DziÄ™ki nowej moduÅ‚owej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform 2) NOWY PEUGEOT 308 wyróżnia siÄ™ kompaktowymi wymiarami (4,25 m) i obniżonÄ… masÄ… (-140 kg). Zapewnia unikalne doznania z jazdy oraz rekordowo niski poziom emisji CO2 (od 82 g/km, spalanie od 3,1 l/100 km).
WnÄ™trze, które zwraca uwagÄ™ wysmakowanÄ… stylistykÄ… i czystoÅ›ciÄ… linii oraz innowacyjnym rozwiÄ…zaniem miejsca kierowcy – PEUGEOT i-Cockpit, gwarantuje zupeÅ‚nie nowe wrażenia z jazdy.
Wysoki poziom jakoÅ›ci, bÄ™dÄ…cy efektem bardzo ambitnych zaÅ‚ożeÅ„ konstrukcyjnych, pozycjonuje ten model w czoÅ‚ówce segmentu i stanowi potwierdzenie zdecydowanie wyższych aspiracji nowych modeli Marki.
Rynek zdominowany przez hatchbacki
NOWY PEUGEOT 308 jest reprezentantem strategicznego segmentu C, który stanowi jednÄ… trzeciÄ… sprzedaży samochodów w Europie. Jest to dynamiczny i niesÅ‚ychanie konkurencyjny rynek, na którym najczęściej spotykanÄ… wersjÄ… nadwozia pozostaje hatchback (43%) wyprzedzajÄ…cy zdecydowanie SUV-y/CUV-y (26%) i vany (16%).
Ich nabywcami sÄ… gÅ‚ównie małżeÅ„stwa niemajÄ…ce dzieci na utrzymaniu, zwracajÄ…ce uwagÄ™ na technologie oraz ekologiÄ™. CeniÄ… sobie możliwość ucieczki od codziennoÅ›ci, poszukujÄ… również wysokiej jakoÅ›ci oraz przyjemnoÅ›ci z prowadzenia samochodu.
NOWY PEUGEOT 308 stanowi atrakcyjnÄ… alternatywÄ™, wyraźnie wyróżniajÄ…cÄ… na tle rynkowej oferty dziÄ™ki koncepcji opartej na 4 kluczowych pojÄ™ciach: wydajnoÅ›ci, stylistyce, doznaniach z jazdy i wysokiej jakoÅ›ci.
Koncepcja gwarantująca doskonałe parametry użytkowania
Kompaktowy i lekki
NOWY PEUGEOT 308 jest najbardziej kompaktowym hatchbackiem w tym segmencie – jego dÅ‚ugość wynosi 4,25 m, wysokość1,46 m, a szerokość siÄ™ga 1,80 m. Przedni i tylny zwis zostaÅ‚y skrócone dziÄ™ki nowej platformie EMP2, która umożliwia rozmieszczenie kóÅ‚ na skrajach nadwozia. PrzyjÄ™te wymiary zapewniajÄ… autu zdecydowanie dynamicznÄ… sylwetkÄ™ i gwarantujÄ… przestronne wnÄ™trze.
Bagażnik o pojemnoÅ›ci 420 dm³, w tym 22 dm³ pod podÅ‚ogÄ… (bez koÅ‚a zapasowego) i 398dm³ z koÅ‚em dojazdowym, stanowi rekord z tym segmencie. Nisko poÅ‚ożony próg zaÅ‚adunku i szeroki otwór uÅ‚atwiajÄ… korzystanie z przestrzeni bagażnika.
Obniżona o 140 kg masa i innowacyjne rozwiązania
NOWY PEUGEOT 308, którego masa zostaÅ‚a obniżona o 140 kg, jest najlżejszym samochodem w segmencie.
Aby osiÄ…gnąć ten wynik, konstruktorzy wykorzystali najnowszÄ… platformÄ™ EMP2. Umożliwia ona zmniejszenie masy o ok. 70 kg, rozkÅ‚adajÄ…ce siÄ™ w nastÄ™pujÄ…cy sposób:
- 27 kg dziÄ™ki zastosowaniu innowacyjnych gatunków stali, materiaÅ‚ów kompozytowych i aluminium.
- 10 kg dzięki innowacyjnym procesom montażu.
- 33 kg dzięki optymalizacji konstrukcji.
Poza obniżonÄ… masÄ… platformy, dodatkowych 70 kg wypracowano poprzez optymalizacjÄ™ masy każdej części przy zachowaniu identycznych parametrów użytkowych. PrzykÅ‚adem jest maska silnika, wykonana z aluminium.
Dodatkowo zastosowanie stali o wysokiej granicy sprężystoÅ›ci, innowacyjnych materiaÅ‚ów oraz przeprojektowane części umożliwiÅ‚y znacznie obniżenie masy auta. Jest to pierwszy na Å›wiecie model, w którym dolna część tylnej klapy zostaÅ‚a wykonana z kompozytu - tworzywa termoplastycznego. Ten lekki i zarazem sztywny materiaÅ‚ pozwoliÅ‚ na zmniejszenie masy klapy o 3 kg.
Zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne w celu zmniejszenia zużycia paliwa
NOWEGO PEUGEOT 308 wyróżnia doskonaÅ‚a aerodynamika. DziÄ™ki wspóÅ‚czynnikowi Cx wynoszÄ…cemu0,28 i Scx na poziomie 0,63 m² plasuje siÄ™ on wÅ›ród najlepszych hatchbacków w tym segmencie. Taki wynik jest rezultatem zastosowania sterowanych przepustnic i ekranów pod podwoziem platformy EMP2 tworzÄ…cych pÅ‚askÄ…, jednoelementowÄ… podÅ‚ogÄ™. Już na wstÄ™pnym etapie procesu projektowego styliÅ›ci uwzglÄ™dnili wymagania zwiÄ…zane z przepÅ‚ywem powietrza. Aerodynamika, podobnie jak masa, jest kluczowym czynnikiem pozwalajÄ…cym na zmniejszenie negatywnego oddziaÅ‚ywania na Å›rodowisko.
Efektywne silniki o rekordowo niskiej emisji CO2
W chwili debiutu rynkowego NOWY PEUGEOT 308 bÄ™dzie wyposażony w gamÄ™ silników benzynowych najnowszej generacjiod 82 do 155 KM o emisji CO2 od 114 g/km. GamÄ™ otwiera 3-cylindrowy silnik benzynowy. PozostaÅ‚e dwa to jednostki THP (zdobywca nagrody „Engine of the Year 2013”). Silniki wysokoprężne w technologii e-HDi o zredukowanej nawet do 93 g/km emisji rozwijajÄ… moc od 92 do 115 KM.
Te niezwykle oszczÄ™dne jednostki mogÄ… być oferowane razem z oponami o ultra niskich oporach toczenia, opracowane na zasadzie wyÅ‚Ä…cznoÅ›ci we wspóÅ‚pracy z Michelin. Te nowej generacji opony umożliwiajÄ… obniżenie emisji CO2 Å›rednio o 3 g/km, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania na mokrej nawierzchni i zachowaniu identycznej trwaÅ‚oÅ›ci jak opony standardowe. BÄ™dzie w nie wyposażona ponad jedna trzecia modeli.
Na wiosnÄ™ 2014 r. w NOWYM PEUGEOT 308 pojawiÄ… siÄ™ nowe technologie, w tym najnowszy 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoÅ‚adowaniem (1.2 e-THP) oraz wersje BlueHDi o rekordowo niskiej emisji w tym segmencie (82 g CO2/km, co daje spalanie na poziomie 3,1 l/100 km) i automatyczne, 6-przeÅ‚ożeniowe skrzynie biegów nowej generacji.
BlueHDi to nazwa handlowa silników wysokoprężnych Marki speÅ‚niajÄ…cych wymagania Euro 6. Technologia BlueHDi jako jedyna Å‚Ä…czy funkcjÄ™ Selective Catalytic Reduction (SCR) i filtr czÄ…stek staÅ‚ych (FAP) pracujÄ…cy w oparciu o specjalny dodatek do paliwa. Umożliwia speÅ‚nienie norm Euro 6 dla silników wysokoprężnych, co pozwala na redukcjÄ™ do 90% NOx oraz optymalizacjÄ™ emisji CO2 i zużycia paliwa, jak też eliminacjÄ™ 99,9% czÄ…stek staÅ‚ych.
Więcej w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)