|
|
Toyota Prius - hybryda na lata
|
Dodano: 2015-11-03
Wyświetlono: 1780 razy
|
Właściciele Priusów jeżdżą swoimi samochodami dłużej niż właściciele niemal wszystkich innych modeli. Toyota Prius zajęła drugie miejsce w rankingu modeli posiadanych przez 10 lat przez największy odsetek pierwszych właścicieli.
|
foto © Toyota |
|
|
Przez wiele lat pokutowaÅ‚o przekonanie, że hybrydy majÄ… krótkie życie. Å»e sÄ… to może atrakcyjne samochody, gdy sÄ… nowe, ale pierwsza wymiana baterii powoduje, że auto przestaje siÄ™ opÅ‚acać. Kierowcy patrzÄ… na swoje komórki, w których baterie tracÄ… żywotność po 2-3 latach, i niektórzy obawiajÄ… siÄ™, że to samo spotka akumulator w ich hybrydzie. Kolejne badania pokazujÄ… jednak, że jest to mit. Amerykanie przeprowadzili ich już caÅ‚kiem sporo – najbardziej znany jest test wiodÄ…cej organizacji konsumenckiej Consumer Reports, która sprawdziÅ‚a Priusa z 335 tys. km na liczniku i nie stwierdziÅ‚a żadnego zmniejszenia efektywnoÅ›ci baterii. To samo potwierdziÅ‚y inne oÅ›rodki.
Ciekawie na tym tle prezentuje siÄ™ ostatnie badanie portalu iSeeCars.com, badajÄ…cego rynek samochodów używanych w Ameryce. Raport The Top New Cars Owners Keep for 10 Years (Modele posiadane przez 10 lat przez najwiÄ™kszy odsetek pierwszych wÅ‚aÅ›cicieli) zostaÅ‚ niedawno przytoczony przez WardsAuto.com. Analitycy iSeeCars.com zbadali, jaki odsetek pierwszych wÅ‚aÅ›cicieli samochodów kupionych, jako nowy trzyma swoje auto przez co najmniej 10 lat.
Wynika z niego, że wÅ‚aÅ›ciciele Toyoty Prius posiadajÄ… swoje samochody dÅ‚użej niż wÅ‚aÅ›ciciele wszystkich innych modeli, z wyjÄ…tkiem Hondy CR-V. Najpopularniejsza hybryda na Å›wiecie sÅ‚użyÅ‚a 28,5% swoich pierwszych wÅ‚aÅ›cicieli przez ponad 10 lat. Tuż za Priusem znalazÅ‚y siÄ™ Toyota RAV4 (28,2%) i Toyota Highlander (26,5%). Co ciekawe, wÅ›ród 15 najdÅ‚użej posiadanych modeli znalazÅ‚y siÄ™ same Toyoty i Hondy oraz jeden Subaru Forester.
„CaÅ‚kiem spora grupa wÅ‚aÅ›cicieli Toyoty Prius może siÄ™ cieszyć swoim samochodem bÄ™dÄ…cym wciąż w Å›wietnym stanie po 160 tys. km, a wielu spodziewa siÄ™, że bez problemu osiÄ…gnÄ… przebieg 320 tys. km” – powiedziaÅ‚ iSeeCars CEO Phong Ly. A kiedy trafiajÄ… na rynek wtórny, spotykajÄ… siÄ™ z dużym zainteresowaniem kupujÄ…cych.
Toyota Prius wszystkich trzech generacji wyposażona jest w akumulator niklowo-wodorkowy. Każda kolejna generacja otrzymaÅ‚a unowoczeÅ›niony akumulator i napÄ™d hybrydowy, ale nawet te najstarsze, 18-letnie Priusy sÄ… wciąż w ruchu z bateriami w bardzo dobrym stanie. We wrzeÅ›niu na targach we Frankfurcie zadebiutowaÅ‚a 4. generacja kultowej hybrydy, która na niektórych rynkach bÄ™dzie dostÄ™pna opcjonalnie z bateriami litowo-jonowymi. Toyota stosuje baterie litowo-jonowe w 2 modelach z rodziny Priusa – Priusie + oraz Priusie plug-in hybrid, obecnych na rynku odpowiednio od 2011 i 2012 roku. Oba typy baterii w nowym Priusie sÄ… mniejsze i wydajniejsze od poprzednich generacji.
|
|
Źródło: blog.iseecars.com, informacja Mototarget.pl
|
|
Pisaliśmy również |
» WyÅ‚oniono zwyciÄ™zcÄ™ World Car Person of the Year
|
» Toyota uruchomiÅ‚a w Polsce produkcjÄ™ elektrycznych napÄ™dów hybrydowych do Toyoty Yaris
|
Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted. | | |