Aygo powsta艂o zgodnie z j臋zykiem stylistycznym J-Playful, nawi膮zuj膮cym do wspó艂czesnej kultury m艂odzie偶owej Japonii, gdzie ceni si臋 bezpo艣rednie kszta艂ty i wyraziste linie. D艂ugo艣膰 ca艂kowita pojazdu wzros艂a jedynie o 25 mm, do 3455 mm, dzi臋ki czemu Aygo pozostaje najbardziej kompaktow膮 konstrukcj膮 w swojej klasie. O 8 mm zwi臋kszy艂 si臋 rozstaw kó艂 z przodu i z ty艂u, a o 5 mm zmniejszono wysoko艣膰 pojazdu (pomimo to we wn臋trzu przestrze艅 nad g艂owami pasa偶erów powi臋kszy艂a si臋 o 7 mm).
Wewn膮trz dominuje trapezoidalna konsola centralna. Do jej charakterystycznego kszta艂tu nawi膮zuj膮 tak偶e otwory nawiewów, wyko艅czenie drzwi, czy okolice d藕wigni zmiany biegów. Pomimo niezmienionego rozstawu osi (2340 mm), d艂ugo艣膰 przedzia艂u pasa偶erskiego zwi臋kszy艂a si臋 o 9 mm. O 29 litrów zwi臋kszy艂a si臋 tak偶e pojemno艣膰 baga偶nika, do którego prowadzi otwór o 75 mm wi臋kszy ni偶 do tej pory. Na konsoli centralnej w oczy rzuca si臋 system „x-touch”, który na 7-calowym ekranie dotykowym integruje wszystkie multimedia, wykorzystuj膮c technologi臋 MirrorLink, dzi臋ki czemu na ekranie samochodu wy艣wietlany mo偶e by膰 obraz ze smartfona.
Wyj膮tkowo艣膰 Aygo polega na niemal nieograniczonych mo偶liwo艣ciach indywidualizacji. U偶ytkownicy mog膮 z 艂atwo艣ci膮 dopasowa膰 wygl膮d samochodu do swojego gustu – 10 elementów nadwozia mo偶na wymienia膰, dobieraj膮c kolorystyk臋 i wyko艅czenie zgodnie z w艂asnymi preferencjami.
Standardowym wyposa偶eniem s膮 takie elementy, jak ABS z EBD, system stabilizacji toru jazdy VSC, kurtynowe poduszki powietrzne, system kontroli ci艣nienia w oponach, asystent podjazdu HAC oraz system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu. Dodatkowo, Aygo b臋dzie standardowo wyposa偶one m.in. w jednostk臋 audio z portami USB i AUX i 艣wiat艂a do jazdy dziennej LED, a w wersji „x-wave” pojawi si臋 elektrycznie otwierany dach materia艂owy. Po jego rozsuni臋ciu powstanie otwór o rozmiarach 785 mm x 730 mm.
Pod mask膮 nowego Aygo b臋dzie pracowa艂 udoskonalony silnik 3-cylindrowy 1.0 VVT-i, produkowany w polskich zak艂adach Toyota Motor Manufacturing Poland w Wa艂brzychu. Silnik rozwija teraz 69 KM przy 6000 obr./min. oraz 95 Nm przy 4300 obr./min. 艢rednie zu偶ycie paliwa najbardziej oszcz臋dnej wersji Eco wynosi jedynie 3,9 l/100 km. Opcjonalnie dost臋pna b臋dzie zautomatyzowana skrzynia biegów x-shift.
Nowa Toyota Aygo zadebiutuje w Polsce w po艂owie 2014 roku.