To dopiero pierwsza edycja wydarzenia, ale podniebne akrobacje przyciÄ…gnęły do Gdyni wielu widzów. Organizatorzy szacujÄ…, że byÅ‚o ich w sumie ok. 200 tysiÄ™cy. Na czas trwania pokazów publiczność przeniosÅ‚a siÄ™ w Å›wiat fascynujÄ…cych, a miejscami wrÄ™cz magicznych pokazów.
Organizatorzy poÅ‚ożyli nacisk na emocje, tworzÄ…c zapierajÄ…cy dech w piersiach spektakl Å‚Ä…czÄ…cy pilotaż z muzykÄ… i Å›wiatÅ‚em. Aerobaltic to nietypowe pokazy lotnicze odbiegajÄ…ce w swojej formule od podobnych widowisk, do których przyzwyczajeni sÄ… widzowie. Dużą rolÄ™ w wydarzeniu odgrywaÅ‚a jego strona artystyczna, a pirotechnika wzmacniaÅ‚a efektowność podniebnych ewolucji wykonywanych przez przeczÄ…ce prawom grawitacji maszyny i pilotów.
CaÅ‚oÅ›ci dopeÅ‚niÅ‚a strefa wystawiennicza sponsorów, gdzie razem ze ŠKODÄ„ można byÅ‚o robić sobie zdjÄ™cia, gify, skorzystać z animacji dla dzieci, oglÄ…dać pokazy lotnicze na leżakach ŠKODY i wiele innych.
Publiczność zgromadzona na plaży miejskiej w Gdyni mogÅ‚a również podziwiać popisy Grupy Å»elazny – jedynego w Polsce cywilnego zespoÅ‚u akrobacyjnego, którego ŠKODA jest dumnym sponsorem.
WspóÅ‚praca z GrupÄ… Å»elazny wynika z doÅ›wiadczeÅ„ i filozofii marki ŠKODA. Podniebne popisy, które można byÅ‚o oglÄ…dać podczas AEROBALTIC FESTIVAL, podobnie jak produkcja samochodu wymagajÄ… precyzji, pewnoÅ›ci i zastosowania niezawodnych technologii.