W raporcie DEKRA uwzględnione zostały jedynie te marki i modele, które były badane dostatecznie często, w wyniku czego prezentowane wyniki można uznać za wiarygodną analizę usterkowości samochodów używanych. Samochody sklasyfikowano w trzech grupach wiekowych: do 3 lat, do 5 lat i do 7 lat. W czasie badań kontrolowano następujące główne elementy pojazdów i na tej podstawie wyodrębniono awaryjność w poszczególnych kategoriach: karoseria i podwozie, oświetlenie, elektryka, silnik, układ wydechowy, przeniesienie napędu, zawieszenie, układ hamulcowy, układ kierowniczy i ogumienie.
Auta do 3 lat:
W grupie aut do 3 lat najmniej awaryjny okazał się model Audi A4 Cabrio - w 90,8% badanych egzemplarzy stwierdzono brak usterek Spory awans odnotowało BMW Seria 7. Z wysokim współczynnikiem 89,3% limuzyna bawarskiego koncernu zanotowała skok na drugą pozycję z 66 miejsca w ubiegłym roku. Trzecie miejsce wśród 3-latków zajął ubiegłoroczny laureat - Porsche Boxster z wynikiem 89,1%.
Ostatnie miejsce przypadło dla Kia Carnival - zaledwie 59% egzemplarzy zdało egzamin "sprawnościowy" za pierwszym podejściem.
Auta do 5 lat:
Również w kategorii aut do 5 lat czołowe lokaty zajmują modele Porsche i Audi. Najwyżej ocenione zostało Porsche 911 - 83,2% bezawaryjnych egzemplarzy modelu wśród wszystkich badanych. Drugie pod względem niezawodności to Audi A2 - najmniej awaryjny model 2004 roku nadal utrzymuje się na wysokim poziomie 83%. Na trzecia lokatę zapracowało 82,8% sztuk modelu Porsche Boxster.
Najmniej pomyślne testy w tej grupie wiekowej przeszły ponownie Kia Carnival, Mercedes V-Klasse i Chrysler Voyager. W przypadku dwóch pierwszych pojazdów więcej niż 50% badanych modeli okazała się niesprawna.
Auta do 7 lat:
Według ekspertów Dekry najpełniejszy obraz niezawodności testowanych samochodów oddaje trzecia grupa wiekowa - auta do 7 lat. I w tym zestawieniu króluje marka Porsche, której dwa topowe modele Boxster (80,2% testowanych egzemplarzy bez usterek) i 911 (77,5%) zajęły dwa pierwsze miejsca na podium. Trzecie miejsce wśród 7-latków zajęła Mazdza MX-5 z wynikiem 74,9% egzemplarzy, które przeszły pomyślnie testy Dekry.
Wśród najbardziej wadliwych aut do lat 7 po raz kolejny okazały się: Mercedes V-Klasse i Chrysler Voyager. Niechlubną trójkę uzupełnia jeszcze Renault Twingo.
W wyniku przeprowadzonych kontroli DEKRY w ponad połowie (53,3%) wszystkich samochodów nie wykryto żadnych usterek. W przypadku 27,2% wystąpiły niewielkie awarie, zaś dla 19,5% aut powtórzono badanie w związku z wystąpieniem poważnych usterek. Oczywiście najlepiej w badaniu wypadły auta najmłodsze, do pięciu lat. Aż w 80,8% samochodów maksymalnie trzyletnich nie znaleziono żadnej usterki, a w grupie z przedziału 4-5 lat 66,9% aut okazało się bezawaryjnych. Aż 30,7% ponad siedmioletnich samochodów miało poważne usterki uniemożliwiające dalszą jazdę.
Internetowa Platforma Motoryzacyjna mojeauto.pl jest jedynym polskim serwisem internetowym, który publikuje wyniki raportu usterkowości niemieckiej firmy rzeczoznawców DEKRA. Mojeauto.pl współpracuje z firmą DEKRA od 2001 roku, kiedy to serwis umożliwił użytkownikom zamówienie on-line ekspertyzy używanego auta przez rzeczoznawców firmy DEKRA.
Pełna lista przebadanych ponad 130 modeli znajduje się pod adresem: www.uzywane.mojeauto.pl/raport2005
DEKRA została założona w Berlinie w 1925 r. W pierwszym okresie działania DEKRA zajmowała się głównie badaniami technicznymi pojazdów oraz ustalaniem rzeczywistych kosztów ich napraw. W dniu dzisiejszym koncern DEKRA posiada swoje przedstawicielstwa w 17 państwach Europy. DEKRA wykonuje rocznie ponad 18 mln badań rejestracyjnych w Europie. Rzeczoznawcy DEKRA wydają rocznie ponad 1 mln ekspertyz rzeczoznawczych. W zakresie systemów jakości DEKRA wydaje certyfikaty zgodności z normami ISO 9000, QS 9000, VDA 6.1, a także na produkty, usługi oraz systemy zarządzania ochroną środowiska.
InterNet Service S.A. powstała w 2000 r. Jest twórcą serwisu motoryzacyjnego mojeauto.pl. W latach 2000 - 2002 za jego pośrednictwem sprzedano niemal 3000 samochodów nowych o łącznej wartości ponad 95 milionów złotych. Od października 2002 roku do listopada 2003 roku przeprowadzony został proces przekształcenia serwisu mojeauto.pl z platformy transakcyjnej na informacyjną, w efekcie czego powstały nowe podserwisy: Auta Nowe, Auta Używane, Motofinanse, Motogazeta, Auto Firmowe, Flota, Autogaleria. Wśród najważniejszych partnerów mojeauto.pl wymienić należy kilkanaście instytucji finansowych, kilkadziesiąt firm z sektora motoryzacyjnego w tym Polską Izbę Motoryzacji, kilkaset salonów dealerskich i komisów samochodowych, firmy szkoleniowe i wydawnicze, Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych.