Prototyp Audi e-tron oferuje przedsmak pierwszego w peÅ‚ni elektrycznego modelu czterech pierÅ›cieni. UmiejÄ™tny kamuflaż kryje pod swÄ… powierzchniÄ… sportowego, piÄ™ciomiejscowego SUV’a segmentu premium z dużą przestrzeniÄ… bagażowÄ…. Ilość miejsca wewnÄ…trz oraz komfort podróży sÄ… charakterystyczne dla luksusowych modeli Audi. Duży zasiÄ™g odpowiadajÄ…cy potrzebom dÅ‚ugich podróży oraz wszechstronne opcje Å‚adowania, dajÄ… klientom możliwość czysto elektrycznej, bezkompromisowej jazdy. WersjÄ™ produkcyjnÄ… Audi e-tron można doÅ‚adowywać energiÄ… elektrycznÄ… na stacjach szybkiego Å‚adowania zapewniajÄ…cych moc Å‚adowania 150 kW. W ten sposób, nowy SUV może być gotów do kolejnego etapu dÅ‚ugiej podróży w niespeÅ‚na 30 minut. Elektryczny napÄ™d na cztery koÅ‚a quattro „wystrzeliwuje” ten rodzaj napÄ™du w nowy wiek i zapewnia najwyższÄ… wydajność w każdym terenie. Audi e-tron w wersji rynkowej pojawi siÄ™ w sprzedaży pod koniec roku 2018. Samochód wytwarzany jest w fabryce Audi w Brukseli, mogÄ…cej siÄ™ poszczycić produkcjÄ… neutralnÄ… pod wzglÄ™dem emisji dwutlenku wÄ™gla.
„Nowym, czysto elektrycznym modelem, Audi kÅ‚adzie kamieÅ„ wÄ™gielny pod budowÄ™ swej przyszÅ‚oÅ›ci” – mówi Rupert Stadler, prezes zarzÄ…du AUDI AG. „W roku 2020, w naszej ofercie bÄ™dÄ… już trzy w peÅ‚ni elektryczne pojazdy. Do sportowego SUV’a doÅ‚Ä…czÄ… jeszcze: czterodrzwiowe Gran Turismo – wersja produkcyjna koncepcyjnego Audi e-tron Sportback – oraz auto z segmentu compact. Do roku 2025 wprowadzimy do produkcji ponad 20 samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in we wszystkich segmentach” – dodaje Rupert Stadler.
Stylistyka kamuflażu: prezentacja techniki wysokiego napięcia
Prototyp Audi e-tron nie jest pokryty tradycyjnym kamuflażem. Na caÅ‚ym nadwoziu umieszczono natomiast specjalnie zaprojektowanÄ… foliÄ™ oddajÄ…cÄ… ducha elektryfikacji tego pojazdu. DookoÅ‚a auta rozciÄ…ga siÄ™ znieksztaÅ‚cony napis „e-tron”, wyglÄ…dajÄ…cy jakby byÅ‚ naÅ‚adowany prÄ…dem elektrycznym. Litera „e” dosÅ‚ownie wije siÄ™ wokóÅ‚ tyÅ‚u pojazdu, wyglÄ…dajÄ…c jak naelektryzowana. PomaraÅ„czowe elementy naÅ›ladujÄ…ce sieć wysokiego napiÄ™cia podkreÅ›lajÄ… fakt, że Audi e-tron jest pojazdem w peÅ‚ni elektrycznym. PrzykÅ‚ad: dookoÅ‚a pojazdu, w dolnych jego partiach, naprzemiennie pojawiajÄ… siÄ™ pomaraÅ„czowe i czarne segmenty. Wyraźnie podkreÅ›lone progi samochodu z kolorowymi wstawkami wskazujÄ… jasno gdzie znajdujÄ… siÄ™ akumulatory, a wiÄ™c gdzie zlokalizowano centrum energetyczne pojazdu.
Testy w ekstremalnych warunkach: cztery kontynenty, ponad pięć milionów kilometrów
Zanim ten sportowy, elektryczny SUV pojawi siÄ™ pod koniec roku na europejskich drogach, przejdzie surowe testy na czterech kontynentach. W chÅ‚odach Skandynawii i w upale Afryki, na ogromnych wysokoÅ›ciach najwyższych gór Azji i na póÅ‚nocnej pÄ™tli toru Nürburgring, w korkach chiÅ„skich miast i na amerykaÅ„skich autostradach – wszÄ™dzie tam, w bezkompromisowych, ekstremalnych warunkach, ten czysto elektryczny SUV bÄ™dzie dowodziÅ‚ swych wszechstronnych możliwoÅ›ci. Audi bada zachowania swych przedprodukcyjnych modeli we wszystkich strefach klimatycznych: w temperaturach siÄ™gajÄ…cych od -20°C do +50°C. JednoczeÅ›nie, na caÅ‚ym Å›wiecie prowadzone sÄ… testy różnych technik Å‚adowania akumulatorów. To ważne kryterium bezpieczeÅ„stwa, jeÅ›li chodzi o modele napÄ™dzane w ten sposób. Różne standardy Å‚adowania testowane sÄ… na poligonach badawczych, ale też w przestrzeni publicznej. Pozwala to przebadać i porównać różne opcje. W testach bierze udziaÅ‚ prawie 250 prototypów Audi e-tron. PokonajÄ… one Å‚Ä…cznie ponad 5 milionów kilometrów, odlegÅ‚ość odpowiadajÄ…cÄ… 125-krotnemu okrążeniu globu ziemskiego. Na drogach spÄ™dzÄ… ponad 85 tysiÄ™cy godzin.
Polowanie na Audi e-tron w Genewie: zdjęcia dostępne na stronie
www.e-tron.audi
Jeszcze przed światową premierą modelu, część floty testowej Audi e-tron pokrytej elektryzującym kamuflażem pojawi się na drogach publicznych. Pierwszym przystankiem jest Genewa. Ich przejazd najważniejszymi ulicami miasta towarzyszyć będzie otwarciu Geneva Motor Show 2018. Każda zainteresowana osoba może skorzystać wtedy z możliwości sfotografowania zakamuflowanego prototypu, a następnie opublikować swoje zdjęcia w mediach społecznościowych, opatrując je hashtagiem #etron. Najlepsze fotografie opublikowane zostaną na stronie www.e-tron.audi
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.