|
|
Toyota RAV4 Hybrid E-Four - najbardziej dynamiczna w gamie
|
Dodano: 2016-01-19
Wyświetlono: 1369 razy
|
Toyota RAV4 Hybrid to nie tylko wydajność hybrydy i przestronność średniej wielkości SUV-a. To także inteligentnie pomyślany napęd na 4 koła, który pozwolił ograniczyć masę samochodu i jednocześnie poprawić dynamikę jazdy i zdolności terenowe.
|
foto © Toyota |
|
|
Portal blog.toyota.co.uk przeprowadziÅ‚ rozmowÄ™ z twórcÄ… hybrydowego napÄ™du 4x4 E-Four, Yoshihiro IkushimÄ….
W systemie E-Four koÅ‚a przedniej osi napÄ™dzane sÄ… jednostkÄ… hybrydowÄ…, zaÅ› koÅ‚a osi tylnej napÄ™dza dodatkowy silnik elektryczny. CaÅ‚ość jest aktywnie sterowana przez komputer, co umożliwia rozdzielenie momentu obrotowego miÄ™dzy obie osie w niemal dowolnych proporcjach, nawet w stosunku 60 na tyÅ‚ i 40 na przód. W tradycyjnym napÄ™dzie na 4 koÅ‚a ta proporcja to maksymalnie 50:50. Możliwość przekazania wiÄ™kszego momentu na tylne koÅ‚a zapewnia lepsze panowanie nad pojazdem, umożliwiajÄ…c bardziej agresywnÄ… jazdÄ™. To istotna przewaga terenowej hybrydy nad napÄ™dem 4x4 w autach czysto spalinowych.
ZespóÅ‚ porównywaÅ‚ zachowanie hybrydowego RAV4 AWD z wersjÄ… z konwencjonalnym 4x4, aby upewnić siÄ™, że wersja hybrydowa zapewni najlepsze osiÄ…gi i trakcjÄ™ z caÅ‚ej gamy napÄ™dów modelu. „Nie chcieliÅ›my, aby klienci uważali, że wybierajÄ…c hybrydÄ™ z czegoÅ› rezygnujÄ…. Przeciwnie, zależaÅ‚o nam by wiedzieli, że hybryda z napÄ™dem wszystkich kóÅ‚ oznacza najlepsze wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdne” – powiedziaÅ‚ Ikushima. Prace nad nowÄ… wersjÄ… RAV4, w tym także nad napÄ™dem hybrydowym E-Four, trwaÅ‚y 3 lata.
NajwiÄ™kszy nacisk poÅ‚ożono na tuning silnika. E-Four daje kierowcy pozytywne odczucia i pewność siebie. Samochód zawsze jest gotowy do zrywu, ale jednoczeÅ›nie zapewnia linearne przyspieszenie i kontrolÄ™. ZespóÅ‚ pod kierunkiem Ikushimy poÅ›wiÄ™ciÅ‚ sporo czasu na wypracowanie optymalnie pÅ‚ynnego przyspieszenia. Drugim ważnym celem byÅ‚o pogodzenie niskiego zużycia paliwa i sportowych doznaÅ„. Ikushima jest przekonany, że jego zespoÅ‚owi to siÄ™ udaÅ‚o.
Jak twierdzi szef zespołu, napęd E-Four zasadniczo jest bardzo podobny do tych w Lexusie RX i NX. RAV4 jest lżejszy od nich, dlatego inżynierowie wykorzystali moc napędu do tego, żeby nadać RAV4 więcej dynamiki i sportowego charakteru.
Toyota zakÅ‚ada, że nowy RAV4 zainteresuje osoby nastawione na aktywny styl życia. Jest przystosowana do przewozu sprzÄ™tu sportowego, do dalekich podróży i do jazdy w bardzo różnych warunkach drogowych i pogodowych. Na przykÅ‚ad narciarze mogÄ… dziÄ™ki E-Four liczyć na Å›wietnÄ… przyczepność na lodzie i Å›liskich podjazdach w oÅ›rodkach narciarskich. Dodatkowy silnik na tylnÄ… oÅ› znaczÄ…co zwiÄ™kszyÅ‚ też możliwoÅ›ci ciÄ…gniÄ™cia przyczepy, co doceniÄ… fani skuterów Å›nieżnych, quadów czy żaglówek i motorówek. Samochód byÅ‚ testowany w oÅ›nieżonych górach Hokkaido, w miejscowoÅ›ci Shibetsu na póÅ‚nocy wyspy. Åšrednie temperatury zimÄ… siÄ™gajÄ… tam -20 stopni.
|
|
Źródło: Toyota, informacja Mototarget.pl
|
|
Pisaliśmy również |
» WyÅ‚oniono zwyciÄ™zcÄ™ World Car Person of the Year
|
» Toyota uruchomiÅ‚a w Polsce produkcjÄ™ elektrycznych napÄ™dów hybrydowych do Toyoty Yaris
|
Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:
Toyota RAV4 Hybrid:
Toyota RAV4 Hybrid © Toyota
Toyota RAV4 Hybrid © Toyota
Toyota RAV4 Hybrid © Toyota
Toyota RAV4 Hybrid © Toyota
Toyota RAV4 Hybrid © Toyota
|
|
Inne artykuły
|
| Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted. | | |