Każdy szczegóÅ‚ Nowego Multivana zostaÅ‚ zaprojektowany od nowa, bez odwoÅ‚ywania siÄ™ do dotychczas stosowanych rozwiÄ…zaÅ„. Auto wyposażone jest w zaawansowane ukÅ‚ady techniczne, innowacyjne systemy wsparcia kierowcy i cyfrowe systemy obsÅ‚ugi. Najbardziej zaawansowane rozwiÄ…zania techniczne i cyfrowe, to wynik zbudowania tego samochodu na moduÅ‚owej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB, dajÄ…cej znacznie wiÄ™ksze możliwoÅ›ci konstrukcyjne i wyposażeniowe pojazdu oraz pozwalajÄ…cej na innowacyjne, moduÅ‚owe wykorzystanie przestrzeni. DziÄ™ki MQB pojazd jest też znacznie lżejszy od poprzednika – Multivana 6.1, co przekÅ‚ada siÄ™ m.in. na mniejsze zużycie paliwa.
Już spoglÄ…dajÄ…c na samochód z zewnÄ…trz, widać zupeÅ‚nie nowe podejÅ›cie konstrukcyjne. Platforma MQB sprawiÅ‚a, że w porównaniu z poprzedniÄ… generacjÄ… Nowy Multivan w swojej podstawowej wersji jest dÅ‚uższy i szerszy. Nieznacznie zmniejszyÅ‚a siÄ™ wysokość pojazdu, przy jednoczesnym utrzymaniu prawie niezmienionej wysokoÅ›ci wnÄ™trza. W poÅ‚Ä…czeniu z nowym panoramicznym szklanym dachem, maksymalna wysokość wnÄ™trza jest nawet wiÄ™ksza niż w modelu poprzednim. DokÅ‚adne wymiary nowego Multivana to: szerokość 1941 mm bez skÅ‚adanych zewnÄ™trznych lusterek elektrycznych (+37 mm w porównaniu z Multivanem 6.1), dÅ‚ugość 4973 mm (+69 mm) i wysokość nawet 1907 mm (-43 mm). Osadzenie modelu na platformie MQB sprawia też, że rozstaw osi Nowego Multivana wynosi 3124 mm (+124 mm). DziÄ™ki platformie, inżynierowie marki Volkswagen Samochody Dostawcze stworzyli też przedÅ‚użonÄ… wersjÄ™ Nowego Multivana. Przy identycznym rozstawie osi, jej dÅ‚ugość od zderzaka do zderzaka wynosi 5173 mm.
Osadzenie samochodu na platformie MQB zaowocowaÅ‚o również umieszczeniem po raz pierwszy w ofercie Multivana napÄ™du hybrydowego typu plug-in. Ten rodzaj napÄ™du zapewnia kompatybilność bezemisyjnej jazdy miejskiej z dużym zasiÄ™giem i niskim zużyciem caÅ‚kowitym paliwa. Multivan z napÄ™dem hybrydowym typu plug-in otrzymaÅ‚ w nazwie przyrostek eHybrid. Systemowa moc wyjÅ›ciowa silnika elektrycznego i silnika benzynowego z turbosprężarkÄ… (TSI) to 160 kW / 218 KM. DziÄ™ki zastosowaniu akumulatora litowo-jonowego o pojemnoÅ›ci brutto 13 kWh (netto 10,4 kWh), Nowy Multivan eHybrid najczęściej pokonuje dzienne dystanse korzystajÄ…c wyÅ‚Ä…cznie z energii elektrycznej. OczywiÅ›cie elastyczna platforma MQB pozwala na montaż również tradycyjnych silników spalinowych. W przypadku Nowego Multivana dostÄ™pne sÄ… ponadto: jednostka benzynowa 1.5 TSI o mocy 100 kW (136 KM), jednostka 2.0 TSI o mocy 150 kW (204 KM) oraz wprowadzony niedawno do oferty silnik wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM). ZaÅ‚ożenia konstrukcyjne platformy MQB sprawiajÄ…, że silniki te sÄ… montowane poprzecznie i przekazujÄ… moc na przedniÄ… oÅ›. W 2024 roku pojawi siÄ™ dodatkowo wersja hybrydowa plug-in z napÄ™dem 4x4.
PrawdziwÄ… rewolucjÄ™ platforma MQB przynosi jednak w zakresie wyposażenia Nowego Multivana w systemy wspomagania kierowcy. Na pokÅ‚adzie wersji o najbogatszym wyposażeniu dziaÅ‚a ponad 25 systemów wsparcia, zwiÄ™kszajÄ…c bezpieczeÅ„stwo, komfort i Å‚atwość użytkowania. WiÄ™kszość z nich spotkać byÅ‚o można dotychczas przede wszystkim w samochodach osobowych segmentu premium - teraz trafiÅ‚y na pokÅ‚ad Nowego Multivana. Do najważniejszych funkcji należą: tempomat adaptacyjny ACC (Adaptive Cruise Control) z funkcjÄ… Stop & Go, system monitorowania obszaru przed pojazdem Front Assist wraz z funkcjÄ… awaryjnego hamowania City Emergency Braking, system obserwacji otoczenia Area View (widok obszaru wokóÅ‚ pojazdu dostarczany z czterech kamer), ostrzeganie o pojeździe nadjeżdżajÄ…cym z tyÅ‚u Rear Traffic Alert wraz z asystentem zmiany pasa ruchu, wspomaganie wjazdu pod górÄ™ Hill Start Assist, wspomaganie wymijania z nowym asystentem skrÄ™tu, dynamiczny wyÅ›wietlacz znaków drogowych, czy system ostrzegajÄ…cy przed zjechaniem z pasa Lane Assist.
Do nowych systemów możliwych do implementacji dziÄ™ki MQB należą też Car2X (system komunikacji lokalnej z innymi pojazdami i infrastrukturÄ… drogowÄ… w celu zapewnienia ostrzeżeÅ„ o ewentualnym niebezpieczeÅ„stwie), ochrona boczna (pomoc przy manewrowaniu), asystent jazdy przy bocznym wietrze, asystent skrÄ™tu (który ostrzega o nadjeżdżajÄ…cych pojazdach podczas skrÄ™tu i przecinania jezdni), system ostrzegania podczas wysiadania (część systemu Side Assist; ostrzega o rowerach lub innych pojazdach nadjeżdżajÄ…cych z tyÅ‚u w momencie wysiadania) oraz asystent jazdy IQ.DRIVE Travel Assist. Ten ostatni system uÅ‚atwia jazdÄ™ póÅ‚automatycznÄ… w zakresie prÄ™dkoÅ›ci od 0 do 210 km/h. IQ.DRIVE Travel Assist Å‚Ä…czy w sobie nowy predyktywny tempomat adaptacyjny ACC, a tym samym póÅ‚automatyczne prowadzenie do przodu oraz asystenta toru jazdy Lane Assist (odpowiedzialnego za prowadzenie boczne), tworzÄ…c nowy ukÅ‚ad, który znacznie zwiÄ™ksza Å‚atwość prowadzenia i bezpieczeÅ„stwo na dÅ‚ugich trasach – to prawdziwy przeÅ‚om i nowość jeÅ›li chodzi o samochody rodzinne takie jak Nowy Multivan.
Nowoczesny design, wyższy poziom najnowoczeÅ›niejszych systemów wspomagania, obsÅ‚ugi oraz infotainment, bezpieczeÅ„stwo, Å‚atwość prowadzenia i po raz pierwszy możliwość częściowo zautomatyzowanej jazdy - platforma MQB, na której bazuje Nowy Multivan daje tradycyjnemu motoryzacyjnemu stylowi życia zupeÅ‚nie nowe możliwoÅ›ci i rozwiÄ…zania. WykorzystujÄ…c MQB, Volkswagen Samochody Dostawcze otworzyÅ‚ zupeÅ‚nie nowe Å›cieżki dla implementacji innowacji technicznych w tym pojeździe. Nigdy wczeÅ›niej Multivan nie byÅ‚ taki elastyczny, ekologiczny i nie miaÅ‚ takich możliwoÅ›ci Å‚Ä…cznoÅ›ci i systemów wspomagania kierowcy. Teraz pokazuje, jak powinien wyglÄ…dać i jak ma być wyposażony rodzinny pojazd na miarÄ™ XXI wieku.