Nadwozie
NajwiÄ™ksze zmiany zewnÄ™trzne widoczne sÄ… szczególnie w przedniej części auta, od nowa zaprojektowano caÅ‚y przedni pas. W nowych reflektorach gÅ‚ównych, zastosowano ledowe oÅ›wietlenie do jazdy dziennej a Å›wiatÅ‚a mijania oraz drogowe realizowane sÄ… przez nowoczesne projektory soczewkowe. Lampy Å‚Ä…czy nowa osÅ‚ona chÅ‚odnicy, która z zależnoÅ›ci od wersji może być chromowana lub lakierowana na wybrany kolor. Zmodyfikowano również maskÄ™, dostosowujÄ…c jÄ… ksztaÅ‚tem do nowe atrapy. Nowe jest także wzmocnienie, tak aby maska jeszcze lepiej absorbowaÅ‚a energiÄ™ uderzenia w przypadku kolizji z pieszym (4 gwiazdki w teÅ›cie ENCAP). CaÅ‚ość wieÅ„czy nowy Å‚adny zderzak, w którym znalazÅ‚o siÄ™ miejsce na nowoczesne Å›wiatÅ‚a przeciwmgÅ‚owe. Nowy projekt przodu spowodowaÅ‚ przy okazji polepszenie wspóÅ‚czynnika Cx, wynikajÄ…cego z czoÅ‚owego oporu powietrza. Przeprojektowano też tylnÄ… klapÄ™, tak aby jej przetÅ‚oczenia tworzyÅ‚y spoiler. Jednym z wielu nowych gadżetów jest seryjnie montowania, zintegrowana z obudowÄ… klamki tylnej klapy, kolorowa kamera cofania. CaÅ‚ość uzupeÅ‚niajÄ… także nowe felgi z lekkich stopów, w rozmiarze 16” (245/70R16) oraz wiÄ™ksze 18” z oponami 255/60R18. Samochód homologowany jest dodatkowo także na felgach 17 calowych, co przy takim wyborze kóÅ‚, bardzo uÅ‚atwia dobór szosowego lub terenowego ogumienia. GamÄ™ kolorystycznÄ… uzupeÅ‚nia nowy lakier Gray mica, który dobrze sprawdzi siÄ™ w pracy i w terenie. Zmodyfikowano także antenÄ™ dachowÄ…, tÄ… klasycznÄ… prÄ™towÄ… zastÄ…piÅ‚a „pÅ‚etwa rekina” montowana z tyÅ‚u na dachu. Nowy D-Max wyglÄ…da teraz bardziej muskularnie i zdecydowanie bardzo nowoczeÅ›nie.
Wnętrze
Przestronne wnÄ™trze poddano liftingowi. Dużą zmianÄ™ przeszÅ‚y zegary wraz z grafikÄ… centralnego wyÅ›wietlacza komputera pokÅ‚adowego. W przypadku wersji z manualnÄ… skrzyniÄ… biegów, komputer podpowiada teraz wybór optymalnego przeÅ‚ożenia. KlasycznÄ… stacyjkÄ™ zastÄ…piono przyciskiem systemu bezkluczykowego, którym wÅ‚Ä…czamy i wyÅ‚Ä…czamy silnik. Zmieniono także materiaÅ‚y tapicerskie na fotelach oraz styl w jakim obszywa siÄ™ kanapy skórÄ…. Na drzwiach oraz na podÅ‚okietniku pojawiÅ‚y siÄ™ dodatkowe miÄ™kkie, tapicerowane wykoÅ„czenia. Poprawiono funkcjonalność tylnej kanapy. Siedzisko można podnosić, a teraz także skÅ‚adać oparcie, tworzÄ…c dodatkowÄ… pÅ‚askÄ… powierzchniÄ™ Å‚adunkowÄ…. Fabryczny port USB montowany jest obecnie na konsoli Å›rodkowej oraz na tylnej Å›cianie podÅ‚okietnika, tak aby mogli korzystać z niego pasażerowie tylnego rzÄ™du. Wyposażenie uzupeÅ‚ni nowy wielogÅ‚oÅ›nikowy system multimedialny z 7” monitorem.
Silnik
Zdecydowanie najwiÄ™ksze zmiany techniczne zaszÅ‚y pod maskÄ…. Silnik Diesla 2,5l Twinturbo zostaÅ‚ zastÄ…piony zupeÅ‚nie nowÄ… konstrukcjÄ… o pojemnoÅ›ci 1,9 Ddi speÅ‚niajÄ…cÄ… normÄ™ emisji EURO 6. Mimo mniejszej pojemnoÅ›ci inżynierowie uzyskali parametry silnika na poziomie 163KM i momencie obrotowym 360Nm. ByÅ‚o to możliwe miedzy innymi, dziÄ™ki wysokiej precyzji sterowania wtryskiem paliwa oraz wysokÄ… wydajnoÅ›ciÄ… turbosprężarki. Zadbano również o takie szczegóÅ‚y jak niskie tarcie alternatora a nowe rozwiÄ…zania obniżyÅ‚y poziom haÅ‚asu i wibracji. Mniejsza pojemność w poÅ‚Ä…czeniu z zaawansowanÄ… technologiÄ… przeÅ‚ożyÅ‚a siÄ™ bezpoÅ›rednio na zmniejszony apetyt na paliwo, z nowym silnikiem D-Max jest bardziej oszczÄ™dny. Ekonomiczna eksploatacja to nie tylko koszty paliwa ale także niższe stawki ubezpieczenia, na wielkość którego ma również wpÅ‚yw pojemność silnika.
Systemy wspomagajÄ…ce jazdÄ™
Dużą nowoÅ›ciÄ… w Isuzu D-Max 17MY sÄ… dwa elektroniczne systemy asystujÄ…ce i uÅ‚atwiajÄ…ce jazdÄ™ w terenie. Pierwszy z nich to kontrola wjazdu pod wzniesienie “Hill Start Assist” (HSA). System sam dawkuje paliwo do silnika, uniemożliwiajÄ…c jego zduszenie pod czas stromego podjazdu, jednoczeÅ›nie kontrolujÄ…c staÅ‚Ä… prÄ™dkość jazdy. Drugi z seryjnych systemów to “Hill Descent Control” (HDC), który automtycznie reguluje prÄ™dkość zjazdu. Standardowym wyposażeniem jest także elektroniczna kontrola stabilnoÅ›ci (ESC) zapobiegajÄ…ca w szczególnoÅ›ci nadsterownoÅ›ci tylnej osi.
Ciężarówkowe DNA
TworzÄ…c nowego Isuzu D-Max’a JapoÅ„scy inżynierowie wykorzystali swoje doÅ›wiadczenie zdobyte przy projektowania samochodów ciężarowych, w konstrukcji których liczy siÄ™ przede wszystkim wytrzymaÅ‚ość i niezawodność. Nowy D-Max zbudowany zostaÅ‚ wedÅ‚ug tych samych zasad kontynuujÄ…cych legendarnÄ… trwaÅ‚ość Isuzu. Nie zależnie do tego czy bÄ™dziesz nim woziÅ‚ Å‚adunki, holowaÅ‚ przyczepÄ™, pracowaÅ‚ przez caÅ‚y tydzieÅ„ czy zadawaÅ‚ szyku w weekend na bulwarze, jest to pikap na którym zawsze możesz polegać.