DziÄ™ki efektywnemu, wspólnemu wykorzystywaniu potencjaÅ‚u rozwojowego, obie supernowoczesne marki tworzÄ… przestrzeÅ„ w której pracujÄ… nad elektryfikacjÄ…, cyfryzacjÄ…, autonomicznÄ… jazdÄ… oraz udoskonalaniem wysoce wydajnych napÄ™dów konwencjonalnych. „GdybyÅ›my sami musieli uporać siÄ™ ze stojÄ…cymi przed nami zadaniami, to koszty byÅ‚yby wyższe o okoÅ‚o 30 procent” – mówi Oliver Blume, prezes zarzÄ…du Porsche AG. Rupert Stadler, prezes zarzÄ…du AUDI AG, dodaje: „PPE, to dla nas kluczowy projekt przyszÅ‚oÅ›ci. WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci, zerowa emisja i opÅ‚acalność, to idealne poÅ‚Ä…czenie, które mogÅ‚o siÄ™ zrodzić dziÄ™ki wyjÄ…tkowej w branży motoryzacyjnej wspóÅ‚pracy. 1+1 daje w tym przypadku 3.”
Dla wspólnego przedsiÄ™wziÄ™cia, które ma stworzyć trzy rodziny modelowe, uruchomiono biura konstrukcyjne w Ingolstadt i Weissach. Dwa z trzech planowanych projektów pojazdów, z których każdy obejmuje modele obu producentów, sÄ… prowadzone przez Audi, a jeden przez Porsche. Do prac wÅ‚Ä…czyÅ‚o siÄ™ blisko 550 konstruktorów Audi i 300 inżynierów Porsche, a tendencja jest rosnÄ…ca. Konstruktorzy wymieniajÄ… siÄ™ - dwa dni w tygodniu spÄ™dzajÄ… w partnerskim biurze konstrukcyjnym.
DziÄ™ki nowej architekturze, Audi i Porsche bÄ™dÄ… mogÅ‚y optymalnie wykorzystywać zalety pojazdu o napÄ™dzie czysto elektrycznym – na przykÅ‚ad w zakresie wyposażenia, rozstawu osi czy przestrzeni. RównoczeÅ›nie architektury sÄ… tak elastyczne, że w ramach jednej rodziny modelowej bÄ™dÄ… mogÅ‚y powstawać pojazdy zarówno z niskim, jak i z wysokim zawieszeniem, czyli SUV-y i limuzyny. Pierwsze modele zbudowane na platformie PPE planowane sÄ… na koniec 2021 roku. WczeÅ›niej, w 2018 i 2019 roku, na rynku pojawiÄ… siÄ™ seryjnie produkowane modele e-tron i Mission E – czyli pierwsze w peÅ‚ni elektryczne pojazdy obu marek premium.
Gama produktów Audi staje siÄ™ coraz bogatsza. PrzyszÅ‚ość marki wyznaczać bÄ™dÄ… takie rozwiÄ…zania jak: MEB (ModuÅ‚owy System Elektryczny - rozwijany wciąż przez koncern VW), PPE, dwie konwencjonalne, zmodernizowane architektury oraz nowe idee powstajÄ…ce w dziale pojazdów sportowych. Transformacja przedsiÄ™biorstwa, która już siÄ™ rozpoczęła, sprawia, że moce i Å›rodki finansowe wykorzystywane sÄ… dokÅ‚adnie tak, jak powinny.
„Z ekonomicznego i technicznego punktu widzenia jesteÅ›my wÅ›ród konkurencji w Å›cisÅ‚ej czoÅ‚ówce” – Rupert Stadler jest tego pewien. „WspóÅ‚praca przebiega nadzwyczaj dobrze, a wyraźnie oddzielone, charakterystyczne dla danej marki wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci produktu, to nasz najwyższy priorytet. Audi, jeszcze lepiej niż kiedykolwiek dotÄ…d wykorzystuje swe szanse na polu kreowania stylistyki, architektury wnÄ™trza i interfejsu użytkownika, tak, by tworzyć niepowtarzalne pojazdy.”