Toyota chce zdobywać Europę hybrydami
|
Autor: Michał Łuczyński Dodano: 2011-03-07
Wyświetlono: 1937 razy
|
Toyota Motor Europe liczy na odrobienie strat w Europie. Jednym z głównych atutów nowej strategii marki będzie szeroka gama pojazdów hybrydowych.
|
foto © Toyota |
|
|
W ciągu najbliższych dwóch lat Toyota i Lexus zamierzają wprowadzić na rynek europejski 10 nowych samochodów z napędem hybrydowym. Premiery te mają pomóc japońskiemu koncernowi w zwiększeniu sprzedaży na starym kontynencie o 20 %.
W 2010 roku Toyota sprzedała w Europie 70,5 tys. samochodów hybrydowych. Prym wiedzie oczywiście Prius (43 tys. egzemplarzy), ponadto nabywców znalazło 15 tys. Aurisów i 12 tys. hybrydowych Lexusów. Największymi europejskimi rynkami zbytu dla Toyoty są Rosja, Wlk. Brytania, Niemcy i Francja. W przyszłości do Europy trafi importowana z Japonii Toyota Prius + (7-miejscowa odmiana), a w roku 2012 na rynku pojawi się hybrydowy Yaris (który najprawdopodobniej otrzyma zupełnie inną nazwę, by odróżniać się od tradycyjnie napędzanych Yarisów).
Japoński koncern poprzez rozszerzenie gamy modeli hybrydowych chce odbudować swoją pozycję w Europie i uzyskać rentowność do końca roku fiskalnego 2012, który kończy się 31 marca 2013 r.
|
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »
|
|