W konferencji biorÄ… udziaÅ‚ przedstawiciele Komisji Europejskiej, branży motoryzacyjnej, dostawców podzespoÅ‚ów oraz innych zainteresowanych podmiotów.
Opel planuje wprowadzić usługę pokładowej łączności OnStar we wszystkich swoich osobowych modelach na wybranych rynkach europejskich z początkiem 2015 r.
W trakcie konferencji „eCall Days Germany” Catherine M. Bishop, dyrektor ds. zasiÄ™gu i strategii globalnych usÅ‚ug pomocy w sytuacjach awaryjnych OnStar, oraz Gerrit Riemer, dyrektor ds. mobilnoÅ›ci przyszÅ‚oÅ›ci w firmie Opel, przedstawiÄ…, jak OnStar wspomaga bezpieczeÅ„stwo publiczne. W szczególnoÅ›ci opowiedzÄ… uczestnikom konferencji o systemie automatycznego reagowania na zderzenie (ACR) bÄ™dÄ…cym jednÄ… z funkcjonalnoÅ›ci OnStar.
Zainstalowany w pojeździe system w chwili wykrycia zderzenia automatycznie nawiązuje połączenie ze specjalnie przeszkolonym doradcą. Jeżeli kierowca lub pasażerowie proszą o pomoc lub nie mogą odpowiedzieć, na miejsce wypadku wysyłane są służby ratunkowe.
Oprócz obsÅ‚ugi systemu ACR, OnStar Å›wiadczy także usÅ‚ugi dodatkowej pomocy w sytuacjach awaryjnych. Jeżeli kierowca, pasażer lub nawet Å›wiadek wypadku potrzebujÄ… pomocy sÅ‚użb ratunkowych, wystarczy nacisnąć przycisk umieszczony w pojeździe, aby jÄ… wezwać. W ten sposób uzyskajÄ… priorytetowe poÅ‚Ä…czenie ze specjalnie przeszkolonym doradcÄ…, który może skontaktować siÄ™ ze strażą pożarnÄ…, policjÄ… lub pogotowiem ratunkowym i skierować te sÅ‚użby do miejsca, w którym znajduje siÄ™ samochód.
Konferencja „eCall Days”, która odbÄ™dzie siÄ™ w budynku Przedstawicielstwa Dolnej Saksonii przy RzÄ…dzie Federalnym w Berlinie, jest również okazjÄ… do zaprezentowania ogólnej sytuacji w zakresie wprowadzania systemu eCall w Europie.
OnStar jest czoÅ‚owym dostawcÄ… globalnej branży motoryzacyjnej w dziedzinie rozwiÄ…zaÅ„ dotyczÄ…cych bezpieczeÅ„stwa i ochrony opartych na poÅ‚Ä…czeniu z Internetem, dodatkowych usÅ‚ug zwiÄ…zanych z mobilnoÅ›ciÄ… oraz zaawansowanych technologii informatycznych. System OnStar poÅ‚Ä…czyÅ‚ już ponad 7 milionów klientów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach i Meksyku.
Doradcy OnStar monitorują sieć całodobowo, przez 365 dni w roku. Średnio OnStar otrzymuje dwa zgłoszenia na sekundę, czyli 185 000 zgłoszeń na dobę, i odbiera prawie 5 000 zgłoszeń o wypadkach samochodowych w ciągu miesiąca na świecie.
Oprócz wprowadzenia usÅ‚ug OnStar w Europie Opel bÄ™dzie także rozbudowywaÅ‚ sieć 4G LTE, dziÄ™ki której samochód stanie siÄ™ wydajnym hotspotem Wi‑Fi obsÅ‚ugujÄ…cym do 7 urzÄ…dzeÅ„ mobilnych.