Koncepcyjny Crown posÅ‚uży do zaprezentowania doskonaÅ‚ych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych i wyższej jakoÅ›ci prowadzenia peÅ‚nowymiarowego sedana zbudowanego na nowej platformie TNGA oraz technologii internetu samochodów i Å‚Ä…czenia pojazdów w chmurze. Prototyp Å‚Ä…czy tradycjÄ™ Toyoty Crown siÄ™gajÄ…cÄ… 1955 roku z technologiami mobilnymi nowej generacji. Tokyo Motor Show odbÄ™dzie siÄ™ miÄ™dzy 25 października a 5 listopada w Tokyo Big Sight pod hasÅ‚em „Beyond the Motor”.
Radość z jazdy potwierdzona na torze Nürburgring
Nowa Toyota Crown w wersji koncepcyjnej ma dÅ‚ugość 4910 mm, szerokość 1800 mm i wysokość 1455 mm, a rozstaw osi wyniósÅ‚ 2920 mm. Toyota zaprojektowaÅ‚a luksusowego japoÅ„skiego sedana caÅ‚kowicie od poczÄ…tku, opierajÄ…c go na nowej platformie TNGA. Koncept zostaÅ‚ poddany testom na torze Nürburgring w Niemczech. Auto prowadzi siÄ™ pewnie i stabilnie, a ukÅ‚ad kierowniczy szybko reaguje na polecenia kierowcy przy każdej prÄ™dkoÅ›ci, zarówno na gÅ‚adkiej, jak i nierównej nawierzchni. Samochód daje siÄ™ przy tym Å‚atwo kontrolować i zapewnia dużo radoÅ›ci z jazdy. Premiera nowej generacji Toyoty Crown, której zapowiedź stanowi Crown Concept, jest zaplanowana na lato 2018 roku.
Toyota wprowadzi do modelu Crown nowÄ… wartość dodanÄ… w postaci peÅ‚nego wykorzystania technologii Å‚Ä…czenia samochodów w chmurze oraz internetu rzeczy. Crown Concept jest wyposażony w Data Communication Modules (DCM), który znajdzie siÄ™ w standardowym wyposażeniu nastÄ™pnej generacji Toyoty Crown. DCM umożliwia automatyczne Å‚Ä…czenie siÄ™ samochodów z dostÄ™pnymi sieciami telekomunikacyjnymi bez roamingu, co zwiÄ™ksza możliwoÅ›ci korzystania z internetu, aplikacji, produktów i usÅ‚ug oraz transmisji danych z pokÅ‚adu samochodu.
Od bezpiecznego samochodu do bezpiecznego miasta
Technologie bezpieczeÅ„stwa czynnego Toyoty obejmujÄ… nie tylko pakiet wprowadzany stopniowo do wszystkich modeli Toyota Safety Sense, czyli systemy automatycznego hamowania i powrotu na tor jazdy czy też aktywny tempomat i automatyczne Å›wiatÅ‚a drogowe. W Japonii Toyota jako pierwszy producent na Å›wiecie wprowadziÅ‚a do wybranych modeli, w tym Crowna, system ITS Connect. Opiera siÄ™ on na technologii wymiany informacji w chmurze pomiÄ™dzy pojazdami oraz pojazdami uprzywilejowanymi i urzÄ…dzeniami infrastruktury drogowej, takimi jak sygnalizatory Å›wietlne. PrzekazujÄ… one sobie nawzajem na bieżąco informacje, które pomagajÄ… zapobiegać nawet takim wypadkom, które w przeciwnym razie byÅ‚yby bardzo trudne do unikniÄ™cia np. ze wzglÄ™du na brak widocznoÅ›ci. Toyota wspóÅ‚pracuje z wÅ‚adzami paÅ„stwowymi i lokalnymi, które instalujÄ… systemy ITS w miastach i przy drogach na kolejnych obszarach Japonii. Docelowo ITS ma dziaÅ‚ać na terenie caÅ‚ego kraju i obejmie samochody wszystkich marek.
Nowy styl życia oparty na technologiach informacyjnych
Toyota stale rozbudowuje swoje platformy serwisów mobilnych, które sÅ‚użą m.in. do rozwiÄ…zywania takich problemów jak korki w miastach za pomocÄ… systemu nawigacji z bieżącÄ… wymianÄ… danych o zagÄ™szczeniu ruchu. Samochody marki bÄ™dÄ… zdalnie diagnozowane dziÄ™ki danym na temat funkcjonowania auta zbieranym przez DCM, aby przewidywać ewentualne problemy techniczne i odpowiednio wczeÅ›nie przeprowadzać czynnoÅ›ci serwisowe. Kompleksowe usÅ‚ugi uzupeÅ‚ni call center, które zapewni klientom marki odpowiednie wsparcie.
Toyota dla monarchów
W swojej 50-letniej historii Toyota Century doczekaÅ‚a siÄ™ zamówieÅ„ na specjalnie przygotowane, opancerzone limuzyny dla cesarza Akihito i cesarzowej Michiko. Samochody te zamawiaÅ‚ także japoÅ„ski rzÄ…d. ProdukcjÄ™ drugiej generacji modelu zakoÅ„czono w lutym 2017 roku i wtedy nie wiadomo jeszcze byÅ‚o, czy limuzyna znajdzie kontynuacjÄ™. Dlatego debiut trzeciej generacji Century na pewno spotka siÄ™ z ogromnym zainteresowaniem JapoÅ„czyków odwiedzajÄ…cych targi w Tokio, tak jak to miaÅ‚o miejsce przy okazji premiery pierwszej generacji auta na tokijskiej wystawie w 1967 roku, kiedy samochód obejrzaÅ‚o 1,4 mln widzów.
Nowy model to efekt poÅ‚Ä…czenia tradycyjnej mistrzowskiej sztuki rzemieÅ›lniczej, tak charakterystycznej dla japoÅ„skiej kultury, z nowoczesnymi ekologicznymi technologiami i maksymalnym komfortem pasażerów. Auto o dÅ‚ugoÅ›ci 5335 mm i szerokoÅ›ci 1930 mm jest napÄ™dzane ukÅ‚adem hybrydowym z silnikiem V8 o pojemnoÅ›ci 5 l (2UR-FSE) z bezpoÅ›rednim wtryskiem paliwa, który zapewnia najniższe zużycie paliwa w swojej klasie. Eleganckie nadwozie zostaÅ‚o zaprojektowane w tradycyjnym japoÅ„skim stylu, z charakterystycznym przednim grillem i czarnym obramowaniem tylnych Å›wiateÅ‚.
Komfort jazdy zapewniajÄ… bardzo sztywne nadwozie, specjalnie dopasowane zawieszenie oraz nowo opracowane opony ograniczajÄ…ce wibracje na nierównoÅ›ciach na drodze. W zadbaniu o bezpieczeÅ„stwo pasażerów kierowcÄ™ bÄ™dzie wspieraÅ‚ rozbudowany pakiet Toyota Safety Sense wykorzystujÄ…cy technologiÄ™ radarowÄ… o zwiÄ™kszonym zasiÄ™gu i precyzji, a także ukÅ‚ad monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyÅ‚u pojazdu.