Oficjalny prolog nadchodzÄ…cego sezonu FIA WEC powraca w tym roku na tor Paul Ricard w Le Castellet na poÅ‚udniu Francji. ZespoÅ‚y zakoÅ„czyÅ‚y już wÅ‚asne testy i za 3 tygodnie zaprezentujÄ… swoje samochody przed supersezonem 2018/19. Toyota Gazoo Racing wystawi dwa samochody, w których wystartujÄ… Fernando Alonso, Sébastien Buemi i Kazuki Nakajima w TS050 Hybrid #8 oraz Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López w takim samym samochodzie hybrydowym #7. Fernando Alonso jest nowym zawodnikiem w zespole Toyoty i pierwszy raz zmierzy siÄ™ z rywalami za kierownicÄ… 1000-konnej wyÅ›cigówki z napÄ™dem Toyoty Hybrid System-Racing. Mistrz Å›wiata FormuÅ‚y 1 zastÄ…pi Anthony’ego Davidsona, który objÄ…Å‚ stanowisko kierowcy rezerwowego i testowego.
„MojÄ… motywacjÄ™, by doÅ‚Ä…czyć do zespoÅ‚u, wzmocniÅ‚o to, jak niesamowite sÄ… te samochody i jak wspaniale bÄ™dzie siÄ™ Å›cigać w Mistrzostwach Åšwiata WyÅ›cigów DÅ‚ugodystansowych, szczególnie w dwóch wyÅ›cigach w Le Mans. To jeden z najbardziej legendarnych wyÅ›cigów w kalendarzu sportów motorowych. StartujÄ™ z jednym z najlepszych zespoÅ‚ów na Å›wiecie, prowadzÄ…c jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie samochodów. Nie mogÄ™ siÄ™ doczekać” – skomentowaÅ‚ Fernando Alonso.
1000 koni Toyoty
Prolog na Paul Ricard bÄ™dzie okazjÄ… do tego, by nowe samochody w klasie LMP1 po raz pierwszy spotkaÅ‚y siÄ™ na torze z hybrydowymi wyÅ›cigówkami Toyota Gazoo Racing. JapoÅ„ski zespóÅ‚ wystartuje udoskonalonymi TS050 Hybrid, którymi Toyota startuje od 2016 roku. NapÄ™d Toyota Hybrid System-Racing opracowany w Higashi Fuji Technical Center w Japonii napÄ™dza przedniÄ… oÅ› ukÅ‚adem silnika V6 twin-turbo 2.4 z bezpoÅ›rednim wtryskiem paliwa o mocy 500 KM oraz silnika elektrycznego Aisin. Drugi silnik elektryczny Denso napÄ™dza tylne koÅ‚a. Oba silniki elektryczne odzyskujÄ… także energiÄ™ z hamowania, która jest magazynowana w baterii litowo-jonowej. PrzeÅ‚ożenia zmienia sekwencyjna, 7-biegowa skrzynia biegów. W ramach przygotowaÅ„ do nowego sezonu Toyota przeprowadziÅ‚a szereg prac zwiÄ™kszajÄ…cych niezawodność ukÅ‚adu napÄ™dowego.
Klasa LMP1
W klasie LMP1 z ToyotÄ… bÄ™dzie konkurować Rebellion Racing, mistrz LMP2 w sezonie 2017. W jego barwach wystartuje tylko jeden samochód, ale aż 6 kierowców, w tym André Lotterer, Neel Jani i Bruno Senna. ByKolles Racing powraca do akcji z samochodem ENSO CLM P1/01 – Nismo, za którego kierownicÄ… siÄ…dzie m.in. Oliver Webb. CEFC TRSM Racing awansuje z LMP2 do LMP1 z dwoma Ginettami G60-LT-P1 Mecachrome. Samochody poprowadzÄ… Charlie Robertson i Oliver Rowland. W lutym GiniettÄ™ teamu TRSM Racing testowaÅ‚ Robert Kubica z perspektywÄ… doÅ‚Ä…czenia do ekipy kierowców w WEC.
Nowe zespoły dołączą także do klas LMP2 i LMGTE Am. Tor Paul Ricard będzie także miejscem debiutu nowego BMW M8 GTE, Astona Martina Vantage AMR oraz Ferrari 488 GTE w wersji EVO.
Gdzie i kiedy?
30-godzinny test non-stop na torze Paul Ricard rozpocznie siÄ™ w piÄ…tek o 10 rano i zakoÅ„czy w sobotÄ™ o godzinie 16. Wielu kierowców na pewno skorzysta z okazji, by potrenować jazdÄ™ nocÄ… przed czerwcowym 24-godzinnym wyÅ›cigiem w Le Mans. W teÅ›cie weźmie udziaÅ‚ 35 samochodów, dajÄ…c mediom i fanom doskonaÅ‚Ä… okazjÄ™, by przyjrzeć siÄ™ zarówno osiÄ…gom startujÄ…cych aut na torze, jak i ich budowie w strefach serwisowych.
Zbliżający się supersezon WEC będzie trwał aż 14 miesięcy i obejmie dwa wyścigi w Le Mans. Zawodnicy zetrą się po raz pierwszy w 6-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps 5 maja. Pierwszy wyścig w Le Mans jest zaplanowany na 16-17 czerwca 2018 roku. Drugi 24-godzinny maraton na słynnym francuskim torze w dniach 15-16 czerwca 2019 to będzie wielki finał sezonu. Zawodnicy wystartują dwukrotnie także na torze Spa, a ponadto zmierzą się na Silverstone, Fuji oraz na torach w Szanghaju i Sebring na Florydzie.