Volkswagen Polo ma zdecydowanÄ… przewagÄ™ nad konkurentami, jeÅ›li chodzi o trzymanie wartoÅ›ci. A wÅ‚aÅ›nie jej utrata stanowi najwiÄ™kszÄ… część Å‚Ä…cznych kosztów posiadania samochodu. Jak wynika z danych firmy Eurotax, po czterech latach i 60 000 km Polo Trendline 1.0 TSI bÄ™dzie wciąż warte 56,5 procenta wyjÅ›ciowej ceny. Ponadto używane Polo znajdzie szybko nabywcÄ™, gdyż Volkswagen jest od lat numerem 1 w statystykach wyszukaÅ„ w serwisie ogÅ‚oszeniowym OTOMOTO.
Model, Wartość rezydualna
po 4 latach/60 tys. km*
Volkswagen Polo Trendine 1.0 TSI 95 KM, 56,5%
Toyota Yaris Active 1.5 111 KM, 55,5%
Opel Corsa Enjoy 1.4 90 KM, 54,3%
Nissan Micra Visia+ 0.9 IG-T 90 KM, 54,3%
Renault Clio Alize 0.9 Energy TCe 90 KM, 52,0%
Ford Fiesta Trend 1.0 EcoBoost 100 KM, 51,0%
* Dane Eurotax przygotowane w lutym br. przy wykorzystaniu narzędzia Car Cost Expert na zlecenie marki Volkswagen
„Wysoka wartość rezydualna nowego Volkswagena Polo wynika z wielu skÅ‚adowych” – mówi PaweÅ‚ Grabarczyk, Dyrektor Handlowy firmy Eurotax. „TworzÄ…c szacunki opieramy siÄ™ m.in. na ocenie pozycji marki w Polsce i historii modelu na rynku, parametrach użytkowych, bierzemy pod uwagÄ™ także plany sprzedażowe czy wielkość i dostÄ™pność sieci serwisowej. Marka Volkswagen prowadzi stabilnÄ… i konsekwentnÄ… politykÄ™ modelowÄ… bez gwaÅ‚townych zwrotów. KupujÄ…cy doceniajÄ… ten model prowadzenia marki, co możemy zaobserwować monitorujÄ…c rynek i zachodzÄ…ce na nim transakcje. Nowe Polo idealnie wpisuje siÄ™ w ten schemat, co pozwala nam prognozować wartoÅ›ci rezydualne na poziomie znacznie przewyższajÄ…cym Å›redniÄ… dla segmentu” – podsumowuje PaweÅ‚ Grabarczyk.
Niskie koszty eksploatacji to m.in. zasÅ‚uga oszczÄ™dnych silników. VW Polo 1.6 TDI o mocy 80 KM zużywa Å›rednio zaledwie od 3,7 do 3,8 litra oleju napÄ™dowego na 100 km. Bardzo ekonomiczne, a przy tym dynamiczne, sÄ… także silniki benzynowe. Jednostka TSI z turbodoÅ‚adowaniem o mocy 95 KM Å›rednio spala od 4,4 do 4,5 litra na 100 km. NiemaÅ‚y wpÅ‚yw na Å‚Ä…czne koszty użytkowania samochodu ma serwisowanie. Również w tej dziedzinie miejski Volkswagen okazuje siÄ™ lepszy od wielu konkurentów. Nowe Polo powinno odwiedzać autoryzowany warsztat nawet co ok. 30 000 km. A wydatki na serwis można jeszcze obniżyć, decydujÄ…c siÄ™ przy zakupie samochodu na pakiety przeglÄ…dów. Za wizyty w ASO przez cztery lata (60 tys. km) zapÅ‚acimy wówczas 1490 zÅ‚ lub 2450 zÅ‚ (120 tys. km).
SzczegóÅ‚owe wyliczenie caÅ‚kowitych kosztów Posiadania nowego Polo i jego rynkowych konkurentów można porównać na stronie www.volkswagen.pl w sekcji Twoje Centrum OszczÄ™dnoÅ›ci.
Wszystkie odmiany nowego VW Polo, wÅ‚Ä…czajÄ…c bazowÄ… wersjÄ™ Start, sÄ… wyposażone w systemy zwiÄ™kszajÄ…ce bezpieczeÅ„stwo pasażerów. Bez dopÅ‚aty sÄ… takie udogodnienia, jak Front Assist, czyli system obserwacji otoczenia przed autem z funkcjÄ… awaryjnego hamowania w mieÅ›cie i wykrywania pieszych, asystent ruszania pod górÄ™ czy system monitorowania ciÅ›nienia powietrza w oponach. WÅ›ród opcji sÄ… aktywny tempomat (ACC), który kontroluje odlegÅ‚ość do poprzedzajÄ…cego samochodu i jego prÄ™dkość oraz asystent zmiany pasa ruchu. MiÄ™dzy innymi dziÄ™ki zaawansowanym systemom organizacja Euro NCAP przyznaÅ‚a nowemu Polo tytuÅ‚ najbezpieczniejszego samochodu w klasie – Best in Class 2017. Unikanie kolizji przekÅ‚ada siÄ™ oczywiÅ›cie także na oszczÄ™dnoÅ›ci.
Ceny nowego Polo zaczynajÄ… siÄ™ od 44 490 zÅ‚. Tyle trzeba zapÅ‚acić za piÄ™ciodrzwiowÄ… odmianÄ™ w wersji wyposażenia Start, z silnikiem 1.0 o mocy 65 KM. W przypadku, gdy jego nabywca zdecyduje siÄ™ na nowoczesne finansowanie, może liczyć na wyjÄ…tkowo korzystne warunki – miesiÄ™czna rata to zaledwie 340 zÅ‚ (przy zaÅ‚ożeniu 30 procent wpÅ‚aty wÅ‚asnej, umowa na 48 miesiÄ™cy). Polo Start 1.0 może pochwalić siÄ™ obiecujÄ…cymi prognozami, jeÅ›li chodzi o wartość rezydualnÄ…. Po czterech latach (przy przebiegu 15 tys. km rocznie) samochód bÄ™dzie wart aż 57,2 procenta wyjÅ›ciowej ceny.