Inżynierowie opracowujÄ…cy model NT1100 podjÄ™li siÄ™ zadania stworzenia maszyny przeznaczonej przede wszystkim do dÅ‚ugich podróży po utwardzonych drogach. Od takiego motocykla użytkownicy oczekujÄ… dobrych osiÄ…gów, komfortu i udogodnieÅ„ przydatnych w trasie – poczÄ…wszy od systemów wspierajÄ…cych jazdÄ™, a skoÅ„czywszy na praktycznych gadżetach.
Zgodnie z powyższymi zaÅ‚ożeniami, kierowca NT1100 otrzymaÅ‚ wygodnÄ… kanapÄ™ o gruboÅ›ci 7 cm oraz skutecznÄ… ochronÄ™ przed wiatrem, którÄ… zapewnia szyba z 5-stopniowÄ… regulacjÄ… wysokoÅ›ci i kÄ…ta nachylenia oraz górne i dolne owiewki. Ma on również do dyspozycji szereg nowych technologii wspomagajÄ…cych jazdÄ™, podnoszÄ…cych poziom bezpieczeÅ„stwa i uÅ‚atwiajÄ…cych podróżowanie na dÅ‚ugim dystansie.
NT 1100, jako jedyny w segmencie oferuje 5 trybów jazdy - trzy domyÅ›lne, Urban, Rain i Tour oraz 2 tryby, które użytkownik może zaprogramować wg wÅ‚asnych preferencji. RozwiÄ…zanie to umożliwiÅ‚y dostÄ™pne w standardzie, wspóÅ‚pracujÄ…ce ze sobÄ… systemy – elektronicznie sterowana przepustnica (TBW), system kontroli momentu obrotowego (HSTC) oraz ukÅ‚ad kontroli unoszenia przedniego koÅ‚a (Wheelie Control).
Również jako jedyny motocykl w swoim segmencie, NT1100 dostÄ™pny jest w opcji z przekÅ‚adniÄ… DCT, zapewniajÄ…cÄ… staÅ‚Ä…, szybkÄ… i pÅ‚ynnÄ… zmianÄ™ biegów, bez angażowania kierowcy w ten proces. PodstawowÄ… zaletÄ… tego rozwiÄ…zania jest trwaÅ‚ość, gdyż nie ma możliwoÅ›ci zdÅ‚awienia silnika czy uszkodzenia skrzyni poprzez zÅ‚e zaÅ‚Ä…czenie biegu. Pozwala ono również na wiÄ™kszy relaks i skupienie siÄ™ na jeździe, szczególnie w ruchu miejskim, który wymusza czÄ™stÄ… zmianÄ™ przeÅ‚ożeÅ„. Biegi można również zmieniać za pomocÄ… manetek znajdujÄ…cych siÄ™ po lewej stronie kierownicy. Od 2009 roku w Europie ponad 200 000 motocykli Hondy zostaÅ‚o wyposażonych w skrzyniÄ™ DCT, a w 2020 roku wybraÅ‚o jÄ… aż 53% klientów.
Szereg elementów konstrukcyjnych, w tym jednostka napÄ™dowa modelu NT1100, to sprawdzone i cenione rozwiÄ…zania, zastosowane wczeÅ›niej w maszynie klasy Adventure – Africa Twin. PochodzÄ…cy z tego modelu, dwucylindrowy silnik zmodyfikowano pod kÄ…tem dobrych osiÄ…gów, dostÄ™pnych już w zakresie niskich i Å›rednich obrotów, a także celem uzyskania wtedy basowego brzmienia. Jednostka osiÄ…ga moc maksymalnÄ… 102 KM już przy 7 500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy o wartoÅ›ci 104 Nm - przy 6 250 obr./min. Kombinacja ta zapewnia szybkie przyspieszenie do dozwolonych prÄ™dkoÅ›ci autostradowych, przy zachowaniu zapasu mocy, nawet podczas jazdy z pasażerem. Zbiornik paliwa o pojemnoÅ›ci 20,4 l pozwala na pokonanie ponad 400 km trasy.
NT1100 zostaÅ‚ standardowo wyposażony w tempomat, peÅ‚ne oÅ›wietlenie LED, automatyczne kasowanie wÅ‚Ä…czenia kierunkowskazów i sygnalizacjÄ™ hamowania awaryjnego. OtrzymaÅ‚ też szereg praktycznych rozwiÄ…zaÅ„, takich jak stopka centralna, smukÅ‚e kufry boczne, podgrzewane manetki, gniazda USB i ACC oraz Å‚Ä…czność realizowanÄ… za poÅ›rednictwem 6,5-calowego ekranu dotykowego TFT, kompatybilnego z Apple CarPlay® i Android Auto.
Nowość pojawi siÄ™ w autoryzowanych salonach sprzedaży motocykli marki Honda już w lutym, a jej pierwsze prezentacje odbÄ™dÄ… siÄ™ podczas dni otwartych, które zaplanowano na 28-29 stycznia 2022 r.