- Trinity wyznaczy nowe standardy w zakresie zasi臋gu, szybko艣ci 艂adowania oraz cyfryzacji
- model biznesowy 2.0 zak艂ada generowanie przychodu z us艂ug cyfrowych w okresie u偶ytkowania samochodu
- dzi臋ki produkcji seryjnego auta bazuj膮cego na Trinity, zak艂ad w Wolfsburgu stanie si臋 wizytówk膮 innowacyjnych i po艂膮czonych w sie膰 procesów produkcyjnych
Nazwa Trinity pochodzi od 艂aci艅skiego „trinitas” i oznacza trójjedno艣膰. Trinity kryje w sobie trzy kluczowe elementy – nowo opracowan膮 elektroniczn膮 platform臋 z najnowocze艣niejszym oprogramowaniem, uproszczenie struktury dostaw oraz po艂膮czon膮 w sie膰 i zaawansowan膮 produkcj臋 w zak艂adzie w Wolfsburgu.
„Trinity to swego rodzaju uosobienie strategii ACCELERATE, nasz cyfrowy dream car” – mówi Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen. Samochód nowej konstrukcji wyznaczy nowe standardy pod wzgl臋dem zasi臋gu, pr臋dko艣ci 艂adowania (tak szybkiego, jak tankowanie) oraz rozwi膮za艅 z zakresu cyfryzacji. Ponadto Trinity, jako samochód popularnego segmentu, wielu osobom umo偶liwi jazd臋 autonomiczn膮. Gdy w 2026 roku Trinity trafi do produkcji seryjnej, osi膮gnie poziom 2+ i b臋dzie technicznie gotowy na poziom 4. „Wykorzystamy zalety produkcji wielkoseryjnej, aby udost臋pni膰 jazd臋 autonomiczn膮 wielu osobom i zbudowa膰 ucz膮c膮 si臋 „sie膰 neuronow膮”. Dzi臋ki temu stworzymy warunki do ci膮g艂ej wymiany danych pomi臋dzy samochodami naszej marki – na przyk艂ad na temat sytuacji na drodze, przeszkodach czy wypadkach” – mówi Ralf Brandstätter. W ten sposób dzi臋ki Trinity ludzie zyskaj膮 wi臋cej czasu i oszcz臋dz膮 sobie stresu. Po d艂ugiej podró偶y autostrad膮 lub z pracy b臋d膮 mogli dotrze膰 do domu zrelaksowani, poniewa偶 do celu bezpiecznie dowiezie ich prywatny szofer. „Dla naszych klientów Trinity b臋dzie swego rodzaju „wehiku艂em czasu”” – mówi Ralf Brandstätter.
Wraz z produkcj膮 wersji seryjnej zak艂ad w Wolfsburgu stanie si臋 wizytówk膮 najnowocze艣niejszych, zaawansowanych i po艂膮czonych w sie膰 procesówprodukcyjnych. „Ca艂kowicie przemodelujemy sposób, w który produkujemy samochody i wprowadzimy rewolucyjne rozwi膮zania. Wa偶n膮 rol臋 odegraj膮 tu cyfryzacja, automatyzacja i lekka konstrukcja” – mówi Ralf Brandstätter.
Przysz艂e samochody, takie jak Trinity, b臋d膮 produkowane w znacznie mniejszej liczbie wersji, a podzespo艂y b臋d膮 w du偶ej mierze ustandaryzowane. Wyposa偶enie b臋dzie wtedy obejmowa艂o praktycznie wszystkie funkcje, a klienci – za po艣rednictwem cyfrowego ekosystemu w samochodzie – b臋d膮 mogli je aktywowa膰 „na 偶膮danie” w dowolnym momencie. To zdecydowanie zmniejszy z艂o偶ono艣膰 produkcji.
Przekszta艂caj膮c samochód w produkt oparty na oprogramowaniu, Volkswagen tworzy warunki dla rozwoju nowych modeli biznesowych opartych na danych. Próg wej艣cia do 艣wiata indywidualnej mobilno艣ci zostanie obni偶ony i jednocze艣nie dost臋pne b臋d膮 jeszcze bardziej atrakcyjne oferty ni偶 obecnie. Volkswagen zamierza generowa膰 dodatkowe przychody równie偶 w fazie u偶ytkowania samochodu – za dostarczanie energii i 艂adowanie, za us艂ugi oparte na oprogramowaniu, które klienci mog膮 rezerwowa膰 w razie potrzeby oraz za jazd臋 autonomiczn膮. „W przysz艂o艣ci konfiguracja samochodu nie b臋dzie ju偶 okre艣lana w momencie jego zakupu i przez wyposa偶enie. Zamiast tego, w dowolnym momencie, klienci – za po艣rednictwem cyfrowego ekosystemu w samochodzie – b臋d膮 mogli dodawa膰 funkcje na 偶膮danie” – mówi Ralf Brandstätter.