DebiutujÄ…ca w 1999 roku koncepcyjna Toyota NCSV zostaÅ‚a dobrze przyjÄ™ta przez Å›rodowisko motoryzacyjne. Jej wyraziste, futurystyczne linie nadwozia do dzisiaj zwracajÄ… uwagÄ™, a przemyÅ›lana karoseria kojarzy siÄ™ z dynamikÄ… godnÄ… sportowych samochodów.
GÅ‚ówny inżynier Takeshi Yoshida, który byÅ‚ odpowiedzialny za stworzenie NCSV, podkreÅ›laÅ‚, że samochód jest przeznaczony dla kierowców poszukujÄ…cych rozwiÄ…zaÅ„ niekonwencjonalnych, ale równoczeÅ›nie praktycznych. Profil modeli bardzo silnie nawiÄ…zuje do aut sportowych – przedni i Å›rodowy sÅ‚upek zostaÅ‚y umieszczone pod sporym kÄ…tem, do tego dochodzi niski przeÅ›wit oraz 17-calowe felgi uzbrojone w opony o rozmiarze 205/45. NCSV ma również bardzo charakterystyczny przód, a tyÅ‚ nawiÄ…zuje do ultradźwiÄ™kowych samolotów.
WnÄ™trze również nie pozostawia wÄ…tpliwoÅ›ci, że jest to model, który można Å›miaÅ‚o nazwać futurystycznym. Jego design zostaÅ‚ stworzony z myÅ›lÄ… o pokoleniu, które wyrosÅ‚o w erze komputerów i elektroniki. Kokpit zostaÅ‚ zbudowany z materiaÅ‚ów o metalicznym wyglÄ…dzie, a panel instrumentów pÅ‚ynnie Å‚Ä…czy siÄ™ z tunelem centralnym, na którym znajduje siÄ™ dźwignia zmiany biegów.
Zarówno kierowca, jak i pasażer siedzÄ…cy z przodu mogÄ… korzystać z monitorów, które wyÅ›wietlajÄ… różne – w zależnoÅ›ci od potrzeb – informacje. Trzeci ekran dla pozostaÅ‚ych pasażerów zostaÅ‚ umieszczony z tyÅ‚u i w razie potrzeby można go zÅ‚ożyć.
W NCSV siedzenia majÄ… mocno sportowy profil, a tylna kanapa dzieli siÄ™ w stosunku 60:40, co umożliwia przewożenie w bagażniku dÅ‚uższych przedmiotów. Co wiÄ™cej, tylne siedzenia można przesunąć o 120 mm, dodatkowo powiÄ™kszajÄ…c przestrzeÅ„ bagażowÄ… auta.