Wiele nowoÅ›ci dla jak najlepszych osiÄ…gów
Samochód zostaÅ‚ zbudowany przez Neil Woolridge Motorsport i bÄ™dzie rywalizowaÅ‚ w czoÅ‚owej kategorii samochodów produkcyjnych poÅ‚udniowoafrykaÅ„skiej serii cross country - SACCS. Co wiÄ™cej, to pierwszy pojazd w tej kategorii stworzony zgodnie z nowymi przepisami FIA dotyczÄ…cymi silników benzynowych z turbodoÅ‚adowaniem.
Moc tego Rangera pochodzi z 3,5-litrowego silnika V6 z podwójnym turbodoÅ‚adowaniem EcoBoost, który znany jest z wyjÄ…tkowego supersamochodu Ford GT, a także z popularnego w Ameryce PóÅ‚nocnej Forda F-150 Raptor.
Silnik EcoBoost zostaÅ‚ zoptymalizowany tak, aby speÅ‚niać rygorystyczne przepisy FIA dla klasy, która dopuszcza maksymalnÄ… moc wyjÅ›ciowÄ… 300 kW. Silnik z podwójnym turbodoÅ‚adowaniem zapewnia lepszy moment obrotowy w porównaniu z poprzednim 5-litrowym silnikiem V8 i wytwarza okoÅ‚o 600 Nm.
WÅ›ród obszernych zmian w nowym Rangerze warto podkreÅ›lić ulepszone rozÅ‚ożenie masy i zoptymalizowany Å›rodek ciężkoÅ›ci, co ma kluczowe znaczenie w trudnych warunkach rajdów terenowych. Szersze podwozie pozwala na lepsze rozmieszczenie kóÅ‚ i kontrolÄ™ nad samochodem. Ranger w tej wersji jest wyposażony w wysokowydajne podwójne amortyzatory BOS na wszystkich czterech koÅ‚ach. To pierwszy samochód na Å›wiecie wyposażony w nowÄ… wersjÄ™ tego zawieszenia.
Ranger cross country ma również kompaktowÄ… nowÄ… szeÅ›ciobiegowÄ… sekwencyjnÄ… skrzyniÄ™ biegów SADEV. Jest ona o 10 kg lżejsza niż poprzednia wersja, a caÅ‚y ukÅ‚ad napÄ™dowy zostaÅ‚ przeprojektowany, aby byÅ‚ Å‚atwiejszy w obsÅ‚udze. KolejnÄ… zaletÄ… przejÅ›cia na peÅ‚nÄ… specyfikacjÄ™ FIA jest integracja podnoÅ›ników hydraulicznych BOS z podwoziem, co umożliwia zaÅ‚odze podnoszenie i opuszczanie pojazdu poprzez naciÅ›niÄ™cie przycisku. A to daje ogromnÄ… oszczÄ™dność czasu podczas wymiany koÅ‚a.
Ranger gotowy do pracy w każdych warunkach
Ranger to jednak nie tylko rajdy terenowe. To samochód gotowy do pracy w każdych warunkach, zapewniajÄ…cy równoczeÅ›nie maksymalny komfort oraz zaawansowane rozwiÄ…zania – zaczynajÄ…c od aktywnego asystenta parkowania, a koÅ„czÄ…c na systemie rozpoznawania znaków drogowych.
W Polsce samochód jest dostÄ™pny w kilku wersjach wyposażenia z 2-litrowym silnikiem EcoBlue o mocy 130 albo 170 KM. NajmocniejszÄ… jednostkÄ… jest 2.0 l EcoBlue z podwójnym doÅ‚adowaniem o mocy 213 KM, która jest dostÄ™pna w wersjach Limited, Wildtrak oraz Raptor.
Raptor to oczywiÅ›cie najostrzejsza wersja Rangera. Wyróżnia siÄ™ szeregiem zmian w stosunku do pozostaÅ‚ych wersji oraz zmodyfikowanym wyglÄ…dem, czego symbolem jest efektowny napis „FORD” na osÅ‚onie chÅ‚odnicy.
O popularnoÅ›ci najmocniejszych wersji niech Å›wiadczy fakt, że egzemplarze z silnikiem 2.0 l EcoBlue o mocy 213 KM w pierwszych dwóch miesiÄ…cach 2021 roku odpowiadaÅ‚y aż za 87% caÅ‚kowitej sprzedaży Rangera w Polsce.
Sprzedaż Rangera w Polsce dynamicznie rośnie
Ford Ranger kojarzy siÄ™ ze Stanami Zjednoczonymi, ale tak naprawdÄ™ w Europie także radzi sobie znakomicie – i to od wielu lat. W 2020 roku na Starym Kontynencie sprzedano bowiem 43 046 egzemplarzy modelu.
Nie inaczej jest w Polsce, gdzie klienci doceniajÄ… przestronnÄ… kabinÄ™, Å›wietne wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdne oraz komfort. W pierwszych dwóch miesiÄ…cach 2021 roku samochód znalazÅ‚ 237 nabywców, co oznacza wzrost wzglÄ™dem analogicznego okresu ubiegÅ‚ego roku o ponad 60%. Co ważniejsze, wedÅ‚ug SAMAR Ford Ranger jest zdecydowanym liderem segmentu pick-upów, w którym jego udziaÅ‚ wynosi ponad 50%.
- Ford Ranger to idealny przykÅ‚ad Å›wietnie wyglÄ…dajÄ…cego samochodu, który nie boi siÄ™ autentycznie ciężkiej pracy. Dodatkowo model ten oferuje wyjÄ…tkowy komfort i bezpieczeÅ„stwo podróżowania, tak ważne dla naszych klientów. Potwierdzeniem zalet Forda Rangera jest jego dominacja w segmencie pick-upów na rynku polskim - powiedziaÅ‚ Piotr Pawlak, Prezes i Dyrektor ZarzÄ…dzajÄ…cy Ford Polska.