Producent wymaga powrotu do wyników sprzed kilku lat, kiedy Iberia sprzedawaÅ‚a w Polsce nawet dwukrotnie wiÄ™cej pojazdów. W obecnej sytuacji zaÅ‚amania rynku nowych aut w Polsce i walki o klienta z pomocÄ… upustów, speÅ‚nienie takiego warunku nie jest możliwe bez wsparcia finansowego z centrali.
Jak pisze Gazeta Prawna - Krystian Poloczek, wÅ‚aÅ›ciciel spóÅ‚ki zostaÅ‚ wiÄ™c postawiony w trudnej sytuacji. Od dÅ‚uższego czasu mówiÅ‚o siÄ™ o nadchodzÄ…cym momencie przejÄ™cia jednej z ostatnich prywatnych firm importerskich, jednak tegoroczne dziaÅ‚ania wskazujÄ… na wejÅ›cie w finalny etap i próby skÅ‚onienia wÅ‚aÅ›ciciela do odstÄ…pienia od dÅ‚ugiego okresu wypowiedzenia umowy z producentem. Im szybciej to nastÄ…pi, tym wiÄ™ksze sÄ… szanse na korzystne odsprzedanie przez Hiszpanów polskiej firmy matce koncernu - Volkswagenowi, który w swoich rÄ™kach bÄ™dzie chciaÅ‚ zgromadzić wszystkie spóÅ‚ki sprzedażowe należących do niego marek. Po przejÄ™ciu biznesu od Jana Kulczyka, samodzielnym importerem marki spod znaku Volkswagen Group pozostaÅ‚a w Polsce tylko Iberia Motor Company, funkcjonujÄ…ca u nas od prawie 20 lat.
* * *
Hiszpanie stali siÄ™ ostatnio bardzo oszczÄ™dni i nie dziwi, że przypomnieli sobie o Polsce, sami majÄ… kÅ‚opoty, wynikajÄ…ce ze spadku zainteresowania markÄ…, z niezbyt konkurencyjnej gamy modeli i kryzysu finansowego we wÅ‚asnym kraju. Kolebka hiszpaÅ„skiej firmy, zakÅ‚ady Martorell, od grudnia zarzÄ…dzane przez Niemca, Stefana Lotha z Wolfsburga, produkujÄ… oprócz Seatów także Audi Q3.
Więcej w Gazecie Prawnej