DostarczajÄ…c do polskich Klientów we wrzeÅ›niu 4 600 samochodów, ŠKODA utrzymaÅ‚a swojÄ… pozycjÄ™ zdecydowanego numeru 1 polskiego rynku, posiadajÄ…cego aż 12,4% zasiÄ™gu. OsiÄ…gniÄ™ty wynik jest o 9,9% lepszy od tego w analogicznym okresie w roku poprzednim. Od poczÄ…tku roku ŠKODA dostarczyÅ‚a na polskie drogi już 45 291 nowych samochodów, utrzymujÄ…c pozycjÄ™ lidera także w tej klasyfikacji i poprawiajÄ…c swój zeszÅ‚oroczny wynik aż o 19%.
„We wrzeÅ›niu polski rynek nowych samochodów osobowych wyniósÅ‚ aż 37 114 sztuk. ŠKODA może pochwalić siÄ™ wynikami, które pozwalajÄ… jej caÅ‚y czas zachowywać pozycjÄ™ lidera. GÅ‚Ä™boko wierzÄ™, że rozpoczynajÄ…ca siÄ™ wÅ‚aÅ›nie wyprzedaż aut z rocznika 2017 zakoÅ„czy siÄ™ dla nas kolejnym sprzedażowym sukcesem” – zauważa Dariusz Brodnicki, Dyrektor Sprzedaży ŠKODY.
ŠKODA dostarczyÅ‚a Klientom Indywidualnym we wrzeÅ›niu 1 155 samochodów, o 12,2% wiÄ™cej niż w tym samym okresie w roku poprzednim. Daje to marce 11,5% udziaÅ‚u w caÅ‚ym rynku w tej kategorii. Dynamicznie rozwijajÄ…cemu siÄ™ rynkowi flotowemu także przewodzi ŠKODA z wynikiem 3 445 dostarczonych samochodów, to jest o 9,1% wiÄ™cej niż przed rokiem. Od poczÄ…tku roku czeska marka dostarczyÅ‚a już Klientom Instytucjonalnym 33 085 samochodów, co daje jej udziaÅ‚ w caÅ‚ym tym rynku na bardzo wysokim poziomie 13,5%.
Najpopularniejszym modelem polskiego rynku zostaÅ‚a ŠKODA FABIA, która we wrzeÅ›niu umocniÅ‚a swojÄ… pozycjÄ™ dziÄ™ki wzrostowi aż o 34,7%, do 1 503 rejestracji. Drugim najchÄ™tniej wybieranym samochodem w Polsce zostaÅ‚a ŠKODA OCTAVIA, we wrzeÅ›niu notujÄ…c 1 274 kolejnych nabywców. Modele FABIA i OCTAVIA przewodzÄ… także w caÅ‚orocznej perspektywie rynku, ale w odwrotnej kolejnoÅ›ci, z drugÄ… z wymienionych na pozycji lidera.
We wrzeÅ›niu nieznaczne wzrosty zanotowaÅ‚y także modele RAPID i SUPERB. Åšwietnie przyjÄ™ty na polskim rynku zostaÅ‚ także tegoroczny debiutant, zupeÅ‚nie nowy, duży SUV ŠKODA KODIAQ. We wrzeÅ›niu zarejestrowano 301 nowych sztuk tego modelu, a od poczÄ…tku roku – już aż 2 117 egzemplarzy. Sukces modelu KODIAQ potwierdza, że nowa kampania ŠKODY w segmencie SUV jest sÅ‚usznie obranym kierunkiem naszego dalszego rozwoju. Już w październiku na polskim rynku do naszego flagowego SUV-a doÅ‚Ä…czy mniejszy model KAROQ, dysponujÄ…cy tym samym nowym jÄ™zykiem stylistycznym oraz najnowoczeÅ›niejszymi technologiami. Pomoże nam on umocnić naszÄ… pozycjÄ™ w tej bardzo konkurencyjnej, ciÄ…gle bardzo perspektywicznej części rynku, jak i walczyć o dalsze wzmocnienie naszej pozycji lidera.