DziÄ™ki nowoczesnym silnikom oraz paliwooszczÄ™dnym rozwiÄ…zaniom technologicznym i aerodynamicznym nowego Forda Fiesta można w Europie zamówić w siedmioma bezkonkurencyjnymi ukÅ‚adami napÄ™dowymi, które emitujÄ… poniżej 100 gram CO2 na kilometr i zapewniajÄ… lepszÄ… ekonomiczność.
- Z pobudek finansowych i ekologicznych wiÄ™kszość naszych europejskich klientów ogromnÄ… wagÄ™ przywiÄ…zuje do ekonomiki i poziomu emisji – wyjaÅ›nia WolfgangSchneider, wiceprezes ds. prawnych, rzÄ…dowych i Å›rodowiskowych, Ford of Europe. – Stworzenie nowej generacji Forda Fiesta wymagaÅ‚o wielu godzin wytężonej pracy, ale efekt w peÅ‚ni zadowala zarówno firmÄ™ Ford Motor Company jak i nabywców nowego modelu.
WÅ›ród siedmiu ukÅ‚adów napÄ™dowych znaleźć można 125-konny silnik benzynowy 1.0 EcoBoost, czyli zdobywcÄ™ tytuÅ‚u „International Engine of the Year”. Generuje on osiÄ…gi porównywalne z jednostkÄ… o pojemnoÅ›ci 1,6 litra przy zapotrzebowaniu na paliwo znacznie mniejszego silnika. Motor ten dostÄ™pny jest również w wersji 100-konnej, która może siÄ™ pochwalić najniższym spalaniem w swojej klasie (4,3 l/100 km). Nowego Forda Fiesta można również zamówić z silnikiem wysokoprężnym 1.6 Duratorq TDCi w wersji ECOnetic Technology i z piÄ™ciostopniowÄ… przekÅ‚adniÄ…, który zadowala siÄ™ 3,3 litra paliwa na 100 kilometrów i emituje 87 gram CO2 na kilometr.
Pozostałe układy napędowe zapewniające poziom emisji poniżej 100 gram CO2 na kilometr to:
- Nowe 65 i 80-konne silniki 1.0 Ti-VCT z ukÅ‚adem bezpoÅ›redniego wtrysku paliwa, kolektorem wydechowym zintegrowanym z gÅ‚owicÄ… oraz systemem Auto-Start-Stop, które potrzebujÄ… zaledwie 4,3 litra na 100 kilometrów
- Nowa, 75-konna jednostka wysokoprężna 1.5 Duratorq TDCi, która zadowala siÄ™ 3,7 litra paliwa na 100 kilometrów
- 95-konny silnik wysokoprężny 1.6 Duratorq TDCi, który zużywa 3,6 litra na 100 kilometrów
DziÄ™ki obniżeniu wspóÅ‚czynnika oporu powietrza do 0,328 w nowej, europejskiej generacji Forda Fiesta udaÅ‚o siÄ™ w jeszcze wiÄ™kszym stopniu ograniczyć poziom emisji CO2 oraz zapotrzebowanie na paliwo.
Obecnie firma Ford udostÄ™pnia również system Auto-Start-Stop w wiÄ™kszej liczbie odmian Forda Fiesta. System ten automatycznie wyÅ‚Ä…cza silnik w czasie postoju i uruchamia go, gdy kierowca wciÅ›nie pedaÅ‚ przyÅ›pieszenia. SterujÄ…c pracÄ… alternatora inteligentny system Å‚adowania z funkcjÄ… odzysku energii (Smart Regenerative Charging) zmniejsza obciążenie jednostki napÄ™dowej i doÅ‚adowuje akumulator podczas swobodnego wytracania prÄ™dkoÅ›ci lub hamowania.
Ponadto Ford Fiesta w wersji ECOnetic Technology posiada nadwozie i podwozie o poprawionych właściwościach aerodynamicznych, zoptymalizowane przełożenie przekładni zębatej oraz opony o obniżonych oporach toczenia.
Firma Ford zwiÄ™kszyÅ‚a również dostÄ™pność systemu oszczÄ™dnego trybu pracy silnika EcoMode w wersjach ECOnetic Technology. System nagradza oszczÄ™dny styl jazdy wyÅ›wietlajÄ…c kolejne pÅ‚atki na trzech kwiatach, z których każdy reprezentuje odpowiednio zmianÄ™ biegów, prÄ™dkość oraz pÅ‚ynność jazdy. Z doÅ›wiadczeÅ„ firmy Ford wynika, iż podczas dÅ‚ugoterminowej eksploatacji pojazdu ekologiczny styl jazdy pozwala oszczÄ™dzić 10% paliwa.
- Oprócz nowoczesnych ukÅ‚adów napÄ™dowych oraz paliwooszczÄ™dnych technologii, teraz również system Ford EcoMode pozwoli użytkownikom nowej generacji Forda Fiesta w jeszcze wiÄ™kszym stopniu ograniczyć zużycie paliwa i poziom emisji CO2 – wyjaÅ›nia Glen Goold, gÅ‚ówny inżynier nowego Forda Fiesta, Ford of Europe.
* Dane dotyczÄ…ce zużycia paliwa oraz poziomu emisji CO2 pochodzÄ… z testów przeprowadzonych zgodne z wymogami aktualnej wersji dyrektywy EC 715/2007. Ze wzglÄ™du na odmienne cykle pomiarowe oraz przepisy dane te mogÄ… różnić siÄ™ od wyników uzyskanych w cyklach pomiarowych w innych regionach Å›wiata.