Poza wiedzą o polskim prawie, instytucjach, otoczeniu branżowym i makroekonomicznym polskim działaczom gospodarczym potrzebna jest umiejętność analizy rynku w wymiarze globalnym i europejskim, umiejętność nawiązywania kontaktów i negocjowania umów z partnerami zagranicznymi, opracowywania strategii konkurencji i strategii marketingowej w wymiarze europejskim. Konieczna jest też umiejętność poruszania się po europejskim rynku finansowym oraz korzystania z funduszy strukturalnych Unii.
KORZYŚCI
Ukończenie Studiów zapewnia:
Zdobycie i udoskonalenie praktycznych umiejętności w zakresie m.in. zarządzania strategicznego, konstruowania biznesplanu, tworzenia planów marketingowych, zarządzania projektami, planowania własnego czasu i profesjonalnego prowadzenia negocjacji handlowych.
Zdobycie prestiżowego dyplomu ukończenia studiów podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej.
Wejście do elity menedżerów motoryzacji w Polsce
UCZESTNICY
Studia przeznaczone są dla osób zajmujących się zarządzaniem lub przygotowujących się do zarządzania firmą motoryzacyjną (stacją dealerską, stacją serwisową, firmami produkcyjnymi i dystrybucyjnymi), a więc prezesów firm, właścicieli i dyrektorów, głównych księgowych, a także kierowników funkcjonalnych i specjalistów. Program został przygotowany w taki sposób, aby wyjść naprzeciw potrzebom osób na stanowiskach kierowniczych, zarówno w małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstwach.
ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE
Studia będą trwały dwa semestry, i zakończą się obroną pracy dyplomowej. Zajęcia będą odbywały się w formie dwudniowych sesji (sobota, niedziela), oraz jednej sesji poświęconej obronom prac dyplomowych. Uczestnicy w ramach czesnego otrzymują komplet materiałów i literatury specjalistycznej. Zajęcia rozpoczną się w październiku 2006 roku.
Większość zajęć na Studiach prowadzona jest metodą warsztatową. Słuchacze
w małych grupach prowadzą prace analityczne i projektowe w oparciu o materiały dotyczącego światowego, europejskiego i polskiego rynku motoryzacyjnego.
PROGRAM
Problemy polskiej motoryzacji.
Analiza strategiczna przedsiębiorstwa w branży motoryzacyjnej - Analiza branży motoryzacyjnej i jej wybranych sektorów w wymiarze globalnym, europejskim i krajowym. Analiza struktury i dynamiki konkurencji oraz strategii poszczególnych konkurentów. Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa. Pozycja strategiczna przedsiębiorstwa i jego perspektywy rozwojowe.
Projektowanie strategii przedsiębiorstwa - Zakres i sposób dywersyfikacji branżowej i terytorialnej przedsiębiorstwa. Określanie wiodącej przewagi konkurencyjnej i strategii konkurencji. Koncepcja zarządzania dostawcami. Analiza różnych dróg rozwoju przedsiębiorstwa. Budowa kluczowych umiejętności firmy.
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa - Zarządzanie w kryzysie. Symptomy, przyczyny i rodzaje kryzysu w przedsiębiorstwie. Pozytywne i negatywne skutki kryzysu. Działania antykryzysowe. Monitorowanie zarządzania. Kontroling strategiczny. Restrukturyzacja strategiczna - zasady, procedura, ograniczenia. Outsourcing jako skuteczna technika restrukturyzacyjna i sposób zdobywania przewag konkurencyjnych.
Strategia marketingowa przedsiębiorstwa - Plan marketingowy w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Powiązanie planu strategicznego z planem marketingowym. Struktura planu marketingowego. Ustalanie celów i strategii marketingowych. Programowanie produktów, kanałów dystrybucji, cen i metod promocji.
Zarządzanie finansami według standardów Unii Europejskiej - Analiza sytuacji finansowej przedsiębiorstwa i ryzyka związanego z prowadzoną działalnością. Kapitał własny i obcy, pozyskiwanie kapitału obcego, koszt i struktura kapitału, efekt dźwigni finansowej. Zarządzanie kapitałem obrotowym. Informacja kosztowa w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Polityka bilansowa w przedsiębiorstwie, sprawozdawczość finansowa i jej znaczenie w zarządzaniu, sprawozdawczość finansowa grup kapitałowych - bilans skonsolidowany. Możliwości pozyskiwania funduszy strukturalnych. Budżetowanie w zarządzaniu firmą motoryzacyjną.
Opracowanie i analiza biznesplanu - Tworzenie i ocena biznes planu i projektów inwestycyjnych według standardów europejskich. Adresaci biznes planu. Wykonawcy biznes planu. Zawartość biznes planu. Ograniczenia biznes planu. Planowanie przygotowania biznes planu. Funkcje biznes planu. Techniki przygotowywania podstawowych sprawozdań finansowych (bilans, rachunek wyników, przepływy pieniężne).
Zarządzanie procesami biznesowymi - Zarządzanie operacyjne. Podejście procesowe w zarządzaniu. Analiza i usprawnianie procesów biznesowych. Projektowanie i usprawnianie struktur i procedur organizacyjnych. Nowoczesne narzędzia realizacji i kontroli strategii.
Zarządzanie projektami - Zasady tworzenia i realizacji projektów. Podstawowe techniki zarządzania projektami. Typowe projekty w branży motoryzacyjnej.
Zarządzanie zasobami ludzkimi - Zasady i narzędzia polityki kadrowej w przedsiębiorstwie. Tworzenie klimatu zmian. Cechy osobowości i umiejętności menedżera. Kierowanie ludźmi, techniki i style kierowania. Zasady budowania systemów motywacyjnych, planowanie karier zawodowych pracowników, system ocen okresowych, szkolenie pracowników i zasady awansowania. Metody badania i wartościowania pracy. Negocjacje nastawione na współpracę: handlowe i wewnątrzorganizacyjne. Sposoby nawiązywania kontaktów handlowych. Cechy i umiejętności dobrego handlowca. Techniki sprzedaży, PR, CRM - metoda skutecznego zarządzania relacjami z klientami.
Zarządzanie logistyczne - Wprowadzenie do logistyki i menedżerskich decyzji logistycznych. Koncepcja obsługi klienta. Zagadnienia transportowe. Utrzymywanie i kontrola zapasów. Ekonomiczna wielkość zamówienia. Decyzje logistyczne dotyczące składów. Lokalizacja zakładów produkcyjnych i składów. Praktyczne problemy związane z logistyczną obsługą klientów. Sprawdzian logistycznej obsługi klienta w przedsiębiorstwie. Zintegrowane łańcuchy dostaw.Zarządzanie flotami.
WARUNKI PRZYJĘCIA
Zasady rekrutacji:
O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: licencjackich, inżynierskich, magisterskich lub równorzędnych.
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest przekazanie osobiście lub faksem kompletu dokumentów do:
Polska Izba Motoryzacji
Ul. Grażyny 15
Tel.(22) 845 01 40, 646 08 18
Fax (22) 845 25 73
e-mail: zborowska@pim.org.pl
WYMAGANE DOKUMENTY
* podanie do Rektora SGH o przyjęcie na studia podyplomowe,
* życiorys,
* odpis dyplomu ukończenia szkoły wyższej (dyplom licencjata,inżyniera, magistra lub magistra inżyniera),
* wypełniony kwestionariusz osobowy,
* 2 fotografie,
* w przypadku płatności ratami - oświadczenie o wpłacie drugiej raty,
* numer konta lub adres na który dokonany zostanie zwrot wniesionej opłaty jeśli zajęcia nie zostaną uruchomione,
* ankieta
ZASADY ODPŁATNOŚCI
Opłata za całość studiów: 7 000 zł (zakłady pracy - wpłata jednorazowa; dla osób indywidualnych możliwość wpłaty w dwóch ratach. Pierwsza rata - 4 500 zł, druga rata płatna do 15 lutego 2007 r. - 2 500 zł). W przypadku, gdy firma płacąca za swojego pracownika pokryje tylko część czesnego, osoba zainteresowana musi dopłacić brakującą część.
Czesne obejmuje koszt materiałów dydaktycznych i książek.
Wpłatę z tytułu uczestnictwa w studium należy dokonać na konto:
Polska Izba Motoryzacji
ING Bank Śląski S.A. O/Warszawa, Filia Belwederska
nr rach.: 80 1050 1054 1000 0022 7608 7398
Tytuł wpłaty: Studium podyplomowe.
W przypadku płatności w ratach należy dopisać "I rata" lub "II rata".