FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Roadster z potencjałem, czyli SL 63 AMG
  Dodano: 2012-02-22
Wyświetlono: 1804 razy
Roadster z potencjałem, czyli SL 63 AMG
Nowy SL 63 AMG dołącza do modeli SLS AMG oraz SLK 55 AMG i kompletuje rodzinę wyczynowych roadsterów Mercedesa.
foto © Mercedes-Benz

Po raz pierwszy Mercedes-Benz SL 63 AMG dostÄ™pny bÄ™dzie w dwóch wersjach mocy. 5,5-litrowa, podwójnie doÅ‚adowana jednostka V8 generuje 537 KM oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z pakietem AMG Performance wartoÅ›ci te szybujÄ… do, odpowiednio, 564 KM oraz 900 Nm. Wynik? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,3 lub 4,2 s, a od 0 do 200 km/h - 12,9 lub 12,6 s. PrÄ™dkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie) lub 300 km/h w wersji uzbrojonej w pakiet AMG Performance (również ograniczona elektronicznie). Åšrednie zużycie paliwa obu wariantów wynosi 9,9 l/100 km (cykl NEDC), o 30 proc. mniej niż w przypadku poprzednika (14,1 l/100 km).

W pogoni za mocÄ… i wydajnoÅ›ciÄ…, widlastÄ… "ósemkÄ™"  wyposażono w bezpoÅ›redni strumieniowy wtrysk benzyny, aluminiowÄ… skrzyniÄ™ korbowÄ…, podwójne turbodoÅ‚adowanie, cztery zawory na cylinder, system zarzÄ…dzania alternatorem oraz funkcjÄ™ ECO start/stop. Zoptymalizowany pod wzglÄ™dem masy ukÅ‚ad wydechowy AMG z dwiema podwójnymi koÅ„cówkami wydechu odpowiada za niepowtarzalnÄ… Å›cieżkÄ™ dźwiÄ™kowÄ….

Niewielkie zużycie paliwa nowy SL 63 AMG zawdziÄ™cza gÅ‚ównie lekkiej konstrukcji, wykorzystujÄ…cej aluminiowe nadwozie - nie tylko o 110 kg lżejsze w porównaniu do stosowanego w poprzedniku, ale i znacznie sztywniejsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe. Dodatkowo, plastikowe poszycie tylnej klapy wypeÅ‚nia ekstremalnie sztywne wÅ‚ókno wÄ™glowe, w zwiÄ…zku z czym masa klapy spadÅ‚a wzglÄ™dem konwencjonalnie wykonanego elementu o 5 kg. Wszystkie wspomniane wysiÅ‚ki sprawiÅ‚y, że nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG waży 1845 kg - o 125 kg mniej od swojego poprzednika.

Moc przekazuje na koÅ‚a 7-stopniowa przekÅ‚adnia AMG SPEEDSHIFT MCT, która pracuje w jednym z czterech trybów: "C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport), "S " (Sport plus) oraz "M" (Manual).

Za skuteczne wytracanie prędkości odpowiada układ hamulcowy AMG z kompozytowymi tarczami o wymiarach 390 x 36 mm i sześciotłoczkowymi zaciskami na przedniej osi oraz pełnymi tarczami o wymiarach 360 x 26 mm i jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi na osi tylnej.

SL 63 AMG opuszcza fabrykę na pięcioramiennych obręczach, zaopatrzonych w opony 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu. Opcjonalne, kute obręcze z palety AMG Performance Studio z ogumieniem 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 20 z tyłu (na życzenie dostępne w kolorze matowej czerni, z wykończonym na wysoki połysk rantem) pomagają ograniczyć masę nieresorowaną.

Najmocniejsze odmiany SL-a należą do najpopularniejszych modeli z Affalterbach. SL 55 AMG z doÅ‚adowanym motorem V8 znalazÅ‚ w latach 2001-2007 rekordowÄ… liczbÄ™ 21,5 tys. nabywców i do dziÅ› pozostaje najlepiej sprzedajÄ…cym siÄ™ autem spod szyldu AMG.



Źródło: Mercedes, informacja Mototarget.pl

Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted.