CUPRA – nowa marka w portfolio Grupy Volkswagen – rozpoczyna realizacjÄ™ strategii globalnej ekspansji. Pierwsze globalne CUPRA Studio – autorska przestrzeÅ„ dla osób poszukujÄ…cych wyjÄ…tkowych motoryzacyjnych doznać – zostaÅ‚o otwarte w Meksyku. Kolejne obiekty poza EuropÄ… planowane sÄ… m.in. w Chile i Kolumbii. Przy okazji otwarcia meksykaÅ„skiego studia na tamtejszy rynek wprowadzono model, którym nowa marka debiutowaÅ‚a w 2018 roku w Europie – CUPRA Ateca. Ponadto w szeÅ›ciu spoÅ›ród salonów prowadzÄ…cych w Meksyku dystrybucjÄ™ SEAT-a pojawiÅ‚y siÄ™ specjalne strefy CUPRA.
– Meksyk to kluczowy rynek dla marki, a otwarcie Studia to bardzo ważny krok w jej ekspansji. Nasze auta zawsze cieszyÅ‚y siÄ™ w tym kraju ogromnÄ… popularnoÅ›ciÄ…. W 2018 r. co trzeci SEAT Leon sprzedawany byÅ‚ w najwyższej wersji wyposażenia CUPRA. To pozwala nam stwierdzić, że nigdzie indziej na Å›wiecie nie ma tylu fanów marki – mówiÅ‚ na inauguracji Studia Wayne Griffiths, dyrektor generalny CUPRA.
Na uroczystym otwarciu obecni byli również oficjalni kierowcy wyÅ›cigowych aut CUPRA, Mattias Ekström i Jordi Gené, a także padliÅ›ci Fernando Belasteguín i Pablo Lima, ambasadorzy marki, którzy rywalizowali w zeszÅ‚ym tygodniu w Mexico Open 2019 World Padel Tour.
Nowa koncepcja
CUPRA Studio to przestrzeÅ„ o powierzchni 300 m², pozwalajÄ…ca na ekspozycjÄ™ szeÅ›ciu samochodów. Nowoczesny design zainspirowany zostaÅ‚ wartoÅ›ciami marki: wyjÄ…tkowoÅ›ciÄ…, wyrafinowaniem i sportowymi osiÄ…gami. Salon obsÅ‚uguje zespóÅ‚ zÅ‚ożony z czterech CUPRA Masterów i kierownika sprzedaży. Studio mieÅ›ci siÄ™ w jednym z budynków Colonia Roma, eleganckiej dzielnicy miasta Meksyk poÅ‚ożonej na zachód od centrum. Celem CUPRA Studio jest zagwarantowanie idealnego doÅ›wiadczenia marki, hosting wydarzeÅ„ kulturalnych, sportowych i lifestyle’owych, a także promocja wartoÅ›ci CUPRA.
W lokalu stworzono strefÄ™ doÅ›wiadczeÅ„ cyfrowych, wyposażonÄ… w 85-calowy ekran i tablety, które pozwolÄ… klientom skonfigurować nowy samochód. NajnowoczeÅ›niejsza technologia VR dostÄ™pna w CUPRA Studio umożliwia odwiedzajÄ…cym dokÅ‚adne obejrzenie projektów CUPRA Formentor i CUPRA Tavascan. Ponadto klienci mogÄ… uzyskać peÅ‚ne informacje o marce i lokalu po zeskanowaniu kodu QR.
W specjalnej strefie wyÅ›cigowej wyeksponowano CUPRA TCR. Fani szybkiej jazdy znajdujÄ… w niej również sportowe produkty i akcesoria. W lokalu zarezerwowano także przestrzeÅ„ dla jednego modelu pokazowego SEAT-a.
Wyścig w przyszłość
Producent rozpoczÄ…Å‚ przygodÄ™ w Meksyku od wprowadzenia na rynek modelu CUPRA Ateca. Po zdobyciu przebojem Starego Kontynentu, SUV o sportowym charakterze przekroczyÅ‚ ocean, aby opanować meksykaÅ„skie ulice. Wraz z debiutem podstawowej wersji, na rynku pojawi siÄ™ także CUPRA Ateca Limited Edition. SpoÅ›ród 1 999 wyprodukowanych sztuk edycji limitowanej, do Meksyku trafi 51 samochodów. MeksykaÅ„scy klienci poznali również model koncepcyjny CUPRA Formentor, pierwszy, zaprojektowany specjalnie dla marki. Jego oficjalna premiera zapowiedziana jest na 2020 r.
Meksyk dołącza do CUPRA Tribe
W ciÄ…gu póÅ‚tora roku dziaÅ‚alnoÅ›ci, CUPRA co miesiÄ…c biÅ‚a kolejne rekordy sprzedaży. W 2019 r. do października sprzedano 20 600 aut, czyli o 78,9% wiÄ™cej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Te wyniki otwierajÄ… marce drogÄ™ do realizacji swoich celów na ten rok: umocnienia pozycji modeli CUPRA na rynku, ukoÅ„czenia procesu poszerzania sieci dystrybucji (obecnie istnieje 243 CUPRA Corners) i szkoleniu kolejnych 240 CUPRA Masterów.
Marka planuje kontynuować również swojÄ… ofensywÄ™ na Starym Kontynencie. W 2020 roku przewidywane jest otwarcie drugiego CUPRA Studia na Å›wiecie – powstanie ono najprawdopodobniej w Polsce.