Toyota, jeden z największych producentów samochodów i Uber, operator największego serwisu ride-sharingowego, ogłosiły, że zamierzają rozszerzyć współpracę, aby wprowadzić na rynek zakrojony na dużą skalę autonomiczny ride-sharing. Obie firmy przewidują, że masowo produkowane autonomiczne samochody trafią do floty powołanego do tego celu, odrębnego przedsiębiorstwa.
Początkowo Toyota i Uber stworzy flotę Autono-MaaS (autonomous-mobility as a service). Trafią do niej samochody zbudowane na platformie minivana Sienna. Z systemem Autono-MaaS zostanie zintegrowany Autonomous Driving System Ubera oraz system wsparcia kierowcy w bezpiecznej jeździe, Toyota Guardian. Toyota wykorzysta także swoją Platformę Usług Mobilnych MSPF, infrastrukturę informacyjną dla samochodów połączonych w chmurze. Program pilotażowy rozpocznie się w 2021 roku w sieci Ubera.
„Połączenie sił z Uberem, jednym z największych operatorów ride-sharingu oraz ośrodków badań nad autonomicznym prowadzeniem, sprawi, że w przyszłości mobilność będzie jeszcze bardziej zaawansowana” – powiedział Shigeki Tomoyama, wiceprezydent Toyoty i prezydent Toyota Connected Company. – „To porozumienie to kamień milowy dla naszej transformacji w firmę zajmującą się szeroko rozumianą mobilnością. Chcemy stworzyć ścieżkę do rozwoju usług mobilności takich jak ride-sharing z samochodami i technologiami Toyoty”.
Jak powiedział dr. Gill Pratt, CEO firmy badawczej Toyota Research Institute, system autonomicznej jazdy Ubera oraz system Guardian Toyoty będą niezależnie monitorować otoczenie samochodu w czasie rzeczywistym. Zwiększy to bezpieczeństwo samochodu i jego pasażerów. We współpracę z Uberem będą zaangażowane Toyota Motor Corporation, Toyota Research Institute (TRI) zajmująca się autonomicznym prowadzeniem, robotyką i systemami Guardian i Chauffeur oraz Toyota Research Institute-Advanced Technologies (TRI-AD), rozwijająca oprogramowanie do autonomicznych samochodów.