W ciÄ…gu caÅ‚ego roku sprzedanych zostaÅ‚o w Polsce aż 28 038[1] nowych Opli, co oznacza ponad 41% wzrostu (8 180 sztuk) w porównaniu do 2013 roku (19 858 samochodów). Wynik ten pozwoliÅ‚ zwiÄ™kszyć udziaÅ‚ w rynku samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t aż o 1,55 punktu procentowego do 7,53%.
„W minionym roku osiÄ…gnÄ™liÅ›my rekordowy wynik sprzedaży, konsekwentnie utrzymujÄ…c pozycjÄ™ lidera wzrostów wÅ›ród czoÅ‚owych graczy na polskim rynku. ZrealizowaliÅ›my plan, który zaÅ‚ożyliÅ›my sobie przed rokiem.” – powiedziaÅ‚ Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.
Najpopularniejszym modelem w naszym kraju w 2014 roku byÅ‚a Astra, która znalazÅ‚a 8 798 nabywców, czyli o ponad 16% wiÄ™cej niż rok wczeÅ›niej, kiedy to Polacy kupili 7 553 sztuki tego modelu. Kolejne miejsce na liÅ›cie najpopularniejszych modeli w gamie Opla zajmuje Corsa, której w minionym roku sprzedano 7 160 egzemplarzy, czyli aż o ponad 37% wiÄ™cej niż w roku wczeÅ›niejszym, kiedy sprzedano 5 211 egzemplarzy tego modelu. Trzecie miejsce na podium zajęła Insignia z wynikiem sprzedaży na poziomie 4 092 sztuki, czyli o ponad 47% wiÄ™cej niż rok wczeÅ›niej, kiedy nabywców znalazÅ‚o 2 775 sztuk tego modelu. Liderami wzrostów w gamie Opla byÅ‚y modele Meriva (1 515 sztuk) i Mokka (2 647 sztuk), których sprzedaż zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ odpowiednio o prawie 250% i 150%.
„Przed nami kolejny ekscytujÄ…cy rok i wiele nowych premier w najważniejszych segmentach rynku. Jeszcze w styczniu czeka nas debiut rynkowy nowej Corsy, a w drugiej poÅ‚owie roku premiera nowej generacji Astry. Latem do naszej gamy modelowej doÅ‚Ä…czy KARL, czyli zupeÅ‚nie nowy miejski model Opla. Mamy zatem wszelkie przesÅ‚anki do optymizmu i oczekujemy kontynuacji wzrostów również w 2015 roku.” – dodaje Mieczkowski.
[1] Dane wg PZPM na podstawie CEP