Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 220 Nm, co w połączeniu z niską masą własną pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 216 km/h. Przyśpieszenie do 100 km/h zajmuje Polo GTI tylko 8.2 sekundy.Wygląd zewnętrzny to niemal kopia starszego brata Golfa GTI. Małe Polo prezentuje się bojowo dzięki 16-to calowym obręczom aluminiowym, zestawem spoilerów, podwójną końcówką układu wydechowego i kratką wlotu powietrza o strukturze plastra miodu z dużym logo GTI.
We wnętrzu na kierowcę żądnego wrażeń czekają wygodne sportowe fotele z regulacją wysokości pokryte materiałem w kratkę Interlagos, sportowa skórzana kierownica obszyta czerwoną nicią, podobnie zresztą jak trójpunktowe pasy bezpieczeństwa. Również dźwignię i mieszek zmiany biegów przeszyto czerwonymi szwami. Kolejne atrybuty sportowej duszy Polo to, wyciśnięty w metalu schemat układu biegów, aluminiowe nakładki na pedałach oraz listwy progowe z logo GTI.
Cennik Polo GTI zaczyna się od 77 590 tysięcy złotych. Co dostaniemy w zamian?
Seryjnie auto wyposażone jest w rozbudowane systemy bezpieczeństwa: ABS, MSR, ASR i ESP. Na pokładzie znajdziemy cztery poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane lusterka i szyby z przodu, oraz system monitorujący ciśnienie w oponach.
Nowe Polo GTI podobnie jak Golf GTI, dostępne jest zarówno w trzy jak i pięciodrzwiowej wersji nadwozia.
Do wykorzystania wyłącznie w celach prasowych z podaniem źródła Moto Target fot. Volkswagen