Prototyp zwraca uwagÄ™ spektakularnym designem i innowacyjnymi materiaÅ‚ami. Do jego wykoÅ„czenia użyto bazaltu, tkanin uzyskanych w procesie druku cyfrowego oraz barwionych skór.
Tak niecodzienne materiaÅ‚y wymagaÅ‚y zastosowania wyjÄ…tkowego źródÅ‚a napÄ™du. RozwijajÄ…cy moc 500 KM napÄ™d typu full-hybrid plug-in skÅ‚ada siÄ™ z silnika spalinowego i dwóch silników elektrycznych.
Benzynowa jednostka 1.6 THP, rozwijajÄ…ca 270 KM i 330 Nm momentu obrotowego, zostaÅ‚a zestawiona z 6-przeÅ‚ożeniowÄ… automatycznÄ… skrzynia biegów. Przy przedniej osi zamontowano silnik elektryczny o mocy 85 kW i bezpoÅ›rednim przeÅ‚ożeniu. Zapewnia on Å‚adowanie akumulatora o mocy 400V w fazie wytracania prÄ™dkoÅ›ci oraz wspomaga silnik spalinowy przy zmianie biegów. Na tylnej osi również umieszczono silnik elektryczny o mocy 85 kW, który przenosi napÄ™d na tylne koÅ‚a i pomaga w Å‚adowaniu akumulatora.
PoÅ‚Ä…czenie trzech źródeÅ‚ napÄ™du umożliwia kierowcy wybór jednego z trzech trybów pracy ukÅ‚adu. W trybie ZEV samochód może przejechać 50 km wykorzystujÄ…c jedynie energiÄ™ akumulatora, który można Å‚adować ze zwykÅ‚ego gniazdka. W trybie drogowym, silnik spalinowy pracuje razem z przednim silnikiem elektrycznym, aby zapewnić wiÄ™kszÄ… przyjemność jazdy i maksymalne Å‚adowanie w fazie hamowania. Natomiast tryb Race wykorzystuje wszystkie trzy silniki, aby wygenerować maksymalne osiÄ…gi.
Quartz jest wyposażony w zawieszenie przednie MacPherson i tylne wielowahaczowe. Pneumatyczne zawieszenie automatycznie zmienia przeÅ›wit w zakresie od 300 do 350 mm. FunkcjÄ… steruje ukÅ‚ad optycznego odczytu nawierzchni drogi. System wyposażony jest w kamery wspóÅ‚pracujÄ…ce z systemem nawigacji, co pozwala mu przewidywać zmianÄ™ uksztaÅ‚towania drogi.
Quartz pozostanie modelem studyjnym, na przykÅ‚adzie którego Peugeot pokazuje, jak może wyglÄ…dać wysokiej klasy sportowy samochód przyszÅ‚oÅ›ci.