Firma MMC publikuje raporty o ochronie środowiska nieprzerwanie od 1999 roku, ale w 2005 roku zmieniono ich tytuł na Raport dotyczący problemów społecznych i ochrony środowiska, ponieważ treść raportu zaczęła wówczas również obejmować odpowiedzialne społecznie działania biznesowe. Najnowszy numer raportu jest jego 13 edycją.
Raport firmy MMC dotyczący problemów społecznych i ochrony środowiska (2011)
Najnowsze wydanie raportu ma trzy części, które – na bazie odpowiednich przykładów – ilustrują działania firmy na rzecz ochrony środowiska, rozwoju kapitału ludzkiego oraz wparcia na rzecz międzynarodowej społeczności. Raport posiada czytelny, przystępny i zrozumiały format, który opisano poniżej:
Część 1: i-MiEV — Stając się częścią codziennego życia… Od Japonii po cały świat
W lipcu 2009 roku firma MMC wprowadziła na japoński rynek pojazd elektryczny nowej generacji, czyli Mitsubishi i-MiEV. Ta część raportu skupia się na najnowszych odniesieniach dotyczących działań firmy prowadzonych w ramach promocji tego pojazdu elektrycznego na skalę globalną. Sekcja zawiera również opisy różnych form współpracy, jaką firma nawiązała z lokalnymi władzami oraz powiązanymi gałęziami przemysłu, informacje dotyczące instalacji i obsługi serwisowej infrastruktury przeznaczonej do ładowania akumulatorów pojazdów elektrycznych, komentarze użytkowników takich pojazdów, a także szczegółowe dane dotyczące ich sprzedaży oraz związanych z nimi działań poza Japonią.
Część 2: Rozwój kapitału ludzkiego w ramach wsparcia procesu produkcyjnego
Ta część przedstawia metody stosowane przez firmę Mitsubishi Motors w procesie tworzenia i rozwoju kapitału ludzkiego* aby maksymalnie podnieść jego możliwości w procesie produkcyjnym pojazdów, które spełniać będą wszelkie wymagania klientów i zagwarantują maksimum satysfakcji z użytkowania. W sekcji tej omówiono również proces przekazywania zdolności monozukuri – sposobu myślenia i poszukiwania produkcyjnej doskonałości, który praktykuje się w Japonii – młodszemu pokoleniu pracowników, a także poprawie umiejętności technicznych inżynierów serwisowych w salonach sprzedaży i warsztatach firmy MMC.
* Firma MMC używa terminu „kapitał ludzki”, bowiem to właśnie ludzie są jej najważniejszym kapitałem.
Część 3: Udział pracowników firmy w odpowiedzialnych społecznie działaniach biznesowych
Ta część raportu zawiera konkretne przykłady zaangażowania firmy MMC w realizację kluczowych założeń własnej filozofii odpowiedzialnych społecznie działaniach biznesowych: wsparcie dla przyszłych pokoleń, bezpieczeństwo w ruchu drogowym, ochrona środowiska naturalnego oraz zaangażowanie w życie lokalnych społeczności, wraz z komentarzem osób biorących bezpośredni udział w tych działaniach, a będących pracownikami MMC oraz innych firm i instytucji. Angielska wersja Raportu dotyczącego problemów społecznych i ochrony środowiska (2011) stanowi streszczenie edycji japońskiej, która ukazała się drukiem w sierpniu tego roku i zawiera następujące, główne artykuły:
- Filozofia i hasła korporacyjne
- Podejście firmy Mitsubishi Motors do działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (podsumowanie)
- Wiadomość od prezesa Masuko
- Część 1: i-MiEV — Stając się częścią codziennego życia… Od Japonii po cały świat
- Część 2: Rozwój kapitału ludzkiego w ramach wsparcia procesu produkcyjnego
- Część 3: Udział pracowników firmy w odpowiedzialnych społecznie działaniach biznesowych
- Dodatek specjalny: W odpowiedzi na wielkie trzęsienie ziemi we Wschodniej Japonii
Raport dotyczący problemów społecznych i ochrony środowiska (2011)Mitsubishi Motors można przejrzeć lub pobrać w formacie PDF na stronie internetowej firmy: http://www.mitsubishi-motors.com/en/corporate/social/index.html