W wielomarkowej fabryce Grupy Volkswagen w Zwickau, Audi Q4 e-tron zje偶d偶a z tej samej linii produkcyjnej co Volkswagen ID.4, a w przysz艂o艣ci tak偶e kolejny model elektrycznego Volkswagena. Dzi臋ki innowacyjnej architekturze, p艂yta MEB oferuje równie du偶o przestrzeni we wn臋trzu pojazdu, co samochody klasy wy偶szej. Przy produkcji nowego, kompaktowego SUV’a Audi zaanga偶owanych jest 1400 pracowników zak艂adów Volkswagen Saksonia, w tym ponad stu pracowników Audi odpowiedzialnych za ró偶ne fazy produkcyjne - od planowania produkcji, przez rozwój techniczny, a偶 po zapewnienie jako艣ci. Wszystkie elementy t艂oczne do produkcji karoserii pochodz膮 z w艂asnej narz臋dziowni Audi. Audi Q4 e-tron, ze swoj膮 wyrazist膮 stylistyk膮, stawia ogromne wyzwania je艣li chodzi o precyzj臋 spasowania poszczególnych cz臋艣ci nadwozia. Narz臋dziownie Audi z Ingolstadt i Neckarsulm zaanga偶owane by艂y w proces przygotowa艅 ju偶 od samego pocz膮tku. Próby wa偶膮cych wiele ton wzorników do t艂oczenia blach odbywa艂y si臋 równie偶 w zak艂adach Audi.
Peter Kössler, cz艂onek zarz膮du AUDI AG ds. produkcji i logistyki mówi: „Wspó艂praca na poziomie kilku marek, z jak膮 mamy do czynienia w Zwickau, po raz kolejny pokazuje ogromny potencja艂 synergii jakim dysponuje Grupa Volkswagen. Terminowe rozpocz臋cie produkcji Audi Q4 e-tron jest 艣wiadectwem doskona艂ej pracy zespo艂owej kolegów z Volkswagena i Audi. Nasz kompaktowy, elektryczny SUV, to bez w膮tpienia prawdziwe Audi, które zachwyci naszych klientów doskona艂膮 jako艣ci膮 i walorami u偶ytkowymi przydatnymi w codziennej eksploatacji.”
Dr Stefan Loth, prezes zarz膮du Volkswagen Saksonia dodaje: „Wraz z rozpocz臋ciem produkcji Audi Q4 e-tron, fabryka Volkswagena w Zwickau sta艂a si臋 zak艂adem wielomarkowym. W ten sposób piszemy kolejny rozdzia艂 w d艂ugiej historii przemys艂u motoryzacyjnego w Saksonii. Chcia艂bym podzi臋kowa膰 wszystkim pracownikom Audi, którzy obecnie, z zachowaniem najwy偶szej jako艣ci, w uzgodnionym wolumenie i zgodnie z harmonogramem, produkuj膮 tu te nowoczesne samochody."
Historia Audi w Zwickau si臋ga wiele lat wstecz: Fabryka samochodów marki Audi powsta艂a tu w 1909 roku. Obecnie, tamtejsza fabryka Volkswagena jest integraln膮 cz臋艣ci膮 elektrycznej ofensywy koncernu i zosta艂a przekszta艂cona w zak艂ad, w którym produkuje si臋 wy艂膮cznie samochody elektryczne. W listopadzie 2020 roku ponad 200 pracowników Audi - g艂ównie m艂odszych, tych, którzy pomy艣lnie uko艅czyli szkolenie zawodowe - zosta艂o tymczasowo, na dwana艣cie miesi臋cy, oddelegowanych do Volkswagen Saksonia w Zwickau. Dzi臋ki temu, zatrudnieni maj膮 mo偶liwo艣膰 poszerzenia swoich umiej臋tno艣ci i wiedzy w pionierskiej dziedzinie elektrycznej mobilno艣ci.
Audi Q4 e-tron zostanie zaprezentowane szerokiej publiczno艣ci w po艂owie kwietnia, a na rynkach europejskich pojawi si臋 latem 2021 roku. Elektryczna ofensywa marki Audi nabiera rozp臋du. Do roku 2025 Audi planuje wprowadzi膰 na rynek ponad 20 modeli w pe艂ni elektrycznych i poszerzy膰 ofert臋 pojazdów z nap臋dem PHEV. Równie偶 dwa g艂ówne zak艂ady Audi: w Ingolstadt i w Neckarsulm, maj膮 produkowa膰 pojazdy w pe艂ni elektryczne: w roku 2022 z linii monta偶owej w Ingolstadt zjedzie pierwszy model elektryczny bazuj膮cy na opracowanej wspólnie z Porsche platformie Premium Platform Electric (PPE).
Audi Q4 e-tron to propozycja z atrakcyjnego i wci膮偶 rosn膮cego segmentu kompaktowych SUV-ów. Nowy model Audi poszczyci膰 si臋 mo偶e niemal tak samo du偶膮 przestrzeni膮 we wn臋trzu, co SUV klasy wy偶szej oraz pioniersk膮 w swojej klasie koncepcj膮 wy艣wietlaczy z opcjonalnym wy艣wietlaczem head-up display z elementami rozszerzonej rzeczywisto艣ci.
Produkcja Q4 e-tron od samego pocz膮tku b臋dzie neutralna pod wzgl臋dem emisji dwutlenku w臋gla. Zak艂ad w Zwickau pokrywa ca艂e swoje zapotrzebowanie na energi臋 ze 藕róde艂 odnawialnych i posiada wysokowydajn膮 elektrociep艂owni臋. Oprócz tego, Audi ci膮gle pracuje nad dalsz膮 minimalizacj膮 emisji CO2 w ca艂ym cyklu 偶ycia pojazdu. Gdy Audi Q4 e-tron osi膮gnie kres swojego cyklu u偶ytkowania, jego akumulator zostanie wykorzystany w koncepcji second-life lub poddany recyklingowi jako 藕ród艂o surowców.