-
W maju do klientów na caÅ‚ym Å›wiecie dostarczono ok. 160 600 egzemplarzy aut marki Audi
-
Skumulowany popyt na modele serii Q wzrósÅ‚ na caÅ‚ym globie
o 10,9 procent
-
Ilość rejestracji w Polsce zwiększyła się o 19 procent licząc rok do roku
Audi generowaÅ‚o w poprzednim miesiÄ…cu dalszy wzrost w Chinach (+7,7 procent), w regionie Azji i Pacyfiku (+9,3 procent) oraz w Ameryce PóÅ‚nocnej (+1,6 procent). W Europie, 72 150 sprzedanych pojazdów oznacza spadek o 5,2 procent, choć rynek polski caÅ‚y czas roÅ›nie – w maju ilość rejestracji wzrosÅ‚a o 19 procent. Impetem sprzedażowym caÅ‚y czas poszczycić siÄ™ mogÄ… pojazdy rodziny Q. Od poczÄ…tku roku, na caÅ‚ym Å›wiecie sprzedano ponad 287 tysiÄ™cy SUV’ów z czterema pierÅ›cieniami w logo.
W ubiegÅ‚ym tygodniu, podczas Audi China Brand Summit w Shenzhen, koncern zaprezentowaÅ‚ najnowszy model serii Q: nowe Audi Q8. „Ten SUV segmentu premium jest doskonaÅ‚ym uzupeÅ‚nieniem naszej oferty samochodów klasy wyższej i kolejnym przykÅ‚adem wdrażania naszej inicjatywy modelowej. Przewidujemy, że model ten bÄ™dzie lokomotywÄ… sprzedażowÄ… na takich rynkach jak Chiny, czy USA i że jeszcze bardziej wzmocni naszÄ… rynkowÄ… pozycjÄ™ w tych krajach” – mówi Bram Schot, szef sprzedaży i marketingu AUDI AG.
Audi Q8 na rynkach europejskich pojawi siÄ™ w trzecim kwartale br., pod koniec roku w Stanach Zjednoczonych, a w Chinach w pierwszej poÅ‚owie 2019 roku. SUV’y, to najszybciej rosnÄ…cy segment sprzedażowy czterech pierÅ›cieni. Tylko w pierwszych piÄ™ciu miesiÄ…cach 2018, koncern sprzedaÅ‚ na caÅ‚ym Å›wiecie 287 500 egzemplarzy aut rodziny Q, co oznacza wzrost o 10,9 procent liczÄ…c rok do roku. Obecnie, SUV’y odpowiadajÄ… za 36,6 procent sprzedaży marki. Do roku 2025, poÅ‚owa z dostarczanych klientom nowych samochodów marki Audi, to bÄ™dÄ… wÅ‚aÅ›nie SUV’y. ZaÅ‚ożenia te zostaÅ‚y już zrealizowane w Ameryce PóÅ‚nocnej, gdzie w ostatnim miesiÄ…cu wynik sprzedaży samochodów serii Q wyniósÅ‚ już 51 procent caÅ‚kowitej sprzedaży czterech pierÅ›cieni na tamtejszych rynkach. W Europie jest to 33 procent, a w Chinach 34 procent. Najlepiej sprzedajÄ…cym siÄ™ SUV’em Audi jest model Q5. W pierwszych piÄ™ciu miesiÄ…cach tego roku do rÄ…k klientów trafiÅ‚o 125 750 jego egzemplarzy. Tylko w maju, sprzedaż tego modelu na caÅ‚ym globie podskoczyÅ‚a o 16 procent liczÄ…c rok do roku i wyniosÅ‚a 24 700 samochodów.
NajwiÄ™cej nowych Audi Q5 – 9929 – trafiÅ‚o do indywidualnych klientów w Chinach. Nowa, przedÅ‚użona wersja tego modelu produkowana lokalnie, wÅ‚aÅ›nie pojawiÅ‚a siÄ™ u chiÅ„skich dealerów marki. Od poczÄ…tku roku, jeden na piÄ™ciu chiÅ„skich klientów wybieraÅ‚ wÅ‚aÅ›nie tego SUV’a segmentu premium. BiorÄ…c pod uwagÄ™ caÅ‚Ä… gamÄ™ modelowÄ… oferowanÄ… w PaÅ„stwie Åšrodka, to Audi sprzedaÅ‚o tam w maju 52 732 samochody. To wiÄ™cej o 7,7 procent w porównaniu z majem 2017. Od stycznia, sprzedaż koncernu na tamtejszym rynku wzrosÅ‚a o 27,4 procent. W pierwszych piÄ™ciu miesiÄ…cach br., Audi sprzedaÅ‚o w Chinach 258 413 aut – wiÄ™cej niż kiedykolwiek wczeÅ›niej.
Region Azji i Pacyfiku od poczÄ…tku roku również notuje wyniki powyżej Å›redniej. Od stycznia, sprzedaż Audi wzrosÅ‚a tu o 25,7 procent, do 289 400 aut. Tylko w maju wyniosÅ‚a ona 58 200 samochodów (+9,3 procent).
W Ameryce PóÅ‚nocnej, na przekór kurczÄ…cemu siÄ™ tamtejszemu rynkowi nowych samochodów, majowa sprzedaż przewyższyÅ‚a tÄ™ notowanÄ… w maju 2017 o 1,6 procent (ok. 24 800 sztuk). DoskonaÅ‚y miesiÄ…c odnotowaÅ‚o Audi Canada, oddajÄ…c do rÄ…k klientów 4207 aut (+9,2 procent). W Stanach Zjednoczonych, 19 315 sprzedanych samochodów oznacza wzrost o 0,6 procent. RozpatrujÄ…c wyniki liczone od poczÄ…tku roku, to sprzedaż w USA wyniosÅ‚a 88 471 aut – wzrost o 5,9 procent. W ubiegÅ‚ym miesiÄ…cu dobrze sprzedażowo radziÅ‚ sobie model Q7, zwÅ‚aszcza w Stanach Zjednoczonych. Tam jego sprzedaż wzrosÅ‚a o 5,5 procent, do 3217 egzemplarzy. LiczÄ…c od stycznia, sprzedaż tego dużego SUV’a na amerykaÅ„skim rynku wzrosÅ‚a o 6,9 procent, do 14 559 sztuk.
Wyniki notowane w Europie sÄ… odzwierciedleniem procesu wymiany modelowej. W jej rezultacie spadÅ‚y o 5,2 procent liczÄ…c rok do roku i wyniosÅ‚y 72 150 wprowadzonych na europejskie rynki aut. Skumulowana sprzedaż liczona od poczÄ…tku roku również spadÅ‚a, o 4,7 procent. W Niemczech, w ostatnim miesiÄ…cu na zakup auta z czterema pierÅ›cieniami w logo zdecydowaÅ‚o siÄ™ 25 574 klientów – o 9 procent mniej niż rok temu. Dla kontrastu sprzedaż wzrosÅ‚a we WÅ‚oszech, o 9,5 procent, do 6381 sztuk. Ilość rejestracji rosÅ‚a również w Polsce. W maju 2018 r. na polskim rynku zarejestrowano 1126 aut marki Audi. To wzrost o 19 procent w porównaniu z majem 2017. W Europie caÅ‚y czas utrzymuje siÄ™ duże zainteresowanie modelem Q2. Od stycznia, popyt na tego miejskiego SUV’a wzrósÅ‚ o 9 procent, do ok. 38 250 egzemplarzy. Liczba ta czyni z Q2 najpopularniejszego SUV’a Audi na rodzimym kontynencie.