GÅ‚ównym wydarzeniem bÄ™dzie prezentacja nowego Peugeot 308. Marka przedstawi również odnowione modele 3008 i 5008, technolgiÄ™ BlueHDi, ofertÄ™ napÄ™du hybrydowego w poÅ‚Ä…czeniu z silnikiem wysokoprężnym HYbrid4, zaawansowany technologicznie model 208 HYbrid FE bÄ™dÄ…cy wizytówkÄ… umiejÄ™tnoÅ›ci Marki oraz concept car 2008 HYbrid Air, które potwierdzajÄ… zaawansowanie i przewagÄ™ w zakresie technologii, a także ochrony Å›rodowiska dziÅ› oraz w przyszÅ‚oÅ›ci. Peugeot pokazuje również poprzez model RCZ R, concept car ONYX i dwie wersje 208, które majÄ… już na swoim koncie sportowe zwyciÄ™stwa, że emocje samochodowe zawsze bÄ™dÄ… najważniejszym elementem oferty Marki.
SpoÅ›ród 30 samochodów i concept car-ów prezentowanych na powierzchni 2 900 m² stoiska PEUGEOT we Frankfurcie, goÅ›cie bÄ™dÄ… mogli zobaczyć w strefie poÅ›wiÄ™conej nowemu PEUGEOT 308 aż dziewięć wersji tego modelu reprezentatywnych dla oferty Marki w momencie jego debiutu rynkowego.
NOWY PEUGEOT 308 – stylistyka, która zwraca uwagÄ™ czystoÅ›ciÄ… linii, deska rozdzielcza PEUGEOT i-Cockpit w poÅ‚Ä…czeniu z unikalnymi doznaniami z jazdy
NOWY PEUGEOT 308 reprezentuje majÄ…cy strategiczne znaczenie na rynku segment C (ponad jedna trzecia rynku europejskiego), w którym hatchbacki stanowiÄ… 43% sprzedaży.
W odpowiedzi na ambitne dążenia Marki, styliści i konstruktorzy PEUGEOT zaprojektowali śmiały, intuicyjny w obsłudze i nowoczesny hatchback, spełniający bardzo wysokie wymogi jakościowe.
Dzięki nowej, modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform 2) NOWY PEUGEOT 308 jest najlżejszym modelem w swojej kategoriiomasie obniżonej o 140 kg, a także najbardziej kompaktowym w segmencie (długość 4,25 m). Jednocześnie zmniejszony zwis przedni i tylny zapewnia mu zdecydowanie dynamiczny wygląd i obszerne wnętrze.
WnÄ™trze kabiny, zwracajÄ…ce uwagÄ™ wysmakowanÄ… stylistykÄ…, czystoÅ›ciÄ… linii i zaawansowanymi technologiami, a także wysokiej jakoÅ›ci materiaÅ‚ami, wyróżnia siÄ™ innowacyjnÄ… deskÄ… rozdzielczÄ… – PEUGEOT i-Cockpit, zainspirowanÄ… concept car-em SR1. Kokpit, skÅ‚adajÄ…cy siÄ™ z kompaktowej kierownicy zapewniajÄ…cej intensywne doznania z jazdy, umieszczonych wysoko zegarów, uÅ‚atwiajÄ…cych odczyt informacji, wysoko poprowadzonej konsoli Å›rodkowej i intuicyjnego w obsÅ‚udze ekranu dotykowego o przekÄ…tnej 9,7’’, zdecydowanie wyróżnia siÄ™ na tle konkurencji.
Gama dostÄ™pnych w momencie debiutu rynkowego piÄ™ciu silników: trzech benzynowych i dwóch wysokoprężnych HDi o niskim zużyciu paliwa oraz zoptymalizowane parametry aerodynamiczne (Cx : 0,28, Scx : 0,63), pozwoliÅ‚y na obniżenie emisji CO2 nawet do 93 g/km (1.6 HDi 92). Na wiosnÄ™ 2014 r. w NOWYM PEUGEOT 308 pojawiÄ… siÄ™ nowe jednostki, w tym najnowszy 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoÅ‚adowaniem (1.2 e-THP) oraz wersje BlueHDi o rekordowo niskiej emisjiw tym segmencie (82 g/km CO2). OfertÄ™ napÄ™dów uzupeÅ‚niÄ… automatyczne, 6-przeÅ‚ożeniowe skrzynie biegów najnowszej generacji, dziÄ™ki którym nowy model bÄ™dzie dysponowaÅ‚ ofertÄ… jednostek napÄ™dowych o wysokich osiÄ…gach i niskim spalaniu.
Kierowców czekajÄ… zupeÅ‚nie nowe doznania z jazdy –w nowym modelu zostaÅ‚o wykorzystane caÅ‚e know-how marki PEUGEOT. Nowy ukÅ‚ad jezdny o zmniejszonej masie, system ESP najnowszej generacji w poÅ‚Ä…czeniu z zaletami uzyskanymi dziÄ™ki nowej platformie (niższa masa, skrócony zwis przedni i tylny, obniżony Å›rodek ciężkoÅ›ci, elektryczne wspomaganie ukÅ‚adu kierowniczego), zapewniajÄ… NOWEMU PEUGEOT 308 wrÄ™cz wzorcowe, dynamiczne zachowanie na drodze Å‚Ä…czÄ…ce zwrotność, komfort i doskonaÅ‚e trzymanie siÄ™ drogi.
Systemy wspomagania prowadzenia pojazdudodatkowo poprawiają poczucie bezpieczeństwa kierowcy : monitor martwego pola, aktywny tempomat, system ostrzegania przed kolizją i system automatycznego hamowania awaryjnego. A także reflektory typu Full LED znajdą się w standardowym wyposażeniuwyższych wersji.
NOWY PEUGEOT 308 bÄ™dzie produkowany blisko rynków zbytu – poczÄ…tkowo w zakÅ‚adzie w Sochaux z przeznaczeniem na rynki europejskie, na których zadebiutuje 12 wrzeÅ›nia, a w późniejszym okresie również w Chinach na potrzeby tamtejszego rynku.
W strefie poÅ›wiÄ™conej modelowi 308 pojawi siÄ™ także 308 R Concept, sportowy concept car stanowiÄ…cy radykalnÄ… interpretacjÄ™ stylistyki seryjnego modelu, podkreÅ›lajÄ…cej czystość jego linii. Obniżone nadwozie, wyraźnie zaznaczone nadkola oraz 19’’ koÅ‚a o wklÄ™sÅ‚ych felgach i szerokim rozstawie dobitnie Å›wiadczÄ… o sportowych ambicjach 308 R Concept i jego gorÄ…cym temperamencie. Pod dwukolorowym, karbonowym nadwoziem kryje siÄ™ 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemnoÅ›ci 1.6 zapożyczony z RCZ R, z którego konstruktorzy PEUGEOT SPORT wypracowali 270 KM. Daje to moc jednostkowÄ… siÄ™gajÄ…cÄ… niemal 170 KM/l – absolutny rekord w tej kategorii! Aby w peÅ‚ni wykorzystać potencjaÅ‚ samochodu, przednie zawieszenie wyposażono w mechanizm różnicowy o ograniczonym poÅ›lizgu (Torsen) i potężne hamulce.
3008 i 5008 – na drodze do dalszych sukcesów
W 2009 r. PEUGEOT wprowadziÅ‚ na rynek 2 modele majÄ…ce zdecydowanie poprawić pozycjÄ™ marki w segmencie C. ByÅ‚y to dwa różne, ale uzupeÅ‚niajÄ…ce siÄ™ samochody o mocnych osobowoÅ›ciach, przeznaczone dla nowych grup klientów, ale majÄ…ce wspólne zalety: zaawansowane technologicznie wyposażenie, komfortowe wnÄ™trze, wysokÄ… jakość wykonania oraz doskonaÅ‚e zachowanie na drodze.
Cztery lata później crossover 3008i kompaktowy van 5008 w znacznej mierze wypeÅ‚niÅ‚y postawione przed nimi zadanie – ich ogólnoÅ›wiatowa sprzedaż wyniosÅ‚a odpowiednio 506 tys. i 237 tys. sztuk Å‚Ä…cznie (na koniec czerwca 2013).
ZwÅ‚aszcza model 3008 odniósÅ‚ sukces zdecydowanie przekraczajÄ…cy wyznaczony cel dziÄ™ki entuzjastycznemu przyjÄ™ciu w Chinach, gdzie zostaÅ‚ wprowadzony na poczÄ…tku roku oraz dziÄ™ki wersji 3008 HYbrid4–pierwszej hybrydzie z silnikiem wysokoprężnym, którego Å›wiatowa premiera miaÅ‚a miejsce w 2012 r.
Aby kontynuować swój sukces oba modele – 3008 i 5008 – zostanÄ… zaprezentowane we Frankfurcie ze zmodyfikowanym przodem i zaawansowanymi technologicznie reflektorami. Oba modele przyjęły nowe kanony stylistyczne Marki; przeprojektowano osÅ‚onÄ™ chÅ‚odnicy i wprowadzono nowy charakterystyczny ukÅ‚ad Å›wiateÅ‚. Wszystkie zabiegi stylistyczne lepiej wyrażajÄ… wysokÄ… jakość wykonania i aspiracje Marki. W Å›rodku pojawia siÄ™ grawerowana laserowo Å›rodkowa konsola i nowe elementy wyposażenia: kamera cofania i kolorowy wyÅ›wietlacz Head-Up Display.
PEUGEOT – dalszy postÄ™p w zakresie nowych technologii i ochrony Å›rodowiska
W 2013 roku Peugeot po raz kolejny obniżyÅ‚ Å›redniÄ… ważonÄ… emisji CO2 swoich europejskich modeli: na koniec maja wynosiÅ‚a ona 116,3 g/km, w porównaniu do 121,5 g/km w roku 2012.
Prowadzona przez MarkÄ™ polityka ochrony Å›rodowiska przekÅ‚ada siÄ™ na staÅ‚Ä… optymalizacjÄ™ silników spalinowych (poprawa sprawnoÅ›ci, downsizing, Stop&Start…) i wprowadzenie silnikównowej generacji takich jak gama 3-cylindrowych silników benzynowych o pojemnoÅ›ci 1.0 l i 1.2 l.
PEUGEOT zaprezentuje we Frankfurcie swoją nową technologię oczyszczania spalin w silnikach Diesla BlueHDi oferowaną w NOWYM PEUGEOT 308 i 508 SW. Technologia BlueHDi, jako jedyna łącząca funkcję Selective Catalytic Reduction (SCR) i filtr cząstek stałych, pracujący w oparciu o specjalny dodatek do paliwa, pozwala na ograniczenie emisji NOx nawet o 90% oraz optymalizację emisji CO2 i użycia paliwa, przy jednoczesnym zapewnieniu eliminacji 99,9% cząstek stałych. Technologia BlueHDi już teraz z zapasem spełnia wymagania normy Euro 6 Diesel. Będzie wdrażana od końca 2013 r. we wszystkich modelach z silnikami wysokoprężnymi, pozwalając Marce na umocnienie pozycji lidera technologicznego w segmencie Diesli.
Kolejnym, wymownym przykÅ‚adem postÄ™pu w zakresie ochrony Å›rodowiska i coraz bogatszego wyposażenia modeli PEUGEOT jest technologia hybrydowa z silnikiem wysokoprężnym HYbrid4, wprowadzona po raz pierwszy na Å›wiecie w modelu 3008 HYbrid4, a nastÄ™pnie w 508 RXH i 508 HYbrid4. PEUGEOT proponuje ofertÄ™ samochodów o niespotykanych parametrach pod wzglÄ™dem ochrony Å›rodowiska i doznaÅ„ z jazdy. Trzy modele HYbrid4 przyciÄ…gnęły już ponad 28 tys. klientów.
DziÄ™ki Å‚Ä…cznej mocy 200 KM dostarczanych przez silnik 2.0 HDi FAP napÄ™dzajÄ…cy oÅ› przedniÄ… i silnik elektryczny przekazujÄ…cy napÄ™d na tylnÄ… oÅ›, modele HYbrid4 zapewniajÄ… nowe doznania z jazdy dziÄ™ki możliwoÅ›ci wyboru jednego z 4 trybów (automatyczny, „ZEV”, sportowy, 4WD) w poÅ‚Ä…czeniu z niskÄ… emisjÄ… CO2, obniżonÄ… nawet do 88 g/km.
Aby finalnie osiągnąć cel, jakim jest zaprojektowanie seryjnego samochodu o przystępnej cenie zużywającego jedynie 2 l/100 km, PEUGEOT stawia na przełomowe rozwiązania.
StanowiÄ…ca kluczowy etap tego projektutechnologia HYbrid Air, stanowi kolejne potwierdzenie pionierskiej roli PEUGEOT. Model 2008 stanowi naturalnÄ… bazÄ™ dla nowego zespoÅ‚u napÄ™dowego, Å‚Ä…czÄ…cego silnik benzynowy z napÄ™dem na sprężone powietrze dziÄ™ki niskokosztowej technologii, która zostanie wprowadzona w 2016 r. w samochodach osobowych oraz lekkich samochodach dostawczych z segmentu B i C, dostÄ™pnych dla jak najwiÄ™kszej grupy odbiorców na piÄ™ciu kontynentach.
PEUGEOT 2008 HYbrid Air Å‚Ä…czy dwa rodzaje napÄ™du pozwalajÄ…ce osiÄ…gnąć najwyższÄ… sprawność w różnych sytuacjach. Sprężone powietrze generowane podczas odzyskiwania energii w fazie hamowania i zwalniania bÄ™dzie stanowiÅ‚o napÄ™d pomocniczy lub bÄ™dzie mogÅ‚o zastÄ…pić 3-cylidnrowy silnik benzynowy o dodatkowo zoptymalizowanym dziaÅ‚aniu.
Układ hydrauliczny składa się z wysokociśnieniowego zbiornika umieszczonego w tunelu centralnym zbiornika niskiego ciśnienia, znajdującego się w pobliżu tylnej osi, oraz zespołu silnika i pompy zainstalowanego na wale napędowym. Układ napędowy HYbrid Air umożliwi zachowanie dużej ilości miejsca i możliwości aranżacji wnętrza, zapewniając kierowcy 3 tryby pracy: na sprężone powietrze (ZEV - zeroemisyjny), benzynowy i łączony.
Wraz z nowym układem napędowym HYbrid Air zostaną wprowadzone innowacyjne rozwiązania w innych dziedzinach, co pozwoli osiągnąć cel 2,0 l/100 km.
Technologie te zostanÄ… przetestowane w pokazowym modelu 208 HYbrid FE.
ProjektujÄ…c go, firmy PEUGEOT i TOTAL, wspóÅ‚pracujÄ…ce z sobÄ… od 1995 r., wykorzystaÅ‚y najlepsze elementy swojego know-how podejmujÄ…c ambitne wyzwanie pogodzenia przeÅ‚omowo obniżonej emisji z przyjemnoÅ›ciÄ… prowadzenia: 208 HYbrid FE emituje zaledwie 49 g/km CO2 – dwukrotnie mniej niż doskonaÅ‚y pod tym wzglÄ™dem model 208 1.0 VTi – ale przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund – jak 208 GTi…
Jest to pokazowy samochód hybrydowy, „non plug-in”, którego różne elementy konstrukcyjne PEUGEOT chce wykorzystać w swoich przyszÅ‚ych samochodach.
Przebadano różne Å›cieżki rozwoju: optymalizacjÄ™ aerodynamiki, zmniejszenie masy o 200 kg dziÄ™ki szerokiemu zastosowaniu materiaÅ‚ów kompozytowych i poliwÄ™glanów, napÄ™d hybrydowy Å‚Ä…czÄ…cy 3-cylidnrowy silnik benzynowy wspóÅ‚pracujÄ…cy ze zautomatyzowanÄ… skrzyniÄ… biegów oraz silnik elektryczny z akumulatorem opracowanym na podstawie doÅ›wiadczeÅ„ w wyÅ›cigach wytrzymaÅ‚oÅ›ciowych, specjalne smary i oleje silnikowe opracowane przez Total Lubrifiants. PEUGEOT 208 HYbrid FE zostaÅ‚ wyposażony jako pierwszy w kompozytowe zawieszenie. Zastosowanie specjalnych opon i felg pozwoliÅ‚o zaÅ› na zmniejszenie oporów toczenia.
Strategia premium i wyjÄ…tkowe doznania z jazdy
Na stoisku PEUGEOT we Frankfurcie goÅ›cie bÄ™dÄ… mogli zapoznać siÄ™ również z innym przykÅ‚adem know-how Marki w dziedzinie stylistyki i doznaÅ„ z jazdy. WyjÄ…tkowy model PEUGEOT RCZ R, super mocna wersja kultowego sportowego coupé RCZ, który już podbiÅ‚ serca ponad 50 tys. pasjonatów, stanie siÄ™ na poczÄ…tku 2014 r. najmocniejszym seryjnie produkowanym modelem w historii Marki.
Jego nowy silnik 1.6 o mocy 270 KM – który stanowi absolutny rekord mocy jednostkowej w tej kategorii – speÅ‚nia normy Euro 6 i emituje zaledwie 145 g CO2/km, co plasuje RCZ R na nieosiÄ…galnym poziomie osiÄ…gów i sprawnoÅ›ci energetycznej. Obniżone zawieszenie, stanowiÄ…ce jego znak rozpoznawczy i zapowiadajÄ…ce intensywne doznania z jazdy oraz 19-calowe koÅ‚a nadajÄ… RCZ R jeszcze bardziej wyrazisty wyglÄ…d. SiedzÄ…c za kierownicÄ… w dyskretnie elitarnym wnÄ™trzu tego modelu, kierowca bÄ™dzie mógÅ‚ w peÅ‚ni rozwinąć osiÄ…gi silnika dziÄ™ki specjalnemu ukÅ‚adowi jezdnemu wyposażonemu w mechanizm różnicowy o ograniczonym poÅ›lizgu (Torsen).
ONYX - inspiracja : wpisujÄ…cy siÄ™ w najlepsze tradycje super samochodów Marki, ONYX z pewnoÅ›ciÄ… odciÅ›nie swoje piÄ™tno w wyobraźni goÅ›ci odwiedzajÄ…cych salon we Frankfurcie.
Pod muskularną sylwetką nadwozia o radykalnej linii i długości 4,65 m, z 20-calowymi kołami, kryje się mocarny silnik. To umieszczony centralnie z tyłu, zamocowany w karbonowym podwoziu, hybrydowy V8 HDi 3,7 l o mocy 600 KM wyposażony w 6-przełożeniową skrzynię sekwencyjną i układ jezdny opracowany z wykorzystaniem całego wyścigowego know-how Marki.
Nadwozie zwraca uwagÄ™ kontrastowym zestawieniem materiaÅ‚ów i szlachetnÄ… patynÄ… uzyskanÄ… w miarÄ™ upÅ‚ywajÄ…cego czasu i pokonanych kilometrów: miedzi, z której wykonane sÄ… bÅ‚otniki i drzwi oraz matowo czarnych wÅ‚ókien wÄ™glowych innych elementów nadwozia.
UjÄ™ty w obramowanie aluminiowych Å‚uków, przeszklony dach z podwójnym wybrzuszeniem pozwala dojrzeć karbonowÄ… konstrukcjÄ™, a poniżej niezwykÅ‚e wnÄ™trza auta, uksztaÅ‚towane z jednego pÅ‚ata miÄ™kkiego filcu – jego użytkownicy tworzÄ… jedno ciaÅ‚o z monolitycznym wnÄ™trzem. ONYX to kolejny etap refleksji PEUGEOT nad materiaÅ‚ami. PrzykÅ‚adem może być Newspaper Wood – materiaÅ‚ wyprodukowany ze zużytych i zgniecionych gazet, z którego wykonano deskÄ™ rozdzielczÄ….
Rok 2013 to rok intensywnego rozwoju produkcji i sprzedaży modelu 208, a także niezwykle ważny rok dla PEUGEOT SPORT wraz z pojawieniem siÄ™ wyÅ›cigowej wersji, która bÄ™dzie mogÅ‚a kontynuować tradycje sÅ‚ynnych modeli z serii 2!
Bez cienia wÄ…tpienia, model 208 T16 PikesPeak bÄ™dzie oblegany przez niemieckÄ… publiczność. 25 lat po pierwszym zwyciÄ™stwie Ari‘ego Vatanena i jego 405 T16 w legendarnym amerykaÅ„skim wyÅ›cigu, za kierownicÄ… niemniej już legendarnego 208 T16 Pikes Peak, najnowszej wersji 208-ki (V6 bi-turbo o pojemnoÅ›ci 3,2 l, 875 koni przy masie 875 kg, od 0 do 100 km/h w 1’’8…) Sébastien Loeb pobiÅ‚ w fenomenalny sposób rekord na 20-kilometrowym odcinku podjazdu, uzyskujÄ…c czas 8’ 13’’ 878. Wyzwanie dla ludzi i maszyny, doskonale oddajÄ…ce zamiÅ‚owanie Marki do doskonaÅ‚oÅ›ci.
Z okazji debiutu rynkowego modelu 208 GTi, który przywróci do życia kultowy model, trzy 208 GTiPEUGEOT SPORT zostaÅ‚y wystawione w niezwykle wymagajÄ…cym 24-godzinnym wyÅ›cigu w Nürburgring w 2013 r. NapÄ™dzane benzynowym silnikiem 1.6 l turbo o mocy 300 KM, odniosÅ‚y potrójne zwyciÄ™stwo w swojej kategorii. Jeden z nich zostanie wystawiony na stoisku PEUGEOT we Frankfurcie.