FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Opel na seminarium w Brukseli
  Dodano: 2015-03-02
Wyświetlono: 1489 razy
Opel na seminarium w Brukseli
Czy obecne rozporządzenie w sprawie emisji CO2 jest rzeczywiście sukcesem? Jaki wpływ na przemysł i gospodarkę może mieć dalsze ograniczanie poziomu emisji? Jakie są alternatywy na przyszłość?
foto © Opel

Eksperci, reprezentujÄ…cy miÄ™dzy innymi Instytut Technologiczny w Massachusetts (MIT) i Europejskie Centrum BadaÅ„ nad GospodarkÄ… (ZEW), starali siÄ™ znaleźć odpowiedzi na te pytania w trakcie seminarium zorganizowanego w Brukseli przez firmÄ™ Opel oraz Ministerstwo Spraw Federalnych i Europejskich Hesji. Dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann, wezwaÅ‚ do szczegóÅ‚owej analizy i weryfikacji przyszÅ‚ych regulacji w sprawie emisji CO2 odnoszÄ…cych siÄ™ do branży motoryzacyjnej. Na okres po roku 2020 dr Neumann zaproponowaÅ‚ model oparty na rozsÄ…dnym ograniczeniu zużycia paliwa dla parków samochodowych oraz na dodatkowych dziaÅ‚aniach, takich jak wÅ‚Ä…czenie transportu do europejskiego systemu handlu emisjami. „PrzyszÅ‚e cele w odniesieniu do poziomów emisji CO2, które majÄ… obowiÄ…zywać po 2020 roku, to kwestia istotna dla caÅ‚ej branży. Firma Opel chce rozpocząć szerokÄ…, bezstronnÄ… dyskusjÄ™ na ten temat” — powiedziaÅ‚ dr Neumann.

 

Powyższe podejÅ›cie jest poparte wynikami badaÅ„ naukowych: Prestiżowy Instytut Technologiczny w Massachusetts (MIT) przedstawiÅ‚ aktualne analizy zalet i wad obecnych uregulowaÅ„. Naukowcy podeszli do tematu z perspektywy ekonomicznej. Z badaÅ„ wynika, że obecne rozporzÄ…dzenie okreÅ›lajÄ…ce docelowe poziomy emisji tylko z nowych samochodów ma sÅ‚abe punkty. Nie jest ono szczególnie efektywne ani pod wzglÄ™dem ograniczania wpÅ‚ywu na klimat, ani w aspektach makroekonomicznych.

 

Przedstawiciele Europejskiego Centrum BadaÅ„ nad GospodarkÄ… (ZEW) z Mannheim i profesor Andreas Löschel z Uniwersytetu w Münster wskazali możliwe alternatywy. „Szczególnie obiecujÄ…cy wydaje siÄ™ system handlu emisjami. Funkcjonuje on już w elektroenergetyce oraz w branżach energochÅ‚onnych, dlaczego wiÄ™c nie zastosować go w branży transportowej i w ruchu drogowym?” — argumentowaÅ‚ profesor Löschel. John Reilly z MIT dodaÅ‚, że wÅ‚Ä…czenie sektora transportu do handlu emisjami na podstawie rozporzÄ…dzenia w sprawie emisji CO2 przyniosÅ‚oby gospodarce UE oszczÄ™dnoÅ›ci na poziomie od 25 do 60 miliardów euro rocznie.

 

Tezy przedstawione przez naukowców byÅ‚y nastÄ™pnie przedmiotem obszernej dyskusji panelowej. Oprócz przedstawicieli MIT i ZEW w dyskusji uczestniczyli także wysokiej rangi urzÄ™dnicy europejscy, w tym Philip Owen z Dyrekcji Generalnej ds. Klimatu przy Komisji Europejskiej oraz poseÅ‚ do Parlamentu Europejskiego Jens Gieseke, a także Richard Smokers z Holenderskiej Organizacji BadaÅ„ Nauk Stosowanych (TNO).

 

Obecnie obowiÄ…zujÄ…ce w Unii Europejskiej rozporzÄ…dzenie w sprawie emisji CO2 odnoszÄ…ce siÄ™ do samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych koncentruje siÄ™ na Å›rednim zużyciu paliwa parku nowych pojazdów poszczególnych producentów samochodów w Unii Europejskiej. Docelowe poziomy ustalono na 130 g/km w bieżącym roku i 95 g/km od 2021 roku. RozporzÄ…dzenie dotyczy tylko nowych samochodowych, ignorujÄ…c wiÄ™kszość obecnej emisji CO2. To samo dotyczy osiÄ…gów i parametrów samochodów faktycznie jeżdżących po drogach oraz samej techniki jazdy. Ponadto branża motoryzacyjna jest traktowana dużo bardziej rygorystycznie niż inne branże. „RozporzÄ…dzenie w sprawie emisji CO2 powinno okreÅ›lać jednakowe reguÅ‚y gry dla wszystkich. NadszedÅ‚ czas na opracowanie warunków ramowych” — powiedziaÅ‚ dr Neumann.

 

Opel jest jednym z technologicznych liderów wÅ›ród europejskich firm motoryzacyjnych, wyznaczajÄ…cym standardy kompleksowej efektywnoÅ›ci. Na przykÅ‚ad w najbardziej oszczÄ™dnej wersji nowej Corsy z silnikiem wysokoprężnym emisjÄ™ CO2 ograniczono do 82 g/km w cyklu mieszanym, co odpowiada zużyciu 3,1 litra paliwa na 100 kilometrów. Nowa Corsa jest wiÄ™c dziÅ› najoszczÄ™dniejszym Oplem i najoszczÄ™dniejszym samochodem z silnikiem Diesla na rynku.

 

Firma Opel realizuje obecnie najwiÄ™kszÄ… ofensywÄ™ produktowÄ… w swojej historii. Do 2018 roku zamierza wprowadzić na rynek 17 nowych oszczÄ™dnych silników i 27 nowych modeli samochodów. Firma Opel nie ma wÄ…tpliwoÅ›ci co do tego, że dziÄ™ki ultranowoczesnym modelom i silnikom do 2021 roku uda jej siÄ™ speÅ‚nić wymagania okreÅ›lone dla parku pojazdów producenta.

 

W ciÄ…gu ostatnich lat firma Opel poczyniÅ‚a znaczne postÄ™py w zakresie ograniczania emisji. WedÅ‚ug statystyk Unii Europejskiej Å›rednia emisja dla wszystkich nowych samochodów sprzedawanych przez General Motors w Unii Europejskiej zmniejszyÅ‚a siÄ™ w latach 2000–2013 o prawie jednÄ… piÄ…tÄ…, do 132,8 grama CO2 na kilometr.



Źródło: Opel, informacja Mototarget.pl

 PisaliÅ›my również
» Bezpieczne wakacje z Oplem
» Elektryczny samochód dla każdego: nowy Opel Corsa e
 Inne artykuÅ‚y
Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted.