Z zewnÄ…trz efekt prac dziaÅ‚u badawczo-rozwojowego i stylistów Toyoty widać najlepiej z przodu pojazdu. WyróżniajÄ… siÄ™ tu nowy grill oraz reflektory, które wykorzystujÄ… projektorowe Å›wiatÅ‚a gÅ‚ówne, diody LED do jazdy dziennej, a także dodatkowÄ…, charakterystycznÄ… listwÄ™ LED-owÄ….
W tylnej części auta przeprojektowany zostaÅ‚ zderzak. PojawiÅ‚ siÄ™ także nowy ksztaÅ‚t reflektorów tylnych z charakterystycznymi, czerwonymi kloszami na caÅ‚ej powierzchni i technologiÄ… LED. Ponadto nadwozie Yarisa bÄ™dzie wyróżniaÅ‚o siÄ™ od dotychczasowej wersji nowymi kolorami zewnÄ™trznymi oraz szerokÄ… ofertÄ… nowych wzorów felg aluminiowych.
Rewolucja jakoÅ›ciowa i stylistyczna nastÄ…piÅ‚a także we wnÄ™trzu pojazdu. Nowe materiaÅ‚y o miÄ™kkiej fakturze pojawiÅ‚y siÄ™ nie tylko na caÅ‚ej desce rozdzielczej, ale także na wykoÅ„czeniu drzwi. DominujÄ…cym elementem konsoli nadal jest charakterystyczny, miÄ™kki panel przebiegajÄ…cy przez caÅ‚Ä… jej szerokość. Od teraz bÄ™dzie on dostÄ™pny w nowych wersjach kolorystycznych, w zależnoÅ›ci od wersji wyposażeniowej. Po raz pierwszy w Yarisie pojawia siÄ™ wykoÅ„czenie czerwone lub brÄ…zowe. Nowy ksztaÅ‚t otrzymaÅ‚y konsola centralna, osÅ‚ona zegarów, nawiewów, elementy wykoÅ„czenia drzwi. Dla wiÄ™kszej ergonomii wnÄ™trza skrócony zostaÅ‚ także drążek zmiany biegów oraz o 23 mm podniesiony zostaÅ‚ panel centralny. DziÄ™ki temu na tunelu centralnym pojawiÅ‚ siÄ™ także nowy schowek.
W Yarisie po face-liftingu Toyota zastosowaÅ‚a także nowy system multimedialny o nazwie Toyota Touch II. W porównaniu do poprzednika wyróżnia siÄ™ on wiÄ™kszym ekranem dotykowym o przekÄ…tnej 7 cali. WÅ›ród funkcjonalnoÅ›ci systemu znajduje siÄ™ kamera cofania, peÅ‚na komunikacja Bluetooth oraz opcjonalna nawigacja satelitarna. DziÄ™ki systemowi Toyota Touch II kierowca może zarzÄ…dzać muzykÄ…, wyÅ›wietlać zdjÄ™cia i parametry spalania oraz sterować funkcjami samochodu za pomocÄ… ekranu dotykowego.
Najbardziej istotne zmiany technologiczne zaszÅ‚y jednak w podwoziu i konstrukcji nowego Yarisa. Bezprecedensowym podejÅ›ciem Toyoty jest ingerencja na etapie face-liftingu nie tylko w zawieszenie pojazdu, ale także w pÅ‚ytÄ™ podÅ‚ogowÄ… i szkielet nadwozia. Samo nadwozie otrzymaÅ‚o wiÄ™kszÄ… liczbÄ™ spawów, dziÄ™ki czemu znacznie wzrosÅ‚a jego sztywność. Yaris otrzymaÅ‚ także sztywniejsze niż do tej pory stabilizatory, nowe amortyzatory i sprężyny, nowÄ… belkÄ™ skrÄ™tnÄ…, grubszÄ… przegrodÄ™ grodziowÄ… i nowy system wspomagania ukÅ‚adu kierowniczego. Inżynierowie Toyoty wiele uwagi poÅ›wiÄ™cili wyciszeniu komory silnika, wyciszeniu tunelu, uszczelnieniu pokrywy silnika oraz uszczelkom drzwi i lusterek. W konstrukcji pojawiÅ‚y siÄ™ także nowe wieszaki ukÅ‚adu wydechowego i poduszki pod silnikiem.
Toyota Yaris pozostaje jedynym przedstawicielem pojazdów miejskich, który wykorzystuje trzy rodzaje napÄ™dów. Klienci mogÄ… wybierać spoÅ›ród silników benzynowych (1.0 VVT-i o mocy 69 KM, 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 KM, dostÄ™pny także z automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów typu CVT), Diesla (1.4 D-4D o mocy 90 KM) oraz napÄ™du hybrydowego (100 KM), wykorzystujÄ…cego silnik benzynowy i elektryczny.
Ceny nowej Toyoty Yaris rozpoczynają się w Polsce od kwoty 39 900 zł. Debiut tego modelu zaplanowano w dniach 9-10 sierpnia 2014 roku.