W ramach powrotu na oscarowÄ… galÄ™ firma Chevrolet zwróciÅ‚a siÄ™ do niezależnych filmowców, którzy chcieliby opowiedzieć prostÄ… historiÄ™ przedstawiajÄ…cÄ… życie w podróży. Wybrany spot reklamowy zostanie wyemitowany w stacji ABC podczas gali wrÄ™czenia Oscarów.
DziÄ™ki wspóÅ‚pracy z globalnÄ… spoÅ‚ecznoÅ›ciÄ… artystycznÄ… MOFILM, firma Chevrolet bÄ™dzie miaÅ‚a szansÄ™ dotrzeć do szerokiego grona twórców filmowych, których zadaniem jest przygotowanie krótkich filmów przedstawiajÄ…cych życie w podróży. Uprzednio firma wykorzystaÅ‚a crowdsourcing przy produkcji spotu reklamowego „Happy Grad” z 2012 roku.
„Ludzie wkraczajÄ… w życiu na nowe drogi i przecierajÄ… nieznane szlaki, a samochody marki Chevrolet czÄ™sto stajÄ… siÄ™ częściÄ… ważnych wydarzeÅ„ i ciekawych wspomnieÅ„”, wyjaÅ›nia Tim Mahoney, dyrektor dziaÅ‚u marketingu Chevroleta. „Liczymy, że oryginalny charakter projektu pozwoli filmowcom uchwycić prawdziwÄ… istotÄ™ tego, czym dla ludzi na caÅ‚ym Å›wiecie jest posiadanie Chevroleta”.
Po raz pierwszy w ramach wspóÅ‚pracy Chevroleta i stowarzyszenia MOFILM projektom spotów przyjrzy siÄ™ panel gwiazd i ekspertów branży filmowej, w którego skÅ‚ad wejdÄ… producent Jon Landau (Oscar za filmy Titanic i Avatar), nominowany do Oscara reżyser, producent, pisarz oraz aktor, Spike Lee, a także Linus Karlsson, prezes oraz dyrektor kreatywny agencji Commonwealth.
Projekt rozpocznie siÄ™ w czerwcu i zakoÅ„czy w listopadzie 2013 roku, a twórcy, którzy chcieliby uzyskać ocenÄ™ panelu ekspertów zobowiÄ…zani sÄ… zgÅ‚osić swoje scenariusze do 16 sierpnia 2013 roku. Wybrany spot może zostać wyÅ›wietlony na kanale ABC podczas Oscarowej gali w niedzielÄ™ 2 marca 2014 roku.
OgÅ‚oszono listÄ™ zwyciÄ™zców konkursu Chevrolet Cannes 2013 MOFILM
Podczas MiÄ™dzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes ogÅ‚oszono również listÄ™ nagrodzonych w konkursie Chevrolet Cannes 2013 MOFILM. MÅ‚odzi uczestnicy konkursu mieli za zadanie nakrÄ™cić piÄ™kny, ciekawy i poruszajÄ…cy film, który stanowiÅ‚by interpretacjÄ™ sÅ‚ów Jona Landau na temat nowej kampanii firmy Chevrolet – Find New Roads. PierwszÄ… nagrodÄ™ zdobyÅ‚ Ben Teseco z USA za krótki materiaÅ‚ zatytuÅ‚owany „Spaceship”. Drugie miejsce przyznano spotowi „Dare to Dream” autorstwa Nathana Njfirn (USA), a trzecie zajÄ…Å‚ Alex Lovarde (USA) z fascynujÄ…cÄ… historiÄ… rÄ™cznie pisanych książek zatytuÅ‚owanÄ… „If Found Please Read”.
Pierwsze miejsce" - Spaceship – Ben Tedesco
Drugie miejsce: - Dare to Dream – Nathan Njfirn
Trzecie miejsce: - If Found Please Read – AlexLovarde