Od czasu prezentacji w 2012 roku obecna druga generacja Aurisa odegrała kluczową rolę w strategii Toyoty na europejskim rynku. W ciągu pięciu lat od premiery model systematycznie zwiększa sprzedaż, w tym roku bijąc rekordy popularności. Równocześnie coraz więcej kupujących w Europie wybiera hybrydową odmianę Aurisa, która stanowi w tym roku już dwie trzecie całkowitej sprzedaży modelu. Samochód zaprojektowany i wyprodukowany w Europie niezmiennie spełnia wysokie wymagania klientów segmentu C. Regularne ulepszenia, których celem jest utrzymanie jego atrakcyjności i popularności, skupiły się na wysokim standardzie, stylu i osiągach.
Toyota prezentuje na Salonie Samochodowym we Frankfurcie kolejne udoskonalenia w gamie Aurisa, które wzmocnią jego walory na bardzo konkurencyjnym rynku kompaktowych hatchbacków i kombi. Obejmują one nową edycję Auris Touring Sports Freestyle oraz Aurisa na rok modelowy 2018.
Hybrydowy sukces Aurisa
Benzynowo-elektryczny napęd hybrydowy Toyoty został wprowadzony już w pierwszej generacji Aurisa w 2010 roku. Od tamtej pory wersja hybrydowa stale zwiększa swój udział w całkowitej sprzedaży modelu i szybko stała się najpopularniejszym autem hybrydowym na europejskim rynku. Technologia hybrydowa Toyoty słynie z niskiego poziomu emisji spalin i znacznej oszczędności paliwa. Jest przy tym przyjazna dla użytkownika za sprawą cichej i odprężającej jazdy.
W 2016 roku hybrydowe odmiany Aurisa hatchback i Touring Sports (kombi) stanowiły prawie 60 proc. rocznej sprzedaży tego modelu w Europie. W tym roku tempo wzrostu przyspieszyło i już blisko dwie trzecie nabywców Aurisa wybiera hybrydę.
Łącznie Toyota sprzedała w Europie ponad 1,26 miliona Aurisów obu generacji, w tym około 400 000 w wersji hybrydowej. Obecny model każdego roku znacząco zwiększał wielkość sprzedaży od chwili wprowadzenia w roku 2012, osiągając w 2016 roku poziom ponad 144 000 egzemplarzy.
Auris Touring Sports Freestyle
Toyota Auris Touring Sports Freestyle, czyli nowa wersja kompaktowego kombi Toyoty, wyróżnia się dodatkami nadającymi Aurisowi bardziej sportowego charakteru. Specjalną edycję modelu wyposażono w czarne nakładki błotników i progów oraz srebrne przednie i tylne osłony podwozia. Specjalne wykończenie obejmuje również czarną osłonę chłodnicy, przyciemniane tylne szyby, lampy przednie typu LED, srebrne obudowy lusterek oraz komplet szlifowanych 17-calowych felg ze stopu aluminium z czarno-srebrnym wykończeniem.
Auris Touring Sports w nowej wersji Freestyle jest oferowany z dwoma rodzajami napędów – hybrydowym i benzynowym. Kompaktowe kombi ma długość 4595 mm, zaś bagażnik mieści 600 litrów lub aż 1685 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Jest to idealne rozwiązanie dla tych, którzy potrzebują dużo miejsca na sprzęt sportowy i wszystko, co może służyć realizacji ich pasji.
Odmiana Freestyle będzie oferowana w limitowanej serii. Do sprzedaży w Polsce zostanie wprowadzona w styczniu 2018 roku.
Auris – rok modelowy 2018
Salon Samochodowy we Frankfurcie będzie miejscem premiery najnowszych zmian w gamie modelowej Aurisa na rok 2018.
Gamę kolorów nadwozia rozszerzono o nowy niebieski lakier, dostępny dla popularnej wersji Auris Selection z dwukolorowym nadwoziem. W palecie kolorów znajdzie się też modny lakier Manhattan Grey, nowy metaliczny odcień o bardziej subtelnym, głębokim tonie zamiast wysokiego połysku. Lakier ten będzie dostępny zarówno jako pełne wykończenie nadwozia, jak również zostanie dodany do gamy dwukolorowych nadwozi w wersji Selection, przyciągającej wzrok połączeniem z kontrastowym czarnym wykończeniem dachu, anteny w kształcie płetwy rekina, tylnego spojlera, obudowy bocznych lusterek, osłony chłodnicy oraz czarnymi listwami bocznymi.