Wiadomo też było, że BMW miało w swoim flagowym modelu coś jeszcze w zanadrzu: luksusową limuzynę z silnikiem dwunastocylindrowym, jakiej nie było w Niemczech od dobrych pięćdziesięciu lat.
Oczekiwania byÅ‚y wiÄ™c ogromne, a niektóre detale techniczne ujawnione przez BMW dodatkowo podgrzewaÅ‚y atmosferÄ™. „W przyszÅ‚oÅ›ci BMW chce korzystać z doÅ›wiadczeÅ„ w budowie samolotów: dwunastocylindrowy model BMW serii 7, którego debiut na rynku spodziewany jest w lipcu 1987 r., ma mieć podobnie jak w samolotach wiele zdublowanych ukÅ‚adów” – donosiÅ‚ pewien magazyn we wrzeÅ›niu 1986 r. „Jednostka napÄ™dowa wyposażona jest w dwie sondy lambda i nawet przy utracie poÅ‚owy mocy, tylko na szeÅ›ciu cylindrach, byÅ‚aby w stanie rozwijać prÄ™dkość powyżej 200 km/h.” W koÅ„cu, jak twierdziÅ‚ ówczesny szef dziaÅ‚u projektów w BMW, „daliÅ›my inżynierom wolnÄ… rÄ™kÄ™, by mogli wÅ‚ożyć do tego auta wszystko, co tylko dobre i drogie”.
Spekulacje na temat mocy przyszÅ‚ego topowego silnika mnożyÅ‚y siÄ™ bez ustanku. WokóÅ‚ auta krążyÅ‚o wiele plotek: „BMW kÅ‚adzie nacisk na ekskluzywność i aurÄ™ tajemniczoÅ›ci. Firma robi wszystko, aby przy homologacji nie musieć ujawniać mocy silnika. TÄ™ informacjÄ™ chcÄ… zastÄ…pić wskazówkÄ…, że silnik jest wystarczajÄ…cy, aby zapewnić odpowiedni napÄ™d dla tego auta.”
W lutym 1987 r. BMW zamknęło wszelkie przypuszczenia i domysÅ‚y, publikujÄ…c dane techniczne dwunastocylindrowego silnika BMW 750i, którego Å›wiatowa premiera miaÅ‚a mieć miejsce miesiÄ…c później na Salonie Samochodowym w Genewie. Jednostka zaprojektowana od podstaw na nowo miaÅ‚a moc 300 KM i pięć litrów pojemnoÅ›ci. Nowe standardy w budowie silników wyznaczaÅ‚a nie tylko pod wzglÄ™dem kultury pracy i poziomu haÅ‚asu, ale też pod wzglÄ™dem relacji mocy do zużycia paliwa. Rezultat ten osiÄ…gniÄ™to poprzez zastosowanie najnowszych technologii i konsekwentnÄ… realizacjÄ™ innowacyjnych rozwiÄ…zaÅ„. Krótko mówiÄ…c, dwunastocylindrowy silnik BMW 750i powstaÅ‚ przy zaÅ‚ożeniu stworzenia w klasie samochodów luksusowych napÄ™du o nowatorskim, przyszÅ‚oÅ›ciowym charakterze.
Więcej w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)