Podstawowym zadaniem dziaÅ‚u marketingu każdego producenta samochodów jest zamiana bryÅ‚y metalu sÅ‚użącej do przemieszczania siÄ™ w ekscytujÄ…cy przedmiot pożądania. Sprawa jest trochÄ™ Å‚atwiejsza, jeÅ›li zajmujemy siÄ™ wyglÄ…dem auta, szczególnie kiedy jest na co popatrzeć. Jednak samochody to także technologie – ekscytujÄ…ce dla entuzjastów i Å›rednio interesujÄ…ce dla zwykÅ‚ych kierowców. Jak sprawić, żeby silniki i zawieszenia staÅ‚y siÄ™ sexy? Toyota wie, jak.
W Japonii wystartowaÅ‚a akcja Prius! Impossible Girls, w której gÅ‚ównÄ… rolÄ™ grajÄ… żeÅ„skie postacie manga. Każda z nich reprezentuje jeden z najważniejszych podzespoÅ‚ów, części, elementów wyposażenia wnÄ™trza, a także różnych aspektów wyglÄ…du auta, a nawet kolorów. „TchnÄ™liÅ›my życie w niemal każdy komponent nowego Priusa i tak powstaÅ‚y nasze stalowe dziewczyny” – deklaruje Toyota na stronie akcji.
Bohaterka nr 1 reprezentuje silnik benzynowy 2ZR-FXE, który wyróżnia siÄ™ najwiÄ™kszÄ… na Å›wiecie wÅ›ród jednostek benzynowych wydajnoÅ›ciÄ… cieplnÄ…, na poziomie 40%. Tajemnicza postać w odcieniach przechodzÄ…cych od srebra do czerni ma zamontowany silnik na ramieniu, co upodabnia jÄ… nieco do cyborga.
Hybrydowy napęd 4x4 E-Four został wyobrażony jako trzy nastolatki w błękitnych mini, z elementami układu zasilania w funkcji zapinek na dekolcie. Silnik elektryczny na tylną oś w systemie napędowym E-Four zwiększa stabilność samochodu, daje dodatkową moc i pomaga radzić sobie na śliskich powierzchniach. Ponadto ogranicza zużycie paliwa.
Nie byÅ‚oby napÄ™du hybrydowego bez wydajnych baterii. Dziewczyna o szarych lokach, w zgrabnym kombinezonie, ma akumulatory zamontowane na nadgarstkach. W nowym Priusie zestaw baterii jest znacznie lżejszy i jednoczeÅ›nie bardziej wydajny dziÄ™ki wiÄ™kszej gÄ™stoÅ›ci energii. Mniejsze gabaryty pozwoliÅ‚y umieÅ›cić go pod tylnÄ… kanapÄ…, powiÄ™kszajÄ…c w ten sposób bagażnik.
WysmukÅ‚a i poważna bohaterka o urodzie elfki reprezentujÄ…ca sztywność nadwozia ma zamontowany na plecach laser do wykonywania zgrzewów. DziÄ™ki nowej laserowej technologii, zastosowaniu wysokowytrzymaÅ‚ej stali oraz platformie TNGA nadwozie nowego Priusa jest o 60% sztywniejsze od poprzednika.
Pozycja medytacyjna kojarzy siÄ™ ze stabilnoÅ›ciÄ… i zbalansowaniem. W taki sposób zostaÅ‚a przedstawiona bohaterka reprezentujÄ…ca niski Å›rodek ciężkoÅ›ci. DziÄ™ki platformie TNGA Å›rodek ciężkoÅ›ci Priusa jest poÅ‚ożony o 2,5 cm niżej niż w poprzednim modelu. To zapewnia wiÄ™kszÄ… stabilność i precyzjÄ™ prowadzenia, wiÄ™kszy komfort jazdy i niższy poziom haÅ‚asu.
Dziewczyna, która symbolizuje opÅ‚ywowÄ… sylwetkÄ™ w ksztaÅ‚cie klina, nie ma żadnych technologicznych gadżetów. Tylko trójkÄ…tne i romboidalne ozdoby oraz tiulowe szale, przywodzÄ…ce na myÅ›l podmuchy powietrza. Nowym Prius ma jeszcze korzystniejszy niż poprzednik wspóÅ‚czynnik oporu powietrza – 0,24 Cx.
Swoją graficzną postać ma także nowoczesny lakier Thermo-Tec Lime-Green. Jego wyjątkowość wynika nie tylko z wyboru jaskrawego cytrynowo-zielonego koloru. Powłoka odbija promieniowanie podczerwone, chroniąc wnętrze samochodu przed nadmiernym nagrzaniem. To wpływa na mniejsze wykorzystanie klimatyzacji, a co za tym idzie, niższe zużycie paliwa.
Prius przez lata byÅ‚ symbolem proekologicznego nastawienia i oszczÄ™dnoÅ›ci. Teraz Toyota chce z niego uczynić nowy symbol seksu. Kampania Impossible Girls to tylko jeden ze sposobów na osiÄ…gniÄ™cie tego celu.
W Japonii akcja już wystartowała, a towarzyszą jej zabawy i konkursy na Twitterze Toyoty (@Toyota_PR). Na stronie toyota.jp można obejrzeć wszystkie postaci, a także filmy i animacje.
Sprzedaż Priusa w Japonii rozpoczęła siÄ™ 9 grudnia. Flagowa hybryda od razu spotkaÅ‚a siÄ™ z ogromnym zainteresowaniem. Toyota zebraÅ‚a 100 tys. zamówieÅ„ jeszcze przed wprowadzeniem modelu do salonów.