Podczas ostatniego co rocznego zebrania akcjonariuszy Audi AG, prezes firmy, Rupert Stadler, przedstawił najbliższą przyszłość jaka czeka firmę z Ingolstadt - nowe modele w postaci RS5 Coupe i Cabriolet, A5 Sportback, A8, a także małe A1, crossover Q5 w wersji hybrydowej oraz jego mniejszy brat Q3.
Najmocniejsza odmiana Audi A5 oznaczona symbolem RS5 trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku, zaraz po zapowiadanym debiucie na wrześniowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Z kolei otwarta wersja Cabriolet wyposażona prawdopodobnie w miękki składany dach, powinna zadebiutować na początku przyszłego roku - być może na marcowym Salonie Samochodowym w Genewie. Pod maską RS5 będzie pracował wolnossący silnik V8 o pojemności 4.2-litra, znany dobrze z modelu RS4. Jednak w omawianym przypadku, zmodyfikowany nieco komputer sterujący pracą silnika i układ wydechowy powinny zapewnić topowej "A5-tce" moc oscylującą w granicach 450 KM i moment obrotowy o wartości ok. 450 Nm. Dodatkowym modyfikacjom zostanie poddane również zawieszenie oraz układ hamulcowy, a zastosowanie lekkich materiałów w konstrukcji auta pozwoli zmniejszyć masę własną gotowego do jazdy samochodu. Wszystko to powinno zapewnić RS5 osiągi godne rywalizowania m.in. z BMW M3 Coupe, dlatego sprint do "setki" w czasie ok. 4,5 sekundy nikogo nie powinien zdziwić. Spodziewana cena wyjściowa za RS5 Coupe wyniesie ok. 60 000 GBP.
Kolejną nowością koncernu Audi będzie model A5 Sportback, który po raz pierwszy został zaprezentowany jako prototyp podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Detroit. Podobnie jak RS5 Coupe, nowy model Audi zadebiutuje jeszcze w tym roku i to najprawdopodobniej niedługo, bo już 16 czerwca podczas obchodów 100-lecia marki. Pod maską 4-drzwiowego coupe zagości zapewne gama jednostek napędowych składająca się m.in. z silników benzynowych 2.0 TFSI o mocy 211 KM i nowego, doładowanego 3.0 V6 o mocy 290 KM oraz odświeżonego turbodiesla V6 o pojemności 3-litrów generującego moc 240 KM.
Nie mniej istotna będzie premiera nowego Audi A8, które zastąpi produkowany obecnie od 2003 model oznaczony symbolem D3. Według firmy kolejna generacja flagowej limuzyny koncernu będzie najbardziej sportowym przedstawicielem swojego segmentu, wyznaczając również nowy poziom jakości w wykończeniu i wyposażeniu wnętrza. Premiera nowego Audi A8 oznaczonego symbolem D4 odbędzie się w okolicach listopada tego roku, tak więc można oczekiwać, że być może przypadnie ona na grudniowy Salon Samochodowy w Los Angeles. Jednak pierwsze egzemplarze auta nie trafią do sprzedaży wcześniej niż w połowie 2010 roku.
W planach przedstawionych przez Audi wspomniano również o premierze nowego, najmniejszego w gamie modelu A1 - typowo miejskie autko, które trafi do sprzedaży w 2010 roku. W tym samym roku w salonach powinien pojawić się także crossover Q5 w wersji hybrydowej, nad którym Audi obecnie prowadzi prace rozwojowe. Z kolei rok później (w 2011 roku) do salonów marki zawita mniejszy brat Q5, czyli model oznaczony jako Q3.
Podczas zebrania wspomniano również o pracach przygotowawczych dotyczących zaprezentowanej kilka dni temu technologii Auto Start/Stop, która dołączy do systemu odzyskiwania energii kinetycznej pod koniec 2009 roku. Nowy układ trafi najpierw do Audi A3 1.4 TFSI i A4/A5 z 2-litrowym silnikiem - wszystkie połączone z ręczną skrzynią biegów. Celem niemieckiej marki jest zmniejszenie o 20% średniego zużycia paliwa we wszystkich swoich modelach do 2012, w porównaniu z poziomem z 2007 roku. To oznacza, że omówione przez Ruperta Stadlera "eko-technologie" trafią do pozostałych modeli marki z Ingolstadt najprawdopodobniej w ciągu najbliższych trzech lat.