Jego nowoczesność jest rezultatem połączenia stylu Peugeot z siłą crossovera, przyjemności z funkcjonalnością. Kokpit i zaawansowane technologicznie wyposażenie zapewnia kierowcy przyjemność z jazdy, pozwalając w pełni wykorzystać jego możliwości.
W modelu po raz pierwszy na Å›wiecie zaproponowano innowacyjne poÅ‚Ä…czenie silnika wysokoprężnego z napÄ™dem elektrycznym. Od chwili wprowadzenia na rynek, technologia HYbrid4 zdobyÅ‚a szerokie uznanie klientów. Wersja stanowi ponad 10% sprzedaży modelu 3008. 6% nabywców samochodów z napÄ™dem hybrydowym w Europie wybiera 3008 HYbrid4.
Nowe modele 3008 i 3008 HYbrid4 zachowujÄ… wszystkie swoje atuty. Dynamiczna i elegancka eleganckÄ… stylistyka, której mocnym akcentem sÄ… nowe reflektory i ukÅ‚ad Å›wiateÅ‚ pozwala natychmiast rozpoznać oba modele.
Naturalny i elegancki styl o intensywnym zabarwieniu emocjonalnym
Innowacyjny charakter kompaktowego crossovera 3008 polega na nowatorskim poÅ‚Ä…czeniu cech samochodów z różnych segmentów: dynamiki hatchbacka, dużej iloÅ›ci miejsca typowej dla samochodów jednobryÅ‚owych i wysokiego nadwozia wyróżniajÄ…cego SUV-a. Jego stosunkowo kompaktowe wymiary (4,365 m dÅ‚ugoÅ›ci, 1,837 m szerokoÅ›ci) Å‚Ä…czÄ… siÄ™ z wyrażajÄ…cym solidność stylem.
3008 pokazuje jednocześnie mocny charakter i liczne zalety: wysokiej klasy, nowoczesny design, solidną konstrukcję, komfort w każdych okolicznościach, doznania z jazdy, zdolność adaptacji.
Solidność auta rzuca siÄ™ w oczy już przy pierwszym kontakcie – elementy zabezpieczajÄ…ce dajÄ… poczucie bezpieczeÅ„stwa, a spasowania poszczególnych elementów sÄ… niezwykle precyzyjne. W nadwoziu zwracajÄ… uwagÄ™ starannie zarysowane Å‚uki nadkoli, bÅ‚otniki o wyrazistej linii, mocno wyprofilowane osÅ‚ony podwozia ze stali nierdzewnej i spojlery progowe. Gra Å›wiatÅ‚ocieni w dolnej części nadwozia podkreÅ›la stylistykÄ™ crossovera.
Felgi modelu 3008 Å‚Ä…czÄ… lekkość z wytrzymaÅ‚oÅ›ciÄ…. Felgi 16 i 17-calowe sÄ… dostÄ™pne w ciemnoszarym kolorze Anthra, a 18-calowe – w bÅ‚yszczÄ…cym czarnym.
CaÅ‚kowicie odnowiony zostaÅ‚ przód samochodu. Przemodelowano osÅ‚onÄ™ chÅ‚odnicy i obramowania Å›wiateÅ‚ przeciwmgielnych. Duży wlot powietrza, wykoÅ„czony chromowanymi listwami, dodatkowo podkreÅ›la imponujÄ…cy wyglÄ…d modelu 3008. KsztaÅ‚t obramowania Å›wiateÅ‚ przeciwmgielnych jest typowy dla najnowszych concept car-ów Marki.
Nowe, zaawansowane technologicznie reflektory zwracajÄ… uwagÄ™ kontrastem zastosowanych materiaÅ‚ów. ŹródÅ‚o Å›wiatÅ‚a jest wbudowane w czarny klosz obramowany chromowanÄ… listwÄ…. Reflektory wyposażono w kierunkowskazy wykonane w technologii LED i charakterystycznej Å›wiatÅ‚a do jazdy dziennej w technologii LED typu flat guide. CaÅ‚ość zostaÅ‚a ujÄ™ta w obramowanie z piaskowanego chromu tworzÄ…c bardzo technologiczny i elegancki styl. W najlepiej wyposażonych wersjach, reflektory posiadajÄ… lampy ksenonowe z automatycznÄ… regulacjÄ… kÄ…ta pochylenia wiÄ…zki Å›wiatÅ‚a oraz systemem doÅ›wietlania zakrÄ™tów.
Nowe tylne lampy o ciemnych kloszach w innowacyjny sposób podkreÅ›lajÄ… charakterystyczny dla tego modelu ukÅ‚ad Å›wiateÅ‚, stanowiÄ…cy jego znak rozpoznawczy. Utworzone z diod LED trzy Å›wietlne „Å›lady pazurów” o ostrym zarysie zdajÄ… siÄ™ unosić w powietrzu, wystajÄ…c ponad pÅ‚aszczyznÄ™ klosza.
Aby sprostać gustom, gama 3008 obejmuje szerokÄ… ofertÄ™ dziewiÄ™ciu kolorów nadwozia, w tym nowy lakier czerwony Rubi oraz trójwarstwowy lakier biaÅ‚y Nacré. W modelu 3008 HYbrid4 dostÄ™pnych jest sześć kolorów nadwozia, w tym szary Shark.
Miejsce kierowcy – wyjÄ…tkowe doznania z jazdy
Miejsce kierowcy charakteryzuje wyjątkowa ergonomia i intuicyjnie rozmieszczone elementy sterujące. Kierowca ma do swojej dyspozycji prawdziwy kokpit, zapewniający ustawienie ciała podobne jak w klasycznych wersjach nadwoziowych, a jednocześnie unikalne w tym segmencie doznania z jazdy, typowe dla crossovera.
Na wprost kierowcy skÅ‚adana, przezroczysta pÅ‚ytka z poliwÄ™glanu, wbudowana w deskÄ™ rozdzielczÄ…, wyÅ›wietla prÄ™dkość samochodu (chwilowÄ… oraz prÄ™dkość zadanÄ… tempomatu i ogranicznika prÄ™dkoÅ›ci), a także odlegÅ‚ość od samochodu jadÄ…cego z przodu, podawanÄ… przez radar odlegÅ‚oÅ›ci do pojazdu poprzedzajÄ…cego ARTIV. Aby uÅ‚atwić natychmiastowy odczyt, każda z funkcji ma przypisany inny kolor: biaÅ‚y oznacza prÄ™dkość chwilowÄ…, pomaraÅ„czowy – prÄ™dkość zadanÄ… ogranicznika prÄ™dkoÅ›ci, zielony – tempomatu, a czerwony – dane z radaru odlegÅ‚oÅ›ci.
Na umieszczonym w centralnym miejscu deski, skÅ‚adanym wyÅ›wietlaczu jest wyÅ›wietlany interfejs radioodbiornika i nawigacji, komputera pokÅ‚adowego, systemów wspomagajÄ…cych parkowanie przodem i tyÅ‚em oraz obraz z kamery cofania.
Ustawienia wyÅ›wietlacza Head-Up Display i funkcji radaru odlegÅ‚oÅ›ci do pojazdu poprzedzajÄ…cego można zmieniać bez najmniejszego wysiÅ‚ku, czubkiem palca, za pomocÄ… przycisków typu Toggle Switches.
Przyciski pozwalajÄ…ce kontrolować jazdÄ™ samochodu sÄ… umiejscowione na konsoli Å›rodkowej, która poprowadzona jest aż do tylnych miejsc. Kierowca, siedzÄ…c z przedramieniem wygodnie opartym na podÅ‚okietniku, może bÅ‚yskawicznie przechodzić od jednej funkcji do drugiej, co gwarantuje dużą szybkość reakcji: od dźwigni zmiany biegów do elektrycznego hamulca postojowego i Grip Control (system poprawiajÄ…cy trakcjÄ™).
Do wykoÅ„czenia konsoli zastosowano metodÄ™ grawerowania laserowego za pomocÄ… sterowanej cyfrowo wiÄ…zki Å›wiatÅ‚a. WiÄ…zka laserowa pozwala uzyskać różne odcienie poprzez depigmentacjÄ™ górnych warstw lakieru, bez uszkodzenia warstwy podkÅ‚adowej.
Nowe tapicerki
W wersji Active, pojawia siÄ™ nowa, strukturalna tapicerka Grikol, o krzyżujÄ…cych siÄ™ w zmienny sposób wÅ‚óknach. W zależnoÅ›ci od kÄ…ta padania Å›wiatÅ‚a uzyskujemy efekt od matowego po bÅ‚yszczÄ…cy.
Poziom wyposażenia Allure oferuje natomiast eleganckÄ… tapicerkÄ™ w stylu high tech wykorzystujÄ…cÄ… różne materiaÅ‚y. Åšrodkowa część siedzenia i oparcia jest pokryta tkaninÄ… Grikol, a boki, górna część oparcia i zagÅ‚ówki – skórÄ… ekologicznÄ…. Ten sam materiaÅ‚ pokrywa podÅ‚okietniki w pÅ‚atach drzwi. Tapicerka jest dostÄ™pna w trzech kolorach: Guérande, Mistral i Ikoïa. Ostatni z nich zostaÅ‚ opracowany specjalnie dla 3008 HYbrid4.
Można również wybrać pakiet skórzany. Wtedy górna część pÅ‚atów drzwi i deski rozdzielczej jest również pokryta skórÄ…. Dodatkowo pakiet obejmuje elektrycznie sterowany fotel kierowcy.
Komfortowy i praktyczny w eksploatacji
Niezależnie od zajmowanego miejsca, pasażerowie poczujÄ… siÄ™ w peÅ‚ni swobodnie dziÄ™ki doskonaÅ‚ej akustyce i dużej powierzchni szyb, zapewniajÄ…cych doskonaÅ‚e doÅ›wietlenie kabiny. Powierzchnia szyb w wersjach wyposażonych w panoramiczny szklany dach siÄ™ga 5 m². Jest on dodatkowo przyciemniany, aby ograniczyć nagrzewanie wnÄ™trza. Można go również zasÅ‚onić elektrycznie sterowanÄ… roletÄ….
NocÄ…, Å›wiatÅ‚o naturalne zastÄ™pujÄ… lampki umieszczone w dolnej części przednich drzwi oraz dioda LED w konsoli podsufitki. ÅšwiatÅ‚o towarzyszy użytkownikom 3008 również po wyjÅ›ciu z samochodu. Funkcja Follow me home pozostawia przez 30 s wÅ‚Ä…czone Å›wiatÅ‚a pozwalajÄ…c np. na dojÅ›cie do domu. ÅšwiatÅ‚o zapala siÄ™ także przy każdym otwarciu drzwi. WyÅ‚Ä…cznik czasowy można dowolnie ustawić, w zależnoÅ›ci od potrzeb użytkownika.
Ergonomiczny kokpit zapewnia kierowcy dynamiczną pozycję ciała, typową dla hatchbacka. Jest to możliwe dzięki kolumnie kierownicy wyposażonej w 3 przeguby Kardana, co zapewnia bardziej naturalny kąt pochylenia kierownicy.
Pasażer siedzÄ…cy z przodu może siÄ™ cieszyć trasÄ… dziÄ™ki dominujÄ…cemu nad drogÄ… ustawieniu fotela. UÅ‚atwieniem jest również uchwyt znajdujÄ…cy siÄ™ na poÅ‚Ä…czeniu Å›rodkowej konsoli z deskÄ… rozdzielczÄ…. Pasażerowie zajmujÄ…cy tylne miejsca majÄ… zapewnionÄ… dużą ilość miejsca na nogi dziÄ™ki odpowiedniemu wyprofilowaniu przednich siedzeÅ„.
Wszystkie fotele sÄ… pokryte piankÄ… o zróżnicowanej gÄ™stoÅ›ci w zależnoÅ›ci od obciążenia danej części fotela. DziÄ™ki temu siedzenia i oparcia oferujÄ… doskonaÅ‚y poziom komfortu, a boki sÄ… twardsze, co zapewnia lepsze podparcie.
Zaawansowane technologicznie wyposażenie i wysoki poziom bezpieczeństwa
Peugeot 3008 oferuje całość technologii podnoszących bezpieczeństwo, takich jak tempomat i ogranicznik prędkości.
Radar odległości do pojazdu poprzedzającego ARTIVwykorzystuje radar 24 GHz umieszczony z przodu samochodu do obliczania odległości w stosunku do pojazdu poprzedzającego, wyrażonej w sekundach. Jeśli wynik pomiaru jest niższy od wartości określonej przez kierowcę, na wyświetlaczu Head-Up Display pojawia się ostrzeżenie.
W mieście przydatny okazuje się system pomiaru dostępnego miejsca do parkowania, informujący kierowcę, czy dane miejsce jest wystarczające.
System wspomagania parkowania informuje kierowcÄ™ o odlegÅ‚oÅ›ci dzielÄ…cej samochód od przeszkody. Wykres toru jazdy na ekranie oraz szybciej lub wolniej nastÄ™pujÄ…ce po sobie dźwiÄ™ki w zależnoÅ›ci od odlegÅ‚oÅ›ci wskazujÄ… kierowcy, na ile swobodnie może manewrować samochodem.
Pojawia siÄ™ również nowe wyposażenie uÅ‚atwiajÄ…ce manewry. Kamera cofania przekazuje na wyÅ›wietlacz obraz strefy znajdujÄ…cej siÄ™ z tyÅ‚u samochodu. Obrys samochodu jest zaznaczony kolorowÄ… liniÄ….
Po zaparkowaniu samochodu i wyłączeniu zasilania automatycznie aktywuje się elektryczny hamulec postojowy. Moduł elektroniczny wraz z systemem ESP, reguluje siłę zacisku hamulca w zależności od nachylenia podłoża. System pozostaje w stanie czuwania przez cały okres postoju samochodu, aby w razie potrzeby odpowiednio dostosować siłę działania. W przypadku zatrzymania samochodu bez wyłączenia zasilania, hamulec można jednym ruchem uruchomić ręcznie, za pomocą umieszczonej pod ręką dźwigni, znajdującej się na konsoli środkowej.
Przy ruszaniu z miejsca, elektryczny hamulec postojowy zostaje automatycznie zwolniony jak tylko kierowca naciśnie na pedał gazu. Technologia ta, ze względu na niewielkie wymiary dźwigni, pozwala wygospodarować dodatkowy, obszerny schowek.
Model 3008 jest też wyposażony w system wspomagajÄ…cy ruszanie na wzniesieniu- Hill Assist, zwiÄ™kszajÄ…cy zarówno komfort obsÅ‚ugi jak i bezpieczeÅ„stwo. Gdy samochód jest ustawiony na pochyÅ‚ym podÅ‚ożu, funkcja ta pozwala na utrzymanie zaciÅ›niÄ™tego hamulca przez okres dwóch sekund w momencie, gdy kierowca zwalnia pedaÅ‚. DziÄ™ki temu ma on czas na wciÅ›niÄ™cie pedaÅ‚u gazu nie obawiajÄ…c siÄ™, że samochód może siÄ™ stoczyć podczas ruszania do przodu lub na wstecznym biegu, np. podczas parkowania równolegÅ‚ego na pochyÅ‚ej ulicy.
Schowki na wszystkich miejscach
DziÄ™ki licznym schowkom o Å‚Ä…cznej pojemnoÅ›ci niemal 50 litrów, kabina okazuje siÄ™ bardzo praktyczna w codziennym użytkowaniu. Pod Å›rodkowym podÅ‚okietnikiem kryje siÄ™ obszerny, stale wentylowany schowek o pojemnoÅ›ci 13,5 l. Może pomieÅ›cić np. 1,5-litrowÄ… butelkÄ™. Pasażerowie siedzÄ…cy z przodu dysponujÄ… schowkami w drzwiach o pojemnoÅ›ci 7 l, zamykanym na klucz schowkiem pod kierownicÄ… oraz schowkiem w desce rozdzielczej o pojemnoÅ›ci 4,1 l, a także siatkÄ… z prawej strony Å›rodkowej konsoli.
Podobnie z tyÅ‚u: pod stopami pasażerów wygospodarowano dwa zamykane schowki o pojemnoÅ›ci 3,3 l po lewej stronie i 3,8 l - po prawej, kieszenie w drzwiach majÄ… pojemność 2,5 l, a na oparciach przednich siedzeÅ„ znajdujÄ… siÄ™ siatki.
Starannie przemyślane możliwości zmiany aranżacji wnętrza
Klapa bagażnika dwudzielna (otwierana góra/dóÅ‚) typu Hobby, wytrzymujÄ…ca obciążenie 200 kg, zapewniajÄ… doskonaÅ‚y dostÄ™p do starannie zaprojektowanego bagażnika, który można zaaranżować na kilka sposobów. PodÅ‚oga bagażnika z możliwoÅ›ciÄ… ustawieÅ„ na 3 wysokoÅ›ciach oferuje zmianÄ™ pojemnoÅ›ci bagażnika PEUGEOT 3008 w zależnoÅ›ci od potrzeb i możliwoÅ›ci zÅ‚ożenia oparć tylnych siedzeÅ„.
ModuÅ‚owa póÅ‚ka zostaÅ‚a wykonana z materiaÅ‚ów kompozytowych, dziÄ™ki czemu jest bardzo lekka – waży jedynie 3,5 kg – co uÅ‚atwia jej przekÅ‚adanie. Jest wyposażona w 4 pierÅ›cienie do mocowania siatki przytrzymujÄ…cej bagaże.
TylnÄ… kanapÄ™ można bardzo Å‚atwo zÅ‚ożyć.Wystarczy użyć dźwigni umieszczonej w bagażniku lub w górnej części oparcia, żeby zÅ‚ożyć siedzenie i oparcie. Siedzenie pasażera z przodu można przeksztaÅ‚cić w stolik poprzez zÅ‚ożenie oparcia. Jest to bardzo praktyczne rozwiÄ…zanie, jeÅ›li chcemy umieÅ›cić tam jakieÅ› rzeczy lub przewieźć dÅ‚ugie przedmioty.
Pojemność bagażnika może wiÄ™c wahać siÄ™ od 432 dm3 zgodnie z normÄ… VDA (od 512 l) do wysokoÅ›ci póÅ‚ki do 1241 dm3 zgodnie z normÄ… VDA (1604 l), Å‚Ä…cznie ze schowkami umieszczonymi z obu stron bagażnika. Po zÅ‚ożeniu oparcia siedzenia pasażera z przodu uzyskujemy dÅ‚ugość zaÅ‚adunku siÄ™gajÄ…cÄ… 2,62 m.
Bagażnik wyposażono też w inne, bardzo przydatne rozwiÄ…zania. Tylna póÅ‚ka podnosi siÄ™ wraz z klapÄ…, aby uÅ‚atwić dostÄ™p do bagażnika. Można jÄ… również wyjąć i zÅ‚ożyć pod wyjmowanÄ… podÅ‚ogÄ…. Na lewej Å›ciance bagażnika umieszczono elektrycznÄ… latarkÄ™, która automatycznie Å‚aduje siÄ™ po umieszczeniu jej w uchwycie. Czas pracy po naÅ‚adowaniu wynosi 45 minut.
3008 HYbrid4 – pierwszy crossover z hybrydowym napÄ™dem z silnikiem wysokoprężnym
Technologia HYbrid4 to pierwsze na Å›wiecie poÅ‚Ä…czenie silnika wysokoprężnego 2.0 HDi FAP o mocy 120 kW (163 KM) z silnikiem elektrycznym o mocy 27 kW (37 KM). Jest to prawdziwy przeÅ‚om w zakresie obniżania zużycia paliwa i emisji CO2, ale również napÄ™du na cztery koÅ‚a. Silnik spalinowy napÄ™dza koÅ‚a przednie, a elektryczny – tylne.
Jego moc siÄ™ga 147 kW (200 KM), a maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm na przedniej osi i 200 Nm na tylnej osi. Hybrydowy model imponuje osiÄ…gami, a jednoczeÅ›nie jest przyjazny dla Å›rodowiska – zużycie paliwa w cyklu mieszanym zostaÅ‚o zmniejszone do zaledwie 3,4 l/100 km, co daje emisjÄ™ 88g CO2/km.
Prosta w obsÅ‚udze Å›wiecie technologia hybrydowa z silnikiem wysokoprężnym daje kierowcy możliwość wyboru jednego z czterech różnych trybów pracy:
- W trybie Auto elektronika steruje automatycznie caÅ‚ym systemem, optymalnie rozdzielajÄ…c pracÄ™ pomiÄ™dzy silnik spalinowy i elektryczny. Tryb ten pozwala na peÅ‚ne wykorzystanie dynamiki cechujÄ…cej napÄ™d hybrydowy z silnikiem wysokoprężnym – napÄ™du przenoszonego z silnika wysokoprężnego na koÅ‚a przednie, napÄ™du elektrycznego osi tylnej lub napÄ™du na cztery koÅ‚a. Zapewnia też uzyskanie najniższego poziomu zużycia paliwa i emisji CO2.
- Tryb ZEV(Zero Emission Vehicle) w szerokim stopniu wykorzystuje silnik elektryczny. PEUGEOT 3008 staje siÄ™ wówczas idealnie „zielonym” modelem, nieemitujÄ…cym żadnych spalin ani haÅ‚asu. Kierowca może wybrać ten tryb pracy do cichej jazdy po mieÅ›cie lub po prostu by cieszyć siÄ™ przyjemnoÅ›ciÄ… bezgÅ‚oÅ›nej jazdy. Gdy poziom naÅ‚adowania akumulatora staje siÄ™ zbyt niski, by zapewnić wyÅ‚Ä…cznie elektryczny napÄ™d samochodu, zostaje wÅ‚Ä…czony silnik spalinowy, a tryb dziaÅ‚ania przeÅ‚Ä…cza siÄ™ samoczynnie na automatyczny.
- Tryb napędu na cztery koła(4WD) zapewnia optymalny napęd. Oba silniki w maksymalnym stopniu pracują jednocześnie. Rozłożenie momentu obrotowego może sięgać 40% na tylną oś przy bardzo niskiej prędkości. Zmienia się w zależności od przyczepności i prędkości. Moduły elektroniczne zapewniają precyzyjną regulację napędu przenoszonego na tylną oś, aby ograniczyć zużycie energii.
- Tryb Sport, nastawiony na dynamicznÄ… jazdÄ™, wykorzystuje algorytmy umożliwiajÄ…ce szybszÄ… zmianÄ™ biegów i wyższe obroty silnika niż w trybie Auto. Pozwala wykorzystać caÅ‚y potencjaÅ‚ mocy 3008 HYbrid4 i zapewnia maksymalne osiÄ…gi. W trybie tym pojÄ™cie „ujarzmionej mocy” nabiera swego peÅ‚nego znaczenia – poÅ‚Ä…czenie pracy silnika spalinowego i elektrycznego daje duży zapas mocy, optymalnie przenoszonej na koÅ‚a i zapewniajÄ…cej stabilność samochodu i mocne doznania, tak cenione przez amatorów dynamicznej jazdy.
Model 3008 HYbrid4 wyróżnia siÄ™ specjalnym oznakowaniem z nazwÄ… „HYbrid4”, umieszczonym na przednich drzwiach, osÅ‚onie chÅ‚odnicy i klapie. W różnych miejscach nadwozia pojawiajÄ… siÄ™ akcenty fortepianowej czerni-na belce osÅ‚ony chÅ‚odnicy, listwie spojlera, listwach bocznych...
BÅ‚yszczÄ…cy czarny kolor pojawia siÄ™ tez na 17-calowych diamentowanych felgach, z wygrawerowanym laserowo oznaczeniem „HYbrid4”.
Dynamika i optymalizacja
Zachowanie crossovera 3008 na drodze zachwyci kierowcÄ™ i pasażerów dziÄ™ki starannie dopracowanej aerodynamice (Cx: 0,296), stosunkowo niskiej masie (od 1399 kg) i ukÅ‚adowi jezdnemu wysokiej klasy.
W celu obniżenia masy w PEUGEOT 3008 zastosowano stal o bardzo wysokiej granicy sprężystości i ultra wysokiej granicy sprężystości (stanowią one 12,5% masy pojazdu), oraz aluminium (maska) i materiały kompozytowe (przednie błotniki).
Kierowca bÄ™dzie dziÄ™ki temu mógÅ‚ cieszyć siÄ™ precyzjÄ… prowadzenia i doskonaÅ‚ym trzymaniem siÄ™ drogi, które gwarantujÄ… niespotykanÄ… w tym segmencie dynamikÄ™. Pasażerom zapewnia natomiast wysoki poziom komfortu dziÄ™ki ograniczonym przechyÅ‚om bocznym nadwozia.
Know-how Peugeot
DoskonaÅ‚e wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdne 3008 zawdziÄ™cza przedniemu zawieszeniu typu pseudo McPherson. Konstrukcja ta zapewnia precyzyjne prowadzenie i dobry poziom tÅ‚umienia drgaÅ„. Tylna oÅ› skÅ‚ada siÄ™ z belki skrÄ™tnej, dwóch wahaczy i zintegrowanego stabilizatora, i wyróżnia siÄ™ kompaktowÄ… budowÄ… oraz znacznÄ… sztywnoÅ›ciÄ….
Szeroki rozstaw kóÅ‚ ma bezpoÅ›redni wpÅ‚yw na precyzjÄ™ prowadzenia oraz komfort (dziÄ™ki wiÄ™kszej stabilnoÅ›ci), niezależnie od tego, czy jedziemy po prostej, czy wÅ‚aÅ›nie zdejmujemy nogÄ™ z pedaÅ‚u gazu i hamujemy przy wjeździe w zakrÄ™t.
Zredukowanie nadmiernych przechyÅ‚ów bocznych dziÄ™ki Dynamic Rolling Control
PEUGEOT opracowaÅ‚ tÄ™ technologiÄ™ wspólnie z KYBSE® w celu znacznego zmniejszenia przechyÅ‚ów bocznych. Jest to bierny ukÅ‚ad hydrauliczny poprawiajÄ…cy dodatkowo zalety jezdne samochodu, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu komfortu. Oba tylne amortyzatory sÄ… poÅ‚Ä…czone centralnym moduÅ‚em skÅ‚adajÄ…cym siÄ™ z komory kompensacyjnej, gdzie utrzymywane jest ciÅ›nienie 20 bar, oraz pÅ‚ywajÄ…cego tÅ‚oczka.
Podczas przechyÅ‚u na zakrÄ™cie lub przy próbie ominiÄ™cia przeszkody oba amortyzatory sÄ… Å‚Ä…czone w jeden ukÅ‚ad, umożliwiajÄ…c maksymalnie pÅ‚askie pokonanie zakrÄ™tu, co znacznie poprawia komfort i bezpieczeÅ„stwo czynne.
Podczas jazdy na prostym odcinku, oba amortyzatory pracujÄ… w identyczny sposób. PÅ‚ywajÄ…cy tÅ‚oczek przesuwa siÄ™ pod ciÅ›nieniem generowanym podczas pracy amortyzatorów zapewniajÄ…c optymalnÄ… amortyzacjÄ™, korzystnie wpÅ‚ywajÄ…cÄ… na komfort jazdy.
System redukcji wahaÅ„ wokóÅ‚ osi wzdÅ‚użnej pojazdu Dynamic Rolling Control jest dostÄ™pny z silnikiem 2.0 HDi FAP, zarówno ze skrzyniÄ… manualnÄ… jak i automatycznÄ….
Bogata oferta silników
Gama silników wysokoprężnych zaczyna siÄ™ od jednostki mogÄ…cej siÄ™ poszczycić emisjÄ… 110 g CO2/km, co daje zużycie paliwa na poziomie 4,2 l/100 km. DostÄ™pne sÄ… 3 skrzynie biegów, wszystkie z 6 przeÅ‚ożeniami: manualna, automatyczna i zautomatyzowana z funkcjÄ… peÅ‚zania. Równie szeroki wybór silników benzynowych zaczyna siÄ™ od jednostki emitujÄ…cej 155g CO2/km, co daje spalanie 6,7 l/100 km i obejmuje 3 skrzynie biegów: manualnÄ… 5 lub 6-przeÅ‚ożeniowÄ… i automatycznÄ… o 6 przeÅ‚ożeniach.
Gama silników wysokoprężnych
- 1.6 e-HDi 115 KM, ze zautomatyzowanÄ… skrzyniÄ… biegów ETG6 (Efficient Tronic Gearbox): od 4,2 l/100 km i 110 g CO2/km
- 1.6 HDi 115 KM, z manualnÄ… skrzyniÄ… biegów o 6 przeÅ‚ożeniach: od 4,8 l/100 km i 125 g CO2/km
- 2.0 HDi 150 KM, z manualnÄ… skrzyniÄ… biegów o 6 przeÅ‚ożeniach: 5,3 l/100 km i 139 g CO2/km
- 2.0 HDi 163 KM, z automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów o 6 przeÅ‚ożeniach: 6,1 l/100 km i 159 g CO2/km
Gama benzynowa:
- 1.6 VTi 120 KM, z manualnÄ… skrzyniÄ… biegów o 5 przeÅ‚ożeniach: 6,7 l/100 km i 155 g CO2/km
- 1.6 THP 155 KM, z manualnÄ… skrzyniÄ… biegów o 6 przeÅ‚ożeniach: 6,9 l/100 km i 159 g CO2/km
- 1.6 THP 155 KM, z automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów o 6 przeÅ‚ożeniach: 7,6 l/100 km i 175 g CO2/km
- 1.6 THP 163 KM, z automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów o 6 przeÅ‚ożeniach: 8,4 l/100 km i 193 g CO2/km
Napęd hybrydowy z silnikiem wysokoprężnym:
- 2 .0 HDi 163 KM + silnik elektryczny 37 KM, zautomatyzowania skrzynia biegów ETG6 (Efficient Tronic Gearbox): zużycie paliwa od 3,4 l/100 km i emisja wynoszÄ…ca od 88 g CO2/km
Grip Control –napÄ™d odpowiedni do warunków na drodze
Ten opatentowany przez GrupÄ™ PSA system pozwala na poszerzenie możliwoÅ›ci eksploatacji crossovera 3008, dziÄ™ki zapewnieniu odpowiedniego napÄ™du w warunkach sÅ‚abej przyczepnoÅ›ci. WykorzystujÄ…cy istniejÄ…ce elementy wyposażenia elektronicznego samochodu, system Grip Control wspóÅ‚pracuje z oponami Michelin Latitude Tour HP Mud & Snow o wymiarach 215/60 R16.
Ten uniwersalny i elastycznie dziaÅ‚ajÄ…cy ukÅ‚ad dostosowuje siÄ™ do warunków w terenie sterujÄ…c pracÄ… przednich kóÅ‚, przy czym kierowca zachowuje peÅ‚nÄ… kontrolÄ™ nad pojazdem. Może w każdej chwili przeÅ‚Ä…czyć system na tryb standardowy lub wybrać, za pomocÄ… pokrÄ™tÅ‚a znajdujÄ…cego siÄ™ na Å›rodkowej konsoli, tryb, z którego chce skorzystać: do jazdy po Å›niegu, do jazdy po drogach nieutwardzonych, do jazdy po piasku oraz ESP Off.
Grip Controljest obecnie dostÄ™pny z silnikiem 1.6 THP 155 z automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów o 6 przeÅ‚ożeniach oraz z jednostkami 1.6 THP 155 z manualnÄ… skrzyniÄ… biegów o 6 przeÅ‚ożeniach, 1.6 HDi 163 z automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów o 6 przeÅ‚ożeniach, 1.6 e-HDi 115 ETG6, 1.6 HDi 115 z manualnÄ… skrzyniÄ… biegów o 6 przeÅ‚ożeniach i 2.0 HDi 150 z manualnÄ… skrzyniÄ… biegów o 6 przeÅ‚ożeniach.