12 listopada 2014 r. Honda Aero poinformowa艂a o uruchomieniu produkcji nowego turbowentylatorowego silnika odrzutowego HF120 w nowoczesnej fabryce w Burlington (Karolina Pó艂nocna). Tym samym firma realizuje strategi臋 rozwoju zapocz膮tkowan膮 przez za艂o偶yciela firmy, Soichiro Hond臋, która polega na dostarczaniu klientom nowych, ekscytuj膮cych rozwi膮za艅 transportowych.
Silnik HF120 to efekt zawi膮zania w 2004 roku spó艂ki joint venture mi臋dzy Hond膮 a GE oraz 艣cis艂ej wspó艂pracy tych firm w zakresie dzia艂alno艣ci rozwojowo-badawczej, produkcji silników oraz wymiany wiedzy i do艣wiadcze艅 w dziedzinie lotnictwa odrzutowego. Wcze艣niejsza produkcja silników – jeszcze przed uruchomieniem fabryki nale偶膮cej do Honda Aero – prowadzona by艂a przez GE Aviation w zak艂adach w Lynn (Massachusetts). Nowa fabryka ma do ko艅ca roku przej膮膰 ca艂kowity wolumen produkcji silnika HF120.
- Zerkaj膮c w niebo, 艣wi臋tujemy dzi艣 spe艂nienie jednego z naszych marze艅 – budowy silnika odrzutowego marki Honda – powiedzia艂 Masahiko Izumi, prezes Honda Aero. – Stoimy teraz przed wyzwaniem, jakim jest dostawa silników odrzutowych najwy偶szej jako艣ci oraz odpowiadaj膮cych im us艂ug serwisowych.
- Dzi臋ki nowej fabryce, Honda b臋dzie budowa膰 w Karolinie Pó艂nocnej nie tylko samoloty, ale i przeznaczone do nich silniki - wyja艣nia gubernator stanu, Pat McCrory. – Nie mog臋 si臋 ju偶 doczeka膰 chwili, gdy wyprodukowane u nas samoloty HondaJet i silniki GE Honda zaczn膮 trafia膰 do odbiorców na ca艂ym 艣wiecie.
Fabryka spó艂ki Honda Aero jest ju偶 gotowa do produkcji silników HF120, jednak dla potrzeb obs艂ugi serwisowej i wykonywania generalnych remontów jednostek nap臋dowych wykorzystywane b臋d膮 równie偶 zak艂ady w Burlington. Jako oficjalny serwisant silników, posiadaj膮 one niezb臋dn膮 infrastruktur臋 stanowiskow膮 i magazynow膮 do prowadzenia takiej dzia艂alno艣ci.
- Dzi臋ki 艣cis艂ej wspó艂pracy w zakresie in偶ynierii, zaplecza cz臋艣ci zamiennych, oraz projektowania i produkcji podzespo艂ów, uda艂o nam si臋 spe艂ni膰 rygorystyczne wymogi stawiane przez Federaln膮 Administracj臋 Lotnictwa (FAA) – przekonuje Tony Brandewie, wiceprezes Honda Aero. – Wszelka dzia艂alno艣膰 w zak艂adach prowadzona b臋dzie pod k膮tem wype艂nienia surowej polityki produkcyjnej nastawionej na 120% jako艣ci, poniewa偶 naszym nadrz臋dnym celem jest wypracowanie wysokiego poziomu zaufania klientów do naszych produktów i us艂ug. Dzi臋ki temu po raz kolejny w swojej karierze mog臋 z dum膮 powiedzie膰, 偶e „pracuj臋 w firmie Honda”.
Dzia艂alno艣膰 firmy Honda w Ameryce Pó艂nocnej
W pó艂nocnoameryka艅skich dzia艂ach sprzeda偶y, centrach rozwojowo-badawczych oraz zak艂adach produkcyjnych, Honda zatrudnia obecnie 39 tys. pracowników. Roczna wydajno艣膰 produkcyjna firmy na terenie Ameryki Pó艂nocnej to ponad 4 miliony sztuk. Produkty powstaj膮 z wykorzystaniem podzespo艂ów pochodz膮cych z lokalnej oraz globalnej sieci dostaw. Statystki te obejmuj膮 mi臋dzy innymi dwie fabryki produkuj膮ce motocykle, quady (ATV) oraz pojazdy u偶ytkowe i rekreacyjne (UTV). W 2013 roku, 94% wszystkich samochodów marki Honda i Acura sprzedanych w USA wyprodukowano w zak艂adach na terenie Ameryki Pó艂nocnej. Fabryki te zajmuj膮 si臋 produkcj膮 11 modeli – czterech modeli osobowych oraz siedmiu lekkich ci臋偶arówek. Firma posiada równie偶 w USA wa偶ne placówki rozwojowo-badawcze, które kompleksowo zajmuj膮 si臋 projektowaniem, tworzeniem oraz budow膮 wielu produktów dost臋pnych w pó艂nocnoameryka艅skiej ofercie koncernu.
Honda Aero
Honda Aero zajmuje si臋 zaopatrzeniem w cz臋艣ci i podzespo艂y oraz ich monta偶em i testami. G艂ówn膮 siedzib臋 firmy o powierzchni ponad 7600 m2, zlokalizowano przy lotnisku w hrabstwie Burlington-Alamance, w miejscowo艣ci Burlington (Karolina Pó艂nocna). W zak艂adach produkcyjnych w Burlington, Honda Aero b臋dzie równie偶 oferowa膰 us艂ugi serwisowe oraz przeprowadza膰 generalne remonty silników.
Wi臋cej informacji:
Mel Solomon (513) 552-7857
Eric Mauk (937) 935-8092