Jako pierwsi w Polsce prezentujemy Państwu pierwsze fakty na jego temat.Nowy uterenowiony Volkswagen jest, według przedstawicieli koncernu, przeznaczony dla młodych i aktywnych rodzin, często podróżujących i równie często zbaczających z utartych szlaków.
W zasadzie Golf Cross, to nic innego, jak Golf Plus z większymi kołami i paroma dodatkami świadczącymi o jego pseudo-terenowych możliwościach. Wyposażony seryjnie w antracytowe wykończenia ramek okiennych, nakładki na błotniki, oraz aluminiowe osłony z przodu i z tyłu, Golf Cross prezentuje się na pewno oryginalnie. Wizerunku dopełniają seryjne obręcze aluminiowe o średnicy 17 cali (za dopłatą 18 cali).
W środku, dzięki wszechobecnym listwom w kolorze nadwozia kierowcy i pasażerom będzie na pewno weselej, niż w seryjnym Golfie. Najprawdopodobniej ze względu na zmniejszenie kosztów w nowym Volkswagenie zrezygnowano z zastosowania napędu na cztery koła 4 Motion, który znaleźć możemy w zwykłych, "nieterenowych" modelach Golfa.
Zresztą mniejszy Polo Cross, też musi się zadowolić napędem jedynie na przednią oś. Paleta jednostek napędowych obejmuje wszystkie silniki, które znajdziemy w Golfie Plus. A więc benzynowe od 1.4 litra i mocy 80 KM, do 2.0 FSI/150 KM, dostępnym także ze skrzynią DSG.
Niestety "terenowy" Golf, nie otrzyma doskonałego silnika 2.0 TFSI/200 KM, a najmocniejszym oferowanym dieslem, będzie dwulitrowy TDI o mocy 140 KM.
Oprócz Golfa Cross, na stoisku VW zobaczymy odświeżony model Touareg i Touran, mocnego Passata R36 (który jest już od kilku miesięcy w sprzedaży na amerykańskim rynku i kosztuje niecałe 30 tysięcy dolarów), oraz czteromiejscowe koncepcyjne Coupe S, będące zapowiedzią nowego Sirocco, który trafi do salonów w 2008 roku pod nazwą Iroc.
Pierwsze zdjęcia na stronie www.auto-motor-und-sport.de
do publikacji wyłącznie w celach prasowych z podaniem źródła: Moto Target