Sportowy kamper RV-2 nie byÅ‚ pierwszym projektem Toyoty, który Å‚Ä…czyÅ‚ w sobie dwie skrajnoÅ›ci. Cyfra w nazwie modelu oznacza, że samochód ten byÅ‚ drugÄ… próbÄ… stworzenia tak nietypowego pojazdu. Co różniÅ‚o oba modele? Toyota RV-2 – w przeciwieÅ„stwie do modelu RV11 – byÅ‚a caÅ‚kowicie przygotowana do seryjnej produkcji.
Toyota RV-2 zadebiutowaÅ‚a na Tokyo Motor Show w 1972 roku. Rok później zostaÅ‚a zaprezentowana na nowojorskim salonie samochodowym. Projekt samochodu byÅ‚ bardzo postÄ™powy – auto zostaÅ‚o wyposażone w prostokÄ…tne reflektory, a potężna krata wlotu powietrza rozdzielaÅ‚a przedni zderzak na dwie części.
Samochód niewÄ…tpliwie zwracaÅ‚ uwagÄ™ swojÄ… nietuzinkowÄ… stylistykÄ…, ale nie ona byÅ‚a jego gÅ‚ównym atutem. NajistotniejszÄ… cechÄ… charakterystycznÄ… auta byÅ‚a przestrzeÅ„ bagażowa skÅ‚adajÄ…ca siÄ™ z elementów, które można nazwać „drzwiami dachowymi”. Po ich otwarciu pojazd przeksztaÅ‚caÅ‚ siÄ™ w kampera z materiaÅ‚owym dachem, który mógÅ‚ pomieÅ›cić cztery osoby.
Warto dodać, że sam proces zamiany kombi w kampera byÅ‚ dla japoÅ„skich inżynierów nie lada wyzwaniem, przede wszystkim z punktu widzenia sztywnoÅ›ci samego nadwozia. Dlatego też konstrukcja pojazdu zostaÅ‚a specjalnie wzmocniona.
Na liÅ›cie wyposażenia można byÅ‚o znaleźć miÄ™dzy innymi klimatyzacjÄ™, radio i elektrycznie sterowane szyby. Model RV-2 zostaÅ‚ zbudowany przy użyciu platformy i podzespoÅ‚ów pochodzÄ…cych z Toyoty Crown i Toyoty Mark II. Pod maskÄ… konceptu znalazÅ‚ siÄ™ silnik benzynowy o pojemnoÅ›ci 2,6 litra i mocy okoÅ‚o 100 KM. PrÄ™dkość maksymalna okoÅ‚o 190 km/h byÅ‚a stosunkowo wysoka i wynikaÅ‚a z dobrych parametrów aerodynamicznych auta.