FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Silniki przyszłości Audi
  Dodano: 2012-11-12
Wyświetlono: 1932 razy
Silniki przyszłości Audi
Mobilność jutra bÄ™dzie bardzo zróżnicowana. Audi zaoferuje każdemu klientowi koncepcjÄ™ napÄ™du najlepiej odpowiadajÄ…cÄ… jego potrzebom w danej chwili. W tym celu, producent opracowuje bogate portfolio nowych technologii – w zakresie silników TDI i TFSI, napÄ™du hybrydowego i pojazdów napÄ™dzanych elektrycznie, tj. modeli Audi e-tron.
foto © Audi

Silnik spalinowy jeszcze dÅ‚ugo bÄ™dzie mieć priorytetowe znaczenie dla motoryzacji. Jednostki napÄ™dowe TDI i TFSI to tradycyjne filary Audi. W tym obszarze marka nadal umacnia swojÄ… wiodÄ…cÄ… pozycjÄ™. W minionych latach, Audi poczyniÅ‚o duże postÄ™py zarówno w silnikach benzynowych, jak i diesla. Obecnie, ponad 100 wariantów tych jednostek napÄ™dowych emituje jedynie 140 g CO2 na km, a 33 modele emitujÄ… nawet mniej niż 120g CO2. Prace nad zwiÄ™kszaniem efektywnoÅ›ci samochodów marki Audi bÄ™dÄ… kontynuowane w przyszÅ‚oÅ›ci – bez uszczerbku dla przyjemnoÅ›ci doznawanej przez kierowcÄ™ podczas jazdy.

PrzykÅ‚adem siÅ‚y innowacji Audi jest wspomagana elektrycznie turbosprężarka stosowana w silnikach TDI, tzw. elektryczne BiTurbo. W przypadku silników TFSI, w przyszÅ‚oÅ›ci zasadnicze znaczenie bÄ™dzie miaÅ‚ „rightsizing“. Pod tym pojÄ™ciem kryje siÄ™ zespóÅ‚ innowacyjnych technik majÄ…cych na celu optymalizacjÄ™ silników o zapÅ‚onie iskrowym. ZakÅ‚ada siÄ™, że w nadchodzÄ…cych latach jednostki te bÄ™dÄ… zużywać o 15 procent mniej paliwa. Dalszy wzrost ekonomiki jazdy umożliwi „przewidujÄ…cy” asystent efektywnoÅ›ci. DziÄ™ki inteligentnemu wykorzystaniu danych nawigacji, asystent umożliwia dÅ‚uższÄ… jazdÄ™ bez dodatkowych nakÅ‚adów energii, tzn. pozwala na przewidywanie, czy można wyÅ‚Ä…czyć silnik i w ten sposób zaoszczÄ™dzić paliwo.

TrzeciÄ… drogÄ… dla mobilnoÅ›ci jutra jest zastosowanie napÄ™du elektrycznego. Nowe modele hybrydowe, Audi A6 hybrid, Audi A8 hybrid i Audi Q5 hybrid quattro, można już dziÅ› spotkać na drogach. CechujÄ… siÄ™ zarówno wysokÄ… wydajnoÅ›ciÄ…, jak i zasiÄ™giem wynoszÄ…cym nawet trzy kilometry przy korzystaniu jedynie z napÄ™du elektrycznego.

Kolejny krok milowy stanowiÄ… samochody, które mogÄ… pokonywać dÅ‚uższe dystanse napÄ™dzane wyÅ‚Ä…cznie energiÄ… elektrycznÄ… i mogÄ… być Å‚adowane prÄ…dem z ogólnodostÄ™pnej sieci elektrycznej, tj. modele e-tron. Tutaj prace rozwojowe prowadzone sÄ… równoczeÅ›nie w wielu kierunkach. Ich wachlarz siÄ™ga od kompaktowego samochodu miejskiego z możliwoÅ›ciÄ… zwiÄ™kszenia zasiÄ™gu jazdy przy pomocy dodatkowego silnika zasilajÄ…cego akumulator Range Extender, poprzez produkowany w ramach równolegÅ‚ego projektu pojazd typu hybryda Plug-in (Dual-Mode Hybrid) dziaÅ‚ajÄ…cy w oparciu o pracÄ™ dwóch silników, spalinowego i elektrycznego, aż po napÄ™dzane wyÅ‚Ä…cznie elektrycznie superszybkie auto sportowe Audi R8 e-tron, które na drogach pojawi siÄ™ pod koniec bieżącego roku.

Zastosowanie napÄ™du elektrycznego to kluczowa technika Audi. Marka ciÄ…gle powiÄ™ksza i definiuje na nowo przewagÄ™ dziÄ™ki technice. Inżynierowie peÅ‚nÄ… parÄ… prowadzÄ… prace rozwojowe nad wszystkimi elementami Å‚aÅ„cucha technologicznego. Na przykÅ‚ad nad nowatorskimi metodami Å‚adowania akumulatora, inteligentnymi strategiami pracy silników i nad elektrycznym napÄ™dem na cztery koÅ‚a – e-tron quattro.

Celem prac jest stworzenie koncepcji pojazdów niedopuszczajÄ…cych żadnych kompromisów, oferujÄ…cych maksymalne wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci użytkowe i posiadajÄ…cych wszystkie najmocniejsze strony marki Audi. Charakter napÄ™dzanych elektrycznie pojazdów okreÅ›lać bÄ™dÄ… fascynacja i emocje przyszÅ‚ych kierowców. Już od 2014 r. na rynku pojawiÄ… siÄ™ pierwsze modele hybrydowe Plug-in produkcji Audi. W nieco dalszej przyszÅ‚oÅ›ci technologia e-tron ma stać siÄ™ jednym z rynkowych filarów producenta. W roku 2020, Audi chce stać siÄ™ czoÅ‚owym producentem pojazdów segmentu premium z napÄ™dem elektrycznym.

Już teraz Audi pokazaÅ‚o, jak ogromny potencjaÅ‚ posiada napÄ™d elektryczny. Audi R8 e-tron ustanowiÅ‚o rekord Å›wiata na PóÅ‚nocnej PÄ™tli toru Nürburgring, a Audi R18 e-tron quattro zwyciężyÅ‚o w klasyfikacji Å‚Ä…cznej 24-godzinnego wyÅ›cigu w Le Mans. Wszystkie rodzaje napÄ™du przyszÅ‚oÅ›ci stosowane przez Audi bÄ™dÄ… odpowiadać wymogom zrównoważonego rozwoju, bÄ™dÄ… cechować siÄ™ wysokÄ… efektywnoÅ›ciÄ… i dynamikÄ… oraz bÄ™dÄ… dostarczać dużych emocji.

 

Całość w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)



Źródło: Audi, informacja Mototarget.pl

 PisaliÅ›my również
» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance
» Audi SQ8 e-tron - już dostÄ™pne w konfiguratorze i w sprzedaży w Polsce
 Inne artykuÅ‚y
Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted.