Projektanci Porsche nadali najnowszej odsÅ‚onie Cayenne bardziej wyraziste rysy. ZupeÅ‚nie nowy jest przedni pas, przednie bÅ‚otniki i pokrywa silnika. Nowe sÄ… także wloty powietrza z „pÅ‚etwami” po obu stronach auta, zapewniajÄ…ce efektywny dopÅ‚yw powietrza do intercoolerów. Wzrok przyciÄ…ga również czteropunktowe oÅ›wietlenie LED do jazdy dziennej. Zmianom poddano również tylnÄ… część nadwozia, gdzie znalazÅ‚y siÄ™ m.in. nowe lampy.
W kabinie kierowca ma do dyspozycji nowÄ…, wielofunkcyjnÄ… kierownicÄ™ sportowÄ… z Å‚opatkami do zmiany przeÅ‚ożeÅ„, wzorowanÄ… na wolancie z 918 Spyder. WygodÄ™ pasażerów tylnych foteli zwiÄ™ksza dostÄ™pne na życzenie osobne sterowanie wentylacjÄ….
Nowa generacja Cayenne trafi na rynek w pięciu wersjach: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel, a także, po raz pierwszy, jako Cayenne S E-Hybrid.
Cayenne S E-Hybrid to pierwsza hybryda plug-in w segmencie ekskluzywnych SUV-ów. Model ten wyposażono w litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemnoÅ›ci 10,9 kWh, który w trybie elektrycznym zapewnia zasiÄ™g od 18 do 36 km. Ponad dwukrotnie zwiÄ™kszono moc silnika elektrycznego – z 47 do 95 KM. Åšrednie zużycie paliwa wynosi teraz 3,4 l/100 km. 3-litrowy, doÅ‚adowany mechanicznie motor V6 (333 KM) wraz z 95-konnÄ… jednostkÄ… elektrycznÄ… generuje Å‚Ä…cznie moc 416 KM przy 5500 obr./min i 590 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostÄ™pnego w zakresie 1250-4000 obr./min. Zestaw ten zapewnia osiÄ…gi na poziomie aut sportowych – przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,9 s, a prÄ™dkość maksymalna wynosi 243 km/h. W trybie elektrycznym prÄ™dkość auta zostaÅ‚a ograniczona do 125 km/h. Akumulator można Å‚adować z gniazdka elektrycznego lub podczas jazdy.
Odmiana Cayenne S otrzymaÅ‚a nowy, 3,6-litrowy silnik V6 biturbo, który zużywa Å›rednio 9,5-9,8 l/100 km, czyli o 1 l/100 km mniej od montowanej poprzednio jednostki V8. Podwójnie turbodoÅ‚adowana V-szóstka generuje moc 420 KM przy 6000 obr./min, o 20 KM wiÄ™cej niż dotychczas. Maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm i jest dostÄ™pny w przedziale od 1350 do 4500 obr./min (przyrost o 50 Nm). Ze standardowÄ… przekÅ‚adniÄ… Tiptronic S nowe Cayenne S przyspiesza od zera do „setki” w 5,5 s (5,4 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), o 0,4 s szybciej od poprzednika. PrÄ™dkość maksymalna wzrosÅ‚a o 1 km/h, do 259 km/h.
Do napÄ™du topowego Cayenne Turbo sÅ‚uży 4,8-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 520 KM przy 6000 obr./min i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego, generowanego w zakresie 2250-4000 obr./min. To pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 s (4,4 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono) i rozwiniÄ™cie prÄ™dkoÅ›ci maksymalnej równej 279 km/h. Zużycie paliwa wynosi 11,2-11,5 l/100 km.
3-litrowy turbodiesel V6 pod maską Cayenne Diesel osiąga moc 262 KM przy 4000 obr./min, 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1750-2500 obr./min i zużywa średnio 6,6-6,8 l oleju napędowego na 100 km. Za sprawą systemu SCR spełnia już normę emisji spalin Euro 6. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 7,3 s (7,2 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), a jego prędkość maksymalna wynosi 221 km/h.
Z kolei 4,2-litrowy turbodiesel V8 w Cayenne S Diesel legitymuje siÄ™ mocÄ… 385 KM przy 3750 obr./min i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000-2750 obr./min. Na sprint do „setki” potrzebuje jedynie 5,4 s (5,3 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), osiÄ…ga prÄ™dkość maksymalnÄ… 252 km/h i zużywa Å›rednio 8,0 l/100 km.
Rynkowa premiera nowego Cayenne odbędzie się 11 października 2014 roku.