Rajd Korsyki to pierwsze wydarzenie w kalendarzu WRC 2018 wyÅ‚Ä…cznie na asfalcie. ZespóÅ‚ Toyota Gazoo Racing startuje we francuskiej rundzie Mistrzostw z pewnoÅ›ciÄ… siebie, po bardzo dobrym wyniku w Rajdzie Monte Carlo, który w wiÄ™kszoÅ›ci zostaÅ‚ rozegrany na asfaltowych drogach. StartujÄ…cy Yarisami WRC kierowcy Toyoty, Ott Tänak, Jari-Matti Latvala i Esapekka Lappi, zajÄ™li w nim 2., 3. i 7. miejsce.
W ubiegÅ‚ym roku w Rajdzie Korsyki Toyota Yaris WRC znalazÅ‚a siÄ™ blisko podium, kiedy Jari-Matti Latvala wygraÅ‚ Power Stage i zajÄ…Å‚ czwarte miejsce. Aktualnie w klasyfikacji generalnej kierowców Jari-Matti Latvala, Ott Tänak i Esapekka Lappi zajmujÄ… kolejno piÄ…te, szóste i siódme miejsce.
„Rajd Korsyki powinien być dla nas udany. Nasze samochody dobrze sprawdzajÄ… siÄ™ na asfalcie, a ostatnie testy poszÅ‚y nam caÅ‚kiem dobrze. Juho Hänninen, nasz kierowca testowy, pracowaÅ‚ nad zawieszeniem i udaÅ‚o mu siÄ™ udoskonalić samochód” – skomentowaÅ‚ Tommi Mäkinen, dyrektor zespoÅ‚u TOYOTA GAZOO Racing.
„Mam bardzo dobre wspomnienia z Korsyki, kiedy wygraÅ‚em ten rajd w 2015 roku. Bardzo lubiÄ™ tÄ™ rundÄ™. Nie bez powodu nazywajÄ… jÄ… rajdem 10 tysiÄ™cy zakrÄ™tów – jeÅ›li jedziesz prosto dÅ‚użej niż 100 metrów, to znaczy, że pomyliÅ‚eÅ› wyspÄ™. Tutaj nie trzeba siÄ™ przejmować nawierzchniÄ…, skoro nie ma szutrów, dlatego można siÄ™ skupić na utrzymywaniu optymalnego toru jazdy na zakrÄ™tach. Mamy za sobÄ… bardzo udane testy. CzujÄ™ siÄ™ pewnie i mam zaufanie do samochodu. Wszystkie zaÅ‚ogi bÄ™dÄ… bardzo szybkie, ale mam nadziejÄ™, że bÄ™dziemy walczyć o podium” – dodaÅ‚ Jari-Matti Latvala, kierowca Yarisa WRC #7.
„W tym sezonie byliÅ›my bardzo szybcy na każdej nawierzchni. ZespóÅ‚ intensywnie pracuje nad niezawodnoÅ›ciÄ…. Teraz musimy siÄ™ skupić na odebraniu punktów naszym rywalom. W zeszÅ‚ym roku czuÅ‚em siÄ™ na Korsyce caÅ‚kiem dobrze, wiÄ™c tym razem chcÄ™ zdobyć mocnÄ… pozycjÄ™” – powiedziaÅ‚ Ott Tänak, kierowca samochodu Toyoty #8.
Rajd Korsyki 2018
Francuska runda WRC jest znana z wÄ…skich, krÄ™tych odcinków specjalnych. Górskie drogi czÄ™sto sÄ… ograniczone z jednej strony skalnÄ… Å›cianÄ…, a z drugiej przepaÅ›ciÄ…. Szorstki asfalt i dÅ‚ugie odcinki wymagajÄ… przemyÅ›lanego doboru opon.
BazÄ… rajdu jest Bastia Airport po wschodniej stronie wyspy. Trasy nadchodzÄ…cej edycji w 60% pokrywajÄ… siÄ™ z ubiegÅ‚orocznymi. Impreza rozpoczyna siÄ™ w czwartek po poÅ‚udniu ceremoniÄ… otwarcia na Place Saint-Nicolas w Bastii, ale pierwsze emocje pojawiÄ… siÄ™ w piÄ…tek za sprawÄ… czterech odcinków specjalnych na dwóch trasach. Przejazd z La Porta do Valle di Rostino ma dÅ‚ugość 49,03 km, zaÅ› z Piedigriggio do Pont de Castirla 13,55 km.
W sobotÄ™ kierowcy przeniosÄ… siÄ™ na póÅ‚nocne wybrzeże, gdzie pokonajÄ… sześć OS-ów na trzech trasach o Å‚Ä…cznej dÅ‚ugoÅ›ci 136,9 km. FinaÅ‚owy etap w niedzielÄ™ obejmie 55,17-kilometrowy odcinek z Vero do Sarrola-Carcopino – najdÅ‚uższy OS w tym rajdzie od 1986 roku. Francuska runda zakoÅ„czy siÄ™ Power Stage o dÅ‚ugoÅ›ci 16,25 km z okolic Portigliolio do zabytkowego wiÄ™zienia Pénitencier de Coti-Chiavari. Rajd zakoÅ„czy siÄ™ wrÄ™czeniem nagród na Place du Diamant w Ajaccio. Kierowcy pokonajÄ… Å‚Ä…cznie 333,5 km odcinków specjalnych.
W tegorocznej edycji Rajdu Korsyki wystartujÄ… 92 zaÅ‚ogi, w tym 11 samochodów WRC. Organizatorzy dali możliwość udziaÅ‚u w imprezie amatorom, którzy majÄ… okazjÄ™ zmierzyć siÄ™ z LatvalÄ…, Tänakiem i Lappim oraz innymi czoÅ‚owymi kierowcami, walczÄ…cymi o zwyciÄ™stwo w Rajdowych Mistrzostwach Åšwiata.