Pod koniec pierwszego okrążenia Tarquini zdoÅ‚aÅ‚ awansować z siódmej pozycji startowej na czwarte miejsce. Z kolei Tiago Monteiro wykorzystaÅ‚ przewagÄ™ zwiÄ…zanÄ… ze startem z drugiej linii, wysuwajÄ…c siÄ™ na drugie miejsce i pozostawiajÄ…c rywali daleko z tyÅ‚u. Norbert Michelisz przedostaÅ‚ siÄ™ natomiast na szóste miejsce, o które musiaÅ‚ zaciekle walczyć.
Na drugim okrążeniu WÅ‚och pojechaÅ‚ zbyt szeroko i spadÅ‚ na siódmÄ… pozycjÄ™, jednak po raz kolejny zaprezentowaÅ‚ ducha walki, przedostajÄ…c siÄ™ na czwarte miejsce na siódmym okrążeniu. Tym razem Monteiro miaÅ‚ pecha, ponieważ jego Honda Civic zostaÅ‚a uderzona w tyÅ‚ przez samochód prowadzony przez obecnego lidera w klasyfikacji kierowców, w rezultacie czego zawodnik numer 18 wyjechaÅ‚ poza tor. UmiejÄ™tnoÅ›ci Tiago pozwoliÅ‚y mu jednak szybko powrócić do walki o kolejne pozycje. Sprawca zderzenia dostaÅ‚ karÄ™ przejazdu przez alejÄ™ serwisowÄ…, w zwiÄ…zku z czym Gabriele uplasowaÅ‚ siÄ™ na drugim miejscu, które utrzymaÅ‚ aż do koÅ„ca wyÅ›cigu. Tiago również wyprzedziÅ‚ kilka samochodów doganiajÄ…c Michelisza i dwie Hondy Civic przekroczyÅ‚y liniÄ™ mety niemal jednoczeÅ›nie na piÄ…tym i szóstym miejscu.
Podczas konferencji prasowej zorganizowanej po wyÅ›cigu Gabriele chwaliÅ‚ swojÄ… HondÄ™ Civic i postÄ™py, jakich dokonali inżynierowie. „Mam naprawdÄ™ dobry samochód. DokonaliÅ›my kilku modyfikacji w konfiguracji podwozia, które w znaczÄ…cy sposób poprawiÅ‚y osiÄ…gi. Nawet niewielkie zmiany, jak na przykÅ‚ad zmiana ciÅ›nienia w oponach dokonana pomiÄ™dzy pierwszym i drugim wyÅ›cigiem, przyczyniajÄ… siÄ™ do zwiÄ™kszenia prÄ™dkoÅ›ci mojej Hondy Civic. W zwiÄ…zku z tym, wcale nie musiaÅ‚em bronić swojej pozycji pod koniec drugiego wyÅ›cigu, ponieważ mogÅ‚em osiÄ…gnąć wystarczajÄ…co dużą prÄ™dkość.”
„To oczywiste, że jestem rozczarowany”, powiedziaÅ‚ Tiago. „LiczyÅ‚em, że zdobÄ™dÄ™ miejsce na podium, jednak biorÄ…c pod uwagÄ™ nasze rezultaty uzyskane w ten weekend, powinniÅ›my być zadowoleni. Wiele siÄ™ dowiedzieliÅ›my na temat samochodu i poprawiliÅ›my jego osiÄ…gi. Auto jest na tyle mocne, by nadrobić ewentualne straty podczas wyÅ›cigu i odzyskać pozycjÄ™. Wszystko to oznacza, że konsekwentnie zwiÄ™kszamy prÄ™dkość. Moim zdaniem to byÅ‚ bardzo pozytywny weekend.”
Daisuke Horiuchi, lider projektu WTCC przy dziale badawczo-rozwojowym Hondy, jest również zadowolony z osiÄ…gów: „CieszÄ™ siÄ™, że niewielkie zmiany, które wprowadziliÅ›my w ukÅ‚adzie sterowania silnikiem opÅ‚aciÅ‚y siÄ™. DziÄ™ki nim Gabriele wywalczyÅ‚ w drugim wyÅ›cigu doskonaÅ‚e drugie miejsce.”
Cykl WTCC przenosi siÄ™ teraz do Kalifornii, gdzie na poczÄ…tku wrzeÅ›nia odbÄ™dzie siÄ™ wyÅ›cig na torze Sonoma. ZespóÅ‚ Castrol Honda opuszcza ArgentynÄ™ po nerwowym i peÅ‚nym napięć, ale satysfakcjonujÄ…cym weekendzie.
WTCC Argentyna - wyniki drugiego wyścigu
1 Jose Maria Lopez - BMW 320TC
2 Gabriele Tarquini - Honda Civic WTCC
3 Pepe Oriola - Chevrolet Cruze 1.6T
4 Michel Nykjaer - Chevrolet Cruze 1.6T
5 Norbert Michelisz - Honda Civic WTCC
6 Tiago Monteiro - Honda Civic WTCC