|
|
Toyota Gazoo Racing WRC gotowa do startu w Rajdzie Monte Carlo
|
Dodano: 2017-01-16
Wyświetlono: 1696 razy
|
TOYOTA GAZOO Racing zrealizowała program testów przed długo oczekiwanym powrotem do Rajdowych Mistrzostw Świata. Zespół jest gotowy do startu w legendarnym rajdzie Monte Carlo, pierwszych eliminacji serii FIA WRC. Impreza odbędzie się w dniach 19-22 stycznia na wymagających górskich drogach.
|
foto © Toyota |
|
|
Kierownikiem zespoÅ‚u jest Tommi Mäkinen, czterokrotny mistrz Å›wiata WRC, który 4 razy stanÄ…Å‚ na najwyższym podium rajdu Monte Carlo. Yarisa WRC poprowadzÄ… Jari-Matti Latvala (#10), jeden z najszybszych kierowców rajdowych na Å›wiecie, i doÅ›wiadczony zawodnik Juho Hänninen (#11), który od poczÄ…tku braÅ‚ udziaÅ‚ w programie budowy nowego samochodu rajdowego Toyoty.
Toyota startowaÅ‚a w Rajdowych Mistrzostwach Åšwiata od poczÄ…tku ich istnienia i odniosÅ‚a w nich wiele sukcesów. Pierwszy rajd WRC, w którym Toyota wzięła udziaÅ‚, odbyÅ‚ siÄ™ w 1973 roku i zakoÅ„czyÅ‚ siÄ™ zwyciÄ™stwem kanadyjskiego kierowcy Waltera Boyce’a prowadzÄ…cego CorollÄ™. W ostatnim sezonie Toyoty w WRC w 1999 roku marka wywalczyÅ‚a swoje 3. mistrzostwo producentów, również dziÄ™ki Corolli.
Yaris WRC reprezentuje nowy rozdziaÅ‚ w dÅ‚ugiej historii Toyoty w motorsporcie. DoÅ›wiadczenia zdobyte w rajdach FIA WRC pozwolÄ… na dalsze udoskonalanie aut seryjnych, oferowanych klientom, tak jak miaÅ‚o to miejsce dotychczas m.in. w przypadku startów marki w mistrzostwach Å›wiata wyÅ›cigów dÅ‚ugodystansowych FIA WEC czy w Formule 1. TOYOTA GAZOO Racing WRC nie koncentruje siÄ™ w swoim pierwszym po przerwie sezonie WRC na wynikach, ale na dalszym dopracowywaniu samochodu i zbieraniu doÅ›wiadczeÅ„.
Rajd Monte Carlo jest najstarszym rajdem na Å›wiecie – w tym roku odbÄ™dzie siÄ™ jego 85. edycja. W rozpoczynajÄ…cym siÄ™ wÅ‚aÅ›nie sezonie obowiÄ…zujÄ… nowe regulacje, których rezultatem sÄ… jeszcze szybsze, szersze i lżejsze samochody o bardziej spektakularnych osiÄ…gach. RozpoczynajÄ…cy siÄ™ w stolicy KsiÄ™stwa Monako rajd o Å‚Ä…cznej dÅ‚ugoÅ›ci odcinków specjalnych poniżej 380 km nie jest najdÅ‚uższym rajdem FIA WRC, ale prawdopodobnie najtrudniejszym. Szybko zmieniajÄ…ca siÄ™ pogoda i zróżnicowanie nawierzchni sprawiajÄ…, że przygotowujÄ…c samochód i dobierajÄ…c opony trzeba iść na kompromisy, a rola zaÅ‚ogi informujÄ…cej na bieżąco o warunkach panujÄ…cych na poszczególnych odcinkach staje siÄ™ kluczowa.
Uroczystość rozpoczÄ™cia rajdu odbÄ™dzie siÄ™ na Place du Casino w Monte Carlo w czwartek 19 stycznia o godzinie 18:11. Tego dnia zostanÄ… rozegrane dwa nocne etapy w regionie Alpes-de-Haute-Provence, traktowane jako wymagajÄ…cy sprawdzian przed piÄ…tkowym etapem, najdÅ‚uższym w caÅ‚ym rajdzie (odcinki specjalne bÄ™dÄ… miaÅ‚y dÅ‚ugość 160 km). W sobotÄ™ zawodnicy wystartujÄ… w okolicy Gap i dotrÄ… do Breziers po piÄ™ciu górskich etapach. W niedzielÄ™ zawodnicy dwa razy pokonajÄ… wymagajÄ…cÄ… przeÅ‚Ä™cz Col de Turini. Ceremonia udekorowania zwyciÄ™zców odbÄ™dzie siÄ™ przed PaÅ‚acem Książęcym w Monako o godzinie 15:00.
„Najważniejszy na rajdzie Monte Carlo jest spokojny i otwarty umysÅ‚. Wyniki w tak dużym stopniu zależą od warunków na trasie, że sytuacja może siÄ™ zmienić w ciÄ…gu sekundy. Trudno mi wypowiadać siÄ™ w tej chwili na temat naszych szans w nadchodzÄ…cym sezonie, a rajd Monte Carlo także nie da nam definitywnej odpowiedzi, gdyż bardzo siÄ™ różni od pozostaÅ‚ych eliminacji.
NajwiÄ™kszym wyzwaniem byÅ‚ krótki czas na przygotowanie samochodu po ogÅ‚oszeniu nowych regulacji. OczywiÅ›cie wszystkie zespoÅ‚y musiaÅ‚y zbudować w tym roku swoje samochody od samego poczÄ…tku, jednak nasi konkurenci mogli polegać na dotychczasowych doÅ›wiadczeniach” – powiedziaÅ‚ Tommi Mäkinen, kierownik zespoÅ‚u.
„Dwa miesiÄ…ce temu nie przypuszczaÅ‚em, że bÄ™dÄ™ startowaÅ‚ w Rajdzie Monte Carlo z ToyotÄ…. Bardzo siÄ™ cieszÄ™, że doÅ‚Ä…czyÅ‚em do tego zespoÅ‚u. Mam już za sobÄ… 12 dni testów: dwa na Å›niegu, jeden na szutrze i siedem na asfalcie. To caÅ‚kiem niezÅ‚a ilość treningów, w tym czasie zrobiliÅ›my pewne postÄ™py. Naszym zdaniem samochód jest bardzo mocny, jednak trudno przewidzieć, jak wypadnie w konkurencji z innymi, skoro wszystkie zespoÅ‚y wystawiajÄ… nowe auta.
W tym roku skupiamy siÄ™ na udoskonalaniu samochodu i rozwijaniu naszych umiejÄ™tnoÅ›ci. ChciaÅ‚bym ukoÅ„czyć rajd Monte Carlo z dobrym wynikiem, wtedy może w poÅ‚owie sezonu bÄ™dziemy mogli zacząć walczyć o podium. Monte Carlo jest tak nieprzewidywalnym rajdem, że nie jest rozsÄ…dnie wyznaczać sobie zbyt wiele celów. W 2015 roku nie miaÅ‚em szczegóÅ‚owego planu i dotarÅ‚em do mety jako drugi. Rok później nastawiaÅ‚em siÄ™ na podium, a skoÅ„czyÅ‚o siÄ™ na dużym bÅ‚Ä™dzie.
Monte Carlo to dla każdego kierowcy ogromny stres ze wzglÄ™du na dużą zÅ‚ożoność, wiele niewiadomych i komplikacje przy wyborze opon. Jednak przekroczenie linii mety pod PaÅ‚acem Książęcym to jedno z najwspanialszych przeżyć” – skomentowaÅ‚ Jari-Matti Latvala, startujÄ…cy Yarisem WRC z numerem 10.
|
|
Źródło: Toyota, informacja Mototarget.pl
|
|
Pisaliśmy również |
» WyÅ‚oniono zwyciÄ™zcÄ™ World Car Person of the Year
|
» Toyota uruchomiÅ‚a w Polsce produkcjÄ™ elektrycznych napÄ™dów hybrydowych do Toyoty Yaris
|
|
Inne artykuły
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
RozpoczynajÄ…cy siÄ™ sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miÅ‚oÅ›nikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcÄ™ za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spÄ™dzać noce ?na dziko?, na Å‚oni... wiÄ™cej »
|
| Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted. | | |