Gdy pierwsza ich generacja pojawi艂a si臋 w roku 2009, po raz pierwszy po艂膮czono wyczynowy charakter produktów BMW M GmbH z czteronap臋dowym modelem BMW X. Efektem by艂a najlepsza dynamika w segmencie. Ale oto i nowe rozdzia艂y tej historii doskona艂o艣ci dynamicznej, pe艂nego emocji designu M i wyj膮tkowej wydajno艣ci.
Nowe BMW X5 M i BMW X6 M 艂膮cz膮 w sobie charakterystyczne cechy rodziny BMW X – ekskluzywno艣膰, trwa艂o艣膰, zwinno艣膰 i codzienn膮 u偶yteczno艣膰 – z wyczynow膮 osobowo艣ci膮 typow膮 dla samochodów M. Ta ostatnia cecha znajduje dobitne potwierdzenie w imponuj膮cych osi膮gach: oba modele rozp臋dzaj膮 si臋 ze startu zatrzymanego do 100 km/h w czasie 4,2 s – w po艂膮czeniu ze standardow膮 sportow膮 8-stopniow膮 skrzyni膮 automatyczn膮 M Steptronic. Pr臋dko艣膰 maksymalna jest nadal ograniczona do 250 km/h.
Innowacyjna technologia silnikowa.
Nowa jednostka nap臋dowa z technologi膮 BMW TwinPower Turbo opracowana dla modeli BMW X5 M oraz BMW X6 M to najmocniejszy silnik, jaki BMW kiedykolwiek zastosowa艂o w samochodzie z nap臋dem na wszystkie ko艂a. para dwu艣limakowych turbospr臋偶arek, krzy偶owe wobec rz臋dów cylindrów kolektory wydechowe, system zmiennych wzniosów zaworowych VALVETRONIC i bezpo艣redni wtrysk benzyny HPDI pozwalaj膮 4,4-litrowemu silnikowi V8 艂膮cznie uzyska膰 moc 423 kW/575 KM w zakresie 6000-6500 obr./min, co oznacza wzrost o 4% wobec poprzednika. Post臋p jest jeszcze wyra藕niejszy podczas porównania maksymalnego momentu obrotowego starego i nowego silnika: zosta艂 on podniesiony o 70 Nm, do 750 w zakresie od 2200 do 5000 obr./min. Jednocze艣nie jednak zu偶ycie paliwa nowych BMW X5 M i BMW X6 M w cyklu EU obni偶ono o 20% – z 13,9 l/100 km do 11,1 l/100 km, a emisj臋 CO2 do 258 g/km.
Pot臋偶ny wygl膮d i ekskluzywne wyposa偶enie.
Dzi臋ki wykorzystaniu wyrazistych form, oba modele ponad wszelk膮 w膮tpliwo艣膰 demonstruj膮 samym wygl膮dem swoje sportowe ambicje. Wielkie wloty powietrza w przednim pasie, boczne aplikacje z logotypem i kurtyny powietrzne w przednim zderzaku, typowy 4-wylotowy wydech M oraz tylny spoiler (w BMW X6 M) nadaj膮 im wygl膮d, który rozpozna ka偶dy fan. Wisienk膮 na torcie w tej stylistyce s膮 typowe dla M, 20-calowe felgi z mieszanej szeroko艣ci ogumieniem lub kute felgi 21-calowe M (opcja).
Wysokiej jako艣ci wn臋trze robi wspania艂e wra偶enie dzi臋ki starannie przemy艣lanej kombinacji sportowych cech, ekskluzywnych materia艂ów i znakomitemu wyko艅czeniu. Zestaw zegarów M, sportowa kierownica M z aluminiowymi 艂opatkami biegów i lewarek biegów M – funkcjonuj膮cy identycznie jak w przypadku znanej ju偶 przek艂adni dwusprz臋g艂owej M DCT – dope艂niaj膮 elektrycznie sterowane sportowe fotele M, podnó偶ek M dla kierowcy i opcjonalny wy艣wietlacz przezierny Head-up Display, który obejmuje tu tak偶e typowe dla M wskazania – ze wska藕nikiem biegów, obrotomierzem i 艣wietlnym wska藕nikiem zmiany biegu.
Klienci nabywaj膮cy nowe BMW X5 M i BMW X6 M maj膮 tak偶e mo偶liwo艣膰 wyboru pomi臋dzy ró偶nymi opcjami ekskluzywnymi dla modeli M, jak 21-calowe felgi M, pe艂na tapicerka skórzana Merino czy wielofunkcyjne fotele M. Jest te偶 mo偶liwo艣膰 dobrania jednego z dwóch ekskluzywnych lakierów M.